Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενα άρθρα, ολοένα και περισσότερα κινέζικα ηλεκτρικά μοντέλα έρχονται στην Ευρώπη να διεκδικήσουν αγοραστικό κοινό. Μοντέλα που για πολλούς λόγους είναι πιο φθηνά από τα «εγχώρια» και ήδη πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες της Ε.Ε. φοβούνται πως θα υπάρξει αθέμιτος ανταγωνισμός.
Μία νέα έκθεση των New York Times αποκαλύπτει πόσο ακριβώς πλεονέκτημα έχουν οι κινεζικές εταιρείες όσον αφορά την τιμολόγηση των αυτοκινήτων τους.
Το σημαντικότερο στατιστικό στοιχείο του άρθρου είναι ότι η Nio χάνει 35.000 δολάρια από κάθε αυτοκίνητο που κατασκευάζει, όμως συνεχίζει κανονικά έχοντας τις μεγαλύτερες «πλάτες».
Οι Times αναφέρουν ότι η υποστήριξη από την κινεζική κυβέρνηση επιτρέπει σε εταιρείες όπως η Nio να συνεχίσουν να αναπτύσσονται, παρά τις απώλειες χρημάτων. Λέει ότι όταν η Nio έφτασε κοντά στο να ξεμείνει από μετρητά το 2020, η κυβέρνηση έδωσε 1 δισεκατομμύριο δολάρια για μερίδιο 24% στην εταιρεία, το οποίο συμπληρώθηκε με άλλα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια από έναν επίσης κρατικό όμιλο.
Κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες καταφέρνουν να προσφέρουν ηλεκτρικά οχήματα υψηλής τεχνολογίας σε πολύ χαμηλότερες τιμές από ότι οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικάνοι. Οι λόγοι είναι πως οι μισθοί των εργατών είναι κατά 4 φορές χαμηλότεροι ενώ και το συνολικό κόστος ενός EV είναι κατά 35% χαμηλότερο συγκριτικά με ένα γερμανικό μοντέλο.
Το κινεζικό κράτος βάζει πλάτη στις made in China EV αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να εξαπλωθούν σε όλο το πλανήτη. Θυμίζει σε τεράστιο βαθμό την κατάληψη ολόκληρης της βιομηχανίας μοτοσικλετών από την Ιαπωνία στις δεκαετίες του 1960 και 1970 και της αμερικανικής αγοράς αυτοκινήτων στις δεκαετίες του 1980 και 1990.
Μία άλλη μελέτη σημείωσε ότι περίπου 200.000 οχήματα από κινεζικές μάρκες θα πωληθούν στην Ευρώπη φέτος, εκ των οποίων τα 90.000 θα είναι πλήρως ηλεκτρικά, τα 40.000 θα είναι plug-in υβριδικά και τα υπόλοιπα θα έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Εάν οχήματα κινεζικής κατασκευής κατακλύσουν την ευρωπαϊκή αγορά όπως αναμενόταν, η Ευρώπη θα μπορούσε να μετατραπεί σε καθαρό εισαγωγέα αυτοκινήτων με πλεόνασμα εισαγωγών άνω των 221.000 οχημάτων το 2025.