Η βενζίνη έχει αρχίσει να ανεβαίνει με γοργούς ρυθμούς τους τελευταίους μήνες ξεπερνώντας σε ορισμένες περιπτώσεις και το 1.60 € το λίτρο. Όπως ακούγεται η Κυβέρνηση θα βάλει και άλλους φόρους που θα ανεβάσουν ακόμα περισσότερο την τιμή η οποία ενδέχεται να πλησιάσει και τα δύο ευρώ. Κάτι τέτοιο δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα και έχει οδηγήσει πολλούς ιδιοκτήτες να “παρκάρουν” τα οχήματά τους μιας και οι μετακινήσεις έχουν γίνει αβάσταχτες για τον μέσο Έλληνα ο οποίος όμως αναζητεί λύσεις, μαζί και οι εταιρείες αυτοκινήτων.

Εναλλακτικές λύσεις
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τρεις προτάσεις προκειμένου να μειώσει κάποιος τα έξοδα μετακίνησης. Η πρώτη είναι να αγοράσει αυτοκίνητο με κινητήρα diesel, το οποίο πωλείται φθηνότερα από την βενζίνη ενώ τα συγκεκριμένα οχήματα “καίνε” και λιγότερο καύσιμο. Το πρόβλημα όμως αφορά την απαγόρευση κυκλοφορίας τέτοιων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η δεύτερη λύση ακούει στο όνομα υδρογόνο που έχει αρχίσει τον τελευταίο καιρό να διαδίδεται με πολύ γοργούς ρυθμούς. Ολοένα και περισσότεροι ιδιοκτήτες και κυρίως αυτοί που έχουν αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού προσθέτουν την πατέντα του υδρογόνου που πωλείται (ως καύσιμο) σχεδόν στο μισό σε σχέση με την τιμή της βενζίνης. Τέλος, υπάρχει και μία τρίτη λύση που συζητιέται έντονα τα τελευταία δύο χρόνια και χιλιάδες οδηγοί εκφράζουν τις απορίες τους. Ο λόγος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία σε λίγους μήνες θα εμφανιστούν και στην Ελλάδα αλλά θα έχουν τσιμπημένη τιμή, εκαιτείας του υψηλού κόστος των μπαταριών που χρησιμοποιούν.

Η zougla.gr έκανε την ερευνά της και σας παρουσιάζει τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα έρθουν στην Ελλάδα.

BMW Series 1

Η γερμανική φίρμα αν και έχει έτοιμη την BMW series 1 σε ηλεκτρική έκδοση, θα καθυστερήσει να την βγάλει στην παραγωγή. Σύμφωνα με τις πληροφορίες αυτό θα γίνει κατά πάσα πιθανότητα μετά το 2013, γεγονός που οφείλεται στο υψηλό κόστος κατασκευή τους. Αυτοκίνητα ήδη έχουν φτιαχτεί τα οποία πραγματοποιούν τεστ σε χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής.

Chevrolet Volt

Θα έρθει στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2011. Θα διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα με τον οποίο οδηγός θα μπορεί να καλύψει απόσταση 60 χιλιομέτρων. Από εκεί και πέρα μπαίνει σε λειτουργία ένας βενζινοκινητήρας – γεννήτρια ο οποίος φορτίζει την μπαταρία, οπότε το αυτοκίνητο συνεχίζει να κινείται ηλεκτρικά και έχει αυτονομία πάνω από 500 χλμ. Η φόρτιση γίνεται από οποιαδήποτε ηλεκτρική πρίζα 230V. Η ροπή αγγίζει τα 370 Nm και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 161 χλμ./ώρα με την ιπποδύναμη να φτάνει τα 150 άλογα.

Citroen C-Zero

Το 2011 αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του στην αγορά το C-Zero από την Citroen. Πρόκειται για ένα όχημα που κατασκευάζεται από κοινού με Mitsubishi και Peugeot. Η αυτονομία του είναι 130 χιλιόμετρα, η ιπποδύναμη φτάνει τα 64 άλογα και η ροπή τα 180 Nm. Μέχρι στιγμής η γαλλική εταιρεία έχει κατασκευάσει πάνω από 5.500 ηλεκτρικά οχήματα. Το μήκος του C Zero φτάνει τα 3,48 μέτρα.

Ford C-Max

Το 2013 θα ξεκινήσει η παραγωγή των ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων από την Ford. Συγκεκριμένα θα υπάρχουν υβριδικές – ηλεκτρικές εκδόσεις του νέου Ford C-Max. Περισσότερες λεπτομέρειες δεν έχουν γίνει γνωστές παρά μόνο ότι το αυτοκίνητο θα κατασκευάζεται στη Βαλένθια.

