Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχει σίγουρα μέσα του ηλεκτρισμό. Από τη μία η Toyota «φωνάζει» εδώ και αρκετούς μήνες πως η λύση είναι τα υβριδικά σύνολα, από την άλλη όλοι οι υπόλοιποι ποντάρουν στα αμιγώς ηλεκτρικά. Μόνο ο χρόνος θα δείξει ποιος τελικά αποδείχτηκε σωστός.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για την ώρα μπορούμε να δούμε την Ferrari που γράφει νέα σελίδα στην ιστορία της, καθώς για πρώτη φορά πούλησε περισσότερα υβριδικά από αμιγώς βενζινοκίνητα σύνολα.

Πιο συγκεκριμένα, το 3μηνο Ιούλιος – Αύγουστος – Σεπτέμβριος η εταιρία παρέδωσε 3.188 μοντέλα, +271 από την ίδια περίοδο το 2022.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από τον συνολικό όγκο, το 51,3% ήταν υβριδικά και το 48,7% ήταν αμιγώς βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Η γκάμα προϊόντων της Ferrari το γ’ τρίμηνο του 2023 περιελάβανε εννέα μοντέλα εσωτερικής καύσης και τέσσερα υβριδικά (το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της ιταλικής μάρκας δεν αναμένεται πριν από το 2025).

Μένει να δούμε αν αυτό θα γίνει ο νέος κανόνας, καθώς η πανίσχυρη Purosangue με κινητήρα V12 βρίσκεται ακόμα στην αρχή της πορείας του, οπότε το SUV υψηλών επιδόσεων θα μπορούσε να γείρει την πλάστιγγα υπέρ των αμιγώς βενζινοκίνητων ξανά. Πάντως, ακόμη και η Ferrari δεν είναι πάνω από τους αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων, οπότε πρέπει να προσαρμοστεί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κατά συνέπεια, το μέλλον είναι αναμφίβολα ηλεκτρικό. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η Ferrari προβλέπει ότι το 40% των αυτοκινήτων που θα παραδίδονται στους πελάτες δεν θα έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Άλλο ένα 40 τοις εκατό αναμένεται να είναι υβριδικά, αφήνοντας μόλις το 20 τοις εκατό για αμιγείς κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Το μόνο που μπορεί να αλλάξει την κατάσταση υπέρ των θερμικών κινητήρων, είναι η παραγωγή και χρήση συνθετικών καυσίμων, που για την ώρα δεν έχει αποκλειστεί ως επιλογή στα supercars.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης