Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Μετά το τερματισμό παραγωγής του Skoda Citigo το 2020 και του SEAT Mii το 2021, το τελευταίο από το τρίο των αυτοκινήτων πόλης του ομίλου Volkswagen, λέει αντίο.

Το up! πλέον βγαίνει και επίσημα εκτός παραγωγής. Το τελευταίο μικροσκοπικό hatchback έφυγε από τη γραμμή συναρμολόγησης του εργοστασίου της Μπρατισλάβα, βάζοντας έτσι τέλος στην εμπορική του πορεία και κλείνοντας το κεφάλαιο μίας λιλιπούτειας κατηγορίας.

Αντικαθιστώντας το Fox, το VW up! βρισκόταν στην παραγωγή για τουλάχιστον 12 χρόνια, καθιστώντας το έτσι ένα από τα παλαιότερα αυτοκίνητα που πωλούσε ο γερμανικός όμιλος αυτοκινήτων. Ενώ άμεσος αντικαταστάτης δεν είναι διαθέσιμος, ο όμιλος VW έχει υποσχεθεί ότι ένα νέο κύμα μικρών και οικονομικών ηλεκτρικών οχημάτων θα φτάσει αργότερα μέσα στη δεκαετία.

Πιο συγκεκριμένα, η VW αναμένεται να λανσάρει ένα ID.1 ως μια μικρότερη και φθηνότερη εναλλακτική λύση για το ID.2. Αυτό το ID.1 θα διατίθεται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, καθώς η VW εγκαταλείπει τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης στη μικρότερη κατηγορία της Ευρώπης. Όπως το Fabia και το Ibiza έγιναν τα entry-level αυτοκίνητα της Skoda και της SEAT μετά την κατάργηση του Citigo και του Mii, έτσι και το Polo είναι πλέον το πιο προσιτό VW στην Ευρώπη.

Η απόφαση να καταργηθεί το up! σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής για τον Όμιλο, δεδομένου ότι δεν πρόκειται ποτέ να υπάρξει ένα μοντέλο της κατηγορίας A με κινητήρα εσωτερικής καύσης, δεδομένης της προώθησης των EV.

Το εργοστάσιο στη Σλοβακία όπου συναρμολογούνταν το up! ετοιμάζεται να φιλοξενήσει νέα μοντέλα, καθώς εκεί θα κατασκευάζεται το 2024 το Volkswagen Passat που θα είναι μόνο ως station wagon.