Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Δεν είναι μυστικό πως πλέον ο κόσμος αγοράζει SUV ασταμάτητα. Sedan, station wagon και μικρά μοντέλα τείνουν προς εξαφάνιση καθώς τα υπερυψωμένα αυτοκίνητα προσφέρουν ένα πιο all around πακέτο και οι αγοραστές τα ψηφίζουν με κλειστά τα μάτια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η απόφαση της να κυκλοφορήσει ένα ηλεκτρικό SUV και να αφήσει λίγο στην άκρη τα σπορ roadsters, έκανε την Lotus να δει την μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων στην ιστορία της και να γλυτώσει από πολύ δύσκολους οικονομικούς μπελάδες.

Πιο συγκεκριμένα, η Lotus (που ανήκει στην Geely) πέρυσι πούλησε μόλις 576 μονάδες σε όλο τον κόσμο, ενώ μόλις το πρώτο 6μηνο του 2023, έχει ήδη παραδώσει 17.000 οχήματα. Ο μεγαλύτερος συντελεστής αυτής της τεράστιας βελτίωσης είναι το αμιγώς ηλεκτρικό SUV Eletre, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του την άνοιξη του 2022 και έφτασε στα χέρια των Κινέζων πελατών στα τέλη Μαρτίου του τρέχοντος έτους, ενώ οι παραδόσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη θα ξεκινήσουν αργότερα αυτό το καλοκαίρι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το EV SUV έχει αρχική τιμή από 95.990 ευρώ για την αγορά της Γερμανίας και θα διατίθεται συνολικά σε τρεις εκδόσεις: Eletre, Eletre S και Eletre R. Τόσο η βασική Eletre όσο και η Eletre S εξοπλίζονται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 600 ίππων και 710 Nm ροπής και καταφέρνουν το 0-100 σε 4.5 δευτ. Η μπαταρία των 112 kWh που χρησιμοποιούν είναι σε θέση να προσφέρει έως και 600χλμ. αυτονομίας, ενώ σε ταχυφορτιστή μπορεί να επαναφορτιστεί από 10 έως 80 τοις εκατό σε 20 λεπτά. Η κορυφαία έκδοση Eletre R διαθέτει δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνολικής απόδοσης 918 ίππων και 1.335 Nm ροπής, πετυχαίνοντας το 0-100 σε μόλις 2.95 δευτ. και τελική στα 265χλμ./ώρα. Σε αυτή τη περίπτωση η αυτονομία βρίσκεται στα 490 χλμ.

Το ηλεκτρικό SUV διαθέτει δεκάδες τεχνολογίες που το μετατρέπουν σε ένα από τα πιο προηγμένα της κατηγορίας του παγκοσμίως. Τετραδιεύθυνση, αερανάρτηση, κάμερες αντί για πλαϊνούς καθρέφτες ενώ διαθέτει μέχρι και τέσσερις αισθητήρες lidar. Σύμφωνα με την Lotus το μοντέλο είναι ικανό για αυτόνομη οδήγηση και φυσικά για over-the-air ενημερώσεις στο λογισμικό. Η Eletre κατασκευάζεται σε εργοστάσιο της Κίνας με την βασική έκδοση να κοστίζει από από τις 95.990 ευρώ, η πιο πολυτελής Eletre S από 120.990 ευρώ και η κορυφαία Eletre R από 150.990 ευρώ.

Ιστορικά, η μάρκα που είναι γνωστή για τα ελαφριά σπορ αυτοκίνητά της, σπάνια είχε χρόνια που κατάφερε να πουλήσει περισσότερα από 1.500 αυτοκίνητα. Πίσω στο 2020, πούλησε 1.378 οχήματα και το 2021 σημείωσε αύξηση 24% (1.710 μονάδες), καθιστώντας την την καλύτερη χρονιά της τελευταίας δεκαετίας από πλευράς πωλήσεων. Τώρα, με το SUV στη γκάμα, μιλάμε για 17.000 πωλήσεις σε 6 μήνες. Αν σας θυμίζει κάτι η ιστορία, είναι όπως η Cayenne «έσωσε» τις πωλήσεις και τα έσοδα της Porsche στο παρελθόν.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης