Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Κάποτε ένα καινούργιο αυτοκίνητο δεν κόστιζε μία περιουσία και υπήρχαν επιλογές ακόμα και με κάτω από 10.000 ευρώ. Πλέον, οικονομική κρίση, Covid, πόλεμος, εφοδιαστική κρίση και ελλείψεις σε ημιαγωγούς έχουν κάνει τα πάντα πολύ ακριβότερα.
Το 2023 τα αυτοκίνητα κοστίζουν περισσότερο από ποτέ και ένα καινούργιο μοντέλο αποτελεί μακρινό όνειρο για πολλούς. Στην Ελλάδα το φθηνότερο μοντέλο αυτή τη στιγμή είναι το Fiat Panda το οποίο κοστίζει από 14.077 ευρώ στην έκδοση με τον 1.000άρη υβριδικό κινητήρα 70 ίππων. Ακολουθεί το Kia Picanto με 1.000άρη κινητήρα 67 ίππων στα 14.390 ευρώ ενώ την τριάδα συμπληρώνει το Suzuki Ignis με τον 1.200άρη κινητήρα mild hybrid και τιμή στα 15.880 ευρώ.
Όλα αποτελούν μοντέλα της μίνι κατηγορίας τα οποία είναι μία καλή λύση για κυρίως αστικές μετακινήσεις με γνώμονα την ευκολία και την οικονομία και όχι τους χώρους ή τις επιδόσεις.
Στην Αμερική αντίστοιχα, το φθηνότερο μοντέλο της αγοράς είναι το νέο Nissan Versa το οποίο κοστίζει από 16.130 δολάρια, δηλαδή 15.265 ευρώ. Παράλληλα όμως προσφέρει και μεγαλύτερους χώρους όντας σε θέση να ικανοποιήσει τις ανάγκες μίας οικογένειας, σε αντίθεση με τις οικονομικότερες αντίστοιχες εγχώριες επιλογές.
Εκτός όμως από τα πολύ ακριβότερα καινούργια μοντέλα, αντίστοιχη εκτίναξη τιμών έχει συμβεί και στα μεταχειρισμένα όπου πλέον έχουν δει αύξηση στην τιμή τους έως και 33% σε σχέση με πριν πέντε χρόνια, πραγματικά δένοντας τα χέρια όσων χρειάζονται ένα αυτοκίνητο αλλά δεν έχουν οικονομική άνεση.
Τα πράγματα θα αλλάξουν ακόμα περισσότερο όσο προχωράμε προς τον καθολικό εξηλεκτρισμό με αποτέλεσμα τα μεταχειρισμένα να κοστίζουν ακόμα περισσότερο, καθώς θα λιγοστεύουν οι μη ηλεκτρικές επιλογές.