Επιμέλεια: Π. Χαλάτσης

Είκοσι τρία πρωτότυπα πρόκειται να διαγωνιστούν στην ελίτ κατηγορία των Hypercar και περισσότεροι από 320.000 θεατές αναμένονται στην πίστα της Σάρτης, κατά τη διάρκεια της «τρελής εβδομάδας» όπως αποκαλείται η «εβδομάδα του Λε Μαν».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ημέρα των δοκιμών διεξήχθη την Κυριακή 9 Ιουνίου. Οι ομάδες και οι οδηγοί είχαν έξι ώρες χρόνο εντός πίστας για να προσαρμοστούν (ξανά) στο Circuit des 24 Heures du Mans (μήκους 13.626 χλμ). Τρεις ελεύθερες δοκιμές και τα προκριματικά θα διεξαχθούν την Τετάρτη 12 και την Πέμπτη 13 Ιουνίου, ενώ θα ακολουθήσει η διαδικασία Hyperpole στην οποία θα διαγωνισθούν τα οκτώ κορυφαία Hypercars.

Η 92η διοργάνωση των 24 ωρών του Λε Μαν θα ξεκινήσει επίσημα το Σάββατο 15 Ιουνίου στις 16:00 από τον διάσημο ποδοσφαιριστή και προπονητή, νικητή του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 1998, Ζινεντίν Ζιντάν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αφού η περσινή επετειακή έκδοση Centenary συγκέντρωσε ένα ρεκόρ πλήθους 325.000 θαυμαστών, ο αγώνας 24 Hours of Le Mans είναι sold-out για άλλη μια φορά φέτος, καθώς τα εισιτήρια για την εκδήλωση του 2024 εξαγοράστηκαν σε λίγες μόνο ημέρες αφ’ ότου τέθηκαν σε κυκλοφορία, τον περασμένο Νοέμβριο!

Ας το παραδεχτούμε, οι λάτρεις των αγώνων έχουν κάθε λόγο να έρθουν: με είκοσι τρία πρωτότυπα και εννέα καταξιωμένους κατασκευαστές αυτοκινήτων που διαγωνίζονται στην ελίτ κατηγορία των Hypercar, μπορούν να περιμένουν άφθονη δράση στο Circuit de la Sarthe – την πίστα των 24 ωρών – την μεγαλύτερη (13.626 χλμ) και ταχύτερη (μέση ταχύτητα άνω των 240 km/h) πίστα στο ημερολόγιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA.

«Το Le Mans είναι ενσωματωμένο στο DNA της μάρκας PEUGEOT. Οι αναμνήσεις και τα συναισθήματα που νιώθουμε σε αυτό το εμβληματικό γεγονός εκτείνονται σε όλες τις γενιές», δήλωσε ο Jean-Marc Finot, Senior VP της Stellantis Motorsport. «Ο ενθουσιασμός που είδαμε στο Le Mans το 2023 έδειξε πόσο έντονα νιώθουν οι οπαδοί για την PEUGEOT.

Επιστρέφουμε φέτος πιο αποφασισμένοι από ποτέ. Η ομάδα εργάστηκε ακούραστα για πάνω από ένα χρόνο για να φτάσει στην γραμμή εκκίνησης στις 15 Ιουνίου. Ο φετινός αγώνας θα είναι ιστορικός ως προς το μέγεθος και την ποιότητα της πίστας. Είναι κάτι που είναι πραγματικά μοναδικό στην ιστορία των αγώνων και η μάρκα PEUGEOT είναι απίστευτα περήφανη που είναι μέρος της! Οι 24 Hours of Le Mans είναι μια μοναδική ανθρώπινη περιπέτεια», πρόσθεσε ο Jean-Marc Finot.

Linda Jackson, Διευθύνων Σύμβουλος της μάρκας PEUGEOT

Η ομάδα Peugeot TotalEnergies φέρνει δύο PEUGEOT 9X8 προδιαγραφών 2024 στον αγώνα. Σκοπεύει να επιδείξει την αξιοπιστία του αυτοκινήτου και τα κέρδη σε επίπεδο απόδοσης και επιδόσεων αυτού του ριζικά αλλαγμένου Hypercar, το οποίο έκανε το ανταγωνιστικό του ντεμπούτο στο 6 Hours of Imola στις αρχές Απριλίου, μετά από μόλις δέκα μήνες ανάπτυξης.

Στο ανταγωνιστικό του ντεμπούτο, το PEUGEOT 9X8 2024 εξασφάλισε τους πρώτους βαθμούς κατασκευαστών WEC της ομάδας για την τρέχουσα σεζόν με την ένατη θέση στον αγώνα 6 Hours of Imola. Τρεις εβδομάδες αργότερα, το PEUGEOT 9X8 2024 σημείωσε άλλο ένα τερματισμό στην πρώτη δεκάδα στις 6 Hours of Spa-Francorchamps, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε έναν πολύ τρομερό ανταγωνισμό.

«Ιστορικά, το Le Mans είναι ένας μοναδικός αγώνας», εξήγησε ο Olivier Jansonnie. «Υπάρχει το αυτοκίνητο, φυσικά – η ταχύτητα και η αξιοπιστία του – αλλά έχει να κάνει και με την προετοιμασία της ομάδας, τη στρατηγική αγώνα κ.λπ. Οι προετοιμασίες μας ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2023 μετά από διεξοδική ενημέρωση της 91ης έκδοσης, εξετάζοντας τι λειτούργησε καλά, πού μπορούσαμε να βελτιωθούμε κ.λπ. Πέρυσι ήταν η πρώτη μας φορά που επιστρέψαμε στο Le Mans μετά από πολύ καιρό και φέτος, σίγουρα θα είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι».

JANSONNIE Olivier

«Είμαστε πραγματικά χαρούμενοι που καταφέραμε να αγωνιστούμε με αυτό το αυτοκίνητο για πρώτη φορά στην Imola», παραδέχτηκε ο Olivier Jansonnie, Τεχνικός Διευθυντής της Peugeot Sport. «Η ανάπτυξη ενός πρωτοτύπου Hypercar, το 90% του οποίου είναι νέο όσον αφορά το αμάξωμα, την αεροδυναμική και το σύστημα μετάδοσης κίνησης, σε μόλις δέκα μήνες – με όλους τους χρόνους παραγωγής για ανταλλακτικά και εργαλεία – είναι ένα πραγματικά εντυπωσιακό επίτευγμα, που έγινε εφικτό από τη συμβολή όλων στην Team Peugeot TotalEnergies.»

Στο ανταγωνιστικό του ντεμπούτο, το PEUGEOT 9X8 2024 εξασφάλισε τους πρώτους βαθμούς κατασκευαστών WEC της ομάδας για την τρέχουσα σεζόν με την ένατη θέση στον αγώνα 6 Hours of Imola. Τρεις εβδομάδες αργότερα, το PEUGEOT 9X8 2024 σημείωσε άλλο ένα τερματισμό στην πρώτη δεκάδα στις 6 Hours of Spa-Francorchamps, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε έναν πολύ τρομερό ανταγωνισμό.

«Ο χειρισμός και τα κέρδη εντός του αγώνα ήταν στοιχεία πολύ σύμφωνα με τις προσδοκίες μας και με αυτά που παρατηρήσαμε κατά τις χειμερινές δοκιμές», επιβεβαίωσε ο Olivier Jansonnie. «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρέπει να βελτιωθούμε, ωστόσο. Με περίπου είκοσι Hypercars στην πίστα, έχουμε δει πόσο κοντά είναι ο ανταγωνισμός και πώς η παραμικρή λεπτομέρεια μπορεί να κάνει τη διαφορά. Στο Imola και στο Spa, τερματίσαμε μπροστά από ταχύτερα αυτοκίνητα έχοντας μια εξαιρετική στρατηγική και μέσα από τη σκληρή δουλειά όλων στην ομάδα. Μεγιστοποιήσαμε το αποτέλεσμα αν κοιτάξετε την απόδοση του αυτοκινήτου, ακόμα κι αν δεν είχαμε πραγματικά το αποτέλεσμα που περιμέναμε.»

«Ιστορικά, το Le Mans είναι ένας μοναδικός αγώνας», εξήγησε ο Olivier Jansonnie. «Υπάρχει το αυτοκίνητο, φυσικά – η ταχύτητα και η αξιοπιστία του – αλλά έχει να κάνει και με την προετοιμασία της ομάδας, τη στρατηγική αγώνα κ.λπ. Οι προετοιμασίες μας ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2023 μετά από διεξοδική ενημέρωση της 91ης έκδοσης, εξετάζοντας τι λειτούργησε καλά, πού μπορούσαμε να βελτιωθούμε κ.λπ. Πέρυσι ήταν η πρώτη μας φορά που επιστρέψαμε στο Le Mans μετά από πολύ καιρό και φέτος, σίγουρα θα είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι».

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης