Τα παράπονα σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας είναι πάρα πολλά και χιλιάδες ιδιοκτήτες στην Ελλάδα διαμαρτύρονται με τον τρόπο που η Κυβέρνηση φορολογεί γι’ ακόμα μία φορά το αυτοκίνητο θεωρώντας το, ότι είναι είδος πολυτελείας και όχι είδος πρώτης ανάγκης. Τέλη κυκλοφορίας που αγγίζουν ακόμα και τα 1.380 ευρώ έχουν προκαλέσει την αγανάκτηση των οδηγών με πολλούς να έχουν φτάσει σε σημείο… κρίσης και να καλούνται να καταθέσουν ακόμα και το δώρο των Χριστουγέννων για να αποκτήσουν το ειδικό σήμα. Μάλιστα δεν είναι λίγοι αυτοί που θα καταθέσουν πινακίδες μιας και το κόστος, όπως λένε, είναι δυσβάστακτο. Μέσα σε όλα αυτά, που σύμφωνα με την Κυβέρνηση έχουν περιβαλλοντικό χαρακτήρα, οι σύμβουλοι των Υπουργών ξέχασαν το εξής σημαντικό.
Θα αναφέρουμε ένα απλό παράδειγμα για να καταλάβετε τι εννοούμε. Ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου 2.000 κ.εκ. μοντέλο 2003 μπορεί να πληρώσει το ίδιο ακριβώς ποσό με ένα ίδιο αυτοκίνητο του 2009! Στην πρώτη περίπτωση ο ιδιοκτήτης πρέπει να πληρώσει 646 ευρώ και στη δεύτερη 578 για τέλη κυκλοφορίας. Στην Ελλάδα όμως της προχειρότητας μπορεί κάποιος να πληρώσει 578, άρα να “κλέψει” το κράτος! Ακούστε πως γίνεται αυτό πολύ απλά.
Αν το αυτοκίνητο του 2003 έχει εισαχθεί από το εξωτερικό μετά το 2005, στην άδεια κυκλοφορίας αναγράφεται η χρονολογία 2005 και όχι 2003!!! Αυτό σημαίνει ότι το συγκεκριμένο όχημα μπαίνει στην κλίμακα των “πράσινων” αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν από το 2005 και μετά και ο ιδιοκτήτης μπορεί να κάνει χρήση των μειωμένων τελών κυκλοφορίας. Το ίδιο μπορεί να έχει συμβεί και στην περίπτωση που το όχημα είναι του… 1970 και έχει εισαχθεί το 2009. Στην άδεια θα αναγράφεται 2009 και ο ιδιοκτήτης θα πληρώνει έλη για ένα καινούριο αυτοκίνητο! Η προχειρότητα σε όλο της το μεγαλείο…