Mini Cooper

Μετά το 2013 ενδέχεται να έρθουν στην Ελλάδα η ηλεκτρική έκδοση του Mini Cooper. Οι άνθρωποι της Mini έχουν ήδη κατασκευάσει 850 αυτοκίνητα (!) τα οποία έχουν διαθέσει σε ιδιώτες και οργανισμούς της Ευρώπης και της Αμερικής με την μορφή leasing, προκειμένου να περάσουν εξαντλητικά τεστ πριν αυτά βγουν σε μαζική παραγωγή.

Mitsubishi i-MIEV

Το ιαπωνική ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάζεται σε συνεργασία με το group PSA (Citroen – Peugeot). Κατά πάσα πιθανότητα θα έρθει στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2011 και θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Αυτή τη στιγμή γίνονται τεστ σε διάφορές χώρες της Ευρώπης ενώ πριν από λίγους μήνες έκανε την εμφάνισή του και στην Ελλάδα. Η αυτονομία του είναι 130 χιλιόμετρα και έχει τη δυνατότητα να φορτίσει σε 30 λεπτά (ταχεία φόρτιση) σε ειδικούς σταθμούς ανεφοδιασμού ή σε 7 ώρες από μία πρίζα 220V. Η ιπποδύναμη φτάσει τα 64 άλογα και η ροπή τα 180 Nm.

Nissan Leaf

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της Nissan θα φέρει την ονομασία Leaf και θα έρθει στην Ελλάδα το Νοέμβριο του 2011. Η ιαπωνική φίρμα έχει ήδη να δουλεύει το λανσάρισα του μοντέλου στην Ευρώπη ενώ σε ορισμένες ώρες έχει ήδη ανακοινωθεί και η τιμή του που θα κυμαίνεται κοντά στα 30.000 ευρώ. Οι επίσημες παρουσιάσεις θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι του 2011. Το Leaf αποδίδει 109 ίππους και έχει αυτονομία 160 χιλιόμετρα. Οι μπαταρίες του μπορούν να ανακτήσουν το 80% της ενέργειάς τους με φόρτιση 30 λεπτών σε ειδικού τύπου ταχυφορτιστές αλλιώς υπάρχει η εναλλακτική λύση της πρίζας των 220V αλλά και των 8 ωρών που χρειάζονται για να φορτίσουν.

Opel Ampera

Το γερμανικό όχημα θα φτιάχνεται από κοινού με το Chevrolet Volt και θα έχει ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά, απλά θα διαφέρει στην σχεδίαση. Υπολογίζεται να έρθει στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2011.

Peugeot iOn

Άλλο ένα γαλλικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης που παράγεται μαζί με τα C-Zero και i-MIEV. Έχει ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά με τα δύο αυτά μοντέλα και αναμένεται να κυκλοφορήσει και αυτό το 2011.

Smart Fortwo

Από το 2007 έχει έτοιμο η γερμανική εταιρεία την ηλεκτρική έκδοση του Smart το οποίο δοκιμάζει σε πραγματικές συνθήκες προκειμένου να το έχει έτοιμο στα τέλη του 2012. Η αυτονομία του θα είναι 140 χιλιόμετρα, η τελική του ταχύτητα 100 χλμ./ώρα και η ροπή θα αγγίζει τα 120 Nm.

Toyota Prius Plug-in

Η ιαπωνική φίρμα εξελίσσει την ηλεκτρική έκδοση του Prius που θα λειτουργεί όπως και η υβριδική. Δηλαδή μέχρι τα 20 χλμ./ώρα θα λειτουργεί με μπαταρίες (που φορτίζουν από τη πρίζα) και από εκεί και πέρα θα ενεργοποιείται ο βενζινοκινητήρας. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάνω από 600 τέτοια αυτοκίνητα στην Ευρωπή που κυκλοφορούν πιλοτικά και συγκεκριμένα σε Παρίσι και Στρασβούργο και σε δύο περίπου εβδομάδες στο Λονδίνο. Το μοντέλο θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα το 2012.

VW Golf

Η γερμανική εταιρεία έχει έτοιμο το δημοφιλές μοντέλο και πραγματοποιεί συνεχώς δοκιμές εξέλιξης προκειμένου να το βγάλει στην αγορά το 2013. Ο ηέκτροκινητήρας αποδίδει 125 ίππους, έχει αυτονομία 150 χιλιόμετρα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 140 χλμ./ώρα.


Δείτε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Nissan με την ονομασία Leaf