Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και των οικονομικών κρίσεων, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν κατάφεραν να αντέξουν την πίεση και εξαγοράστηκαν από άλλες. Στις περισσότερες των περιπτώσεων οι εταιρείες αυτές ήταν εκείνες που κατασκευάζουν super cars που βλέπουμε μόνο σε αφίσες ή εκθέσεις αυτοκινήτων, ενώ αγοραστές ήταν εταιρείες που κατασκευάζουν καθημερινά μοντέλα και κατάφερναν να παρουσιάζουν κέρδη ακόμα και σε δύσκολες εποχές.

Έτσι σήμερα οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές έχουν ενσωματώσει πολλές μάρκες και έχουν δώσει σε κάθε μία ένν συγκεκριμένο ρόλο. Για παράδειγμα το Grupo Fiat η Alfa Romeo αντιπροσωπεύει κυρίως τα σπορ μοντέλα, η Fiat τα καθημερινά και η Lancia τα πολυτελή.

Άλλες εταιρείες δημιούργησαν μια δεύτερη μάρκα για να διαχωρίσουν τα πολυτελή τους μοντέλα. Έτσι δημιουργήθηκαν η Lexus και η Infinity από την Toyota και τη Nissan αντίστοιχα.

Όμως ακόμα και τα πολυτελέστερα μοντέλα στις κορυφαίες τους εκδόσεις δεν μπορούν να πλησιάσουν σε κόστος και prestige τα super cars των παιδικών μας ονείρων.

Όταν το 1929, ο Enzo Ferrari ίδρυσε την εταιρεία του, σε καμία περίπτωση δεν ενδιαφερόταν για το εμπορικό της κομμάτι αλλά μόνο για το αγωνιστικό. Έτσι το 1969 αναγκάστηκε για να ξεπεράσει την οικονομική κρίση αλλά και να το «βγάλει από πάνω του», να πουλήσει το τμήμα των σπορ αυτοκινήτων στο Grupo Fiat, όπου ανήκει μέχρι και σήμερα. Στον ίδιο όμιλο ανήκει από το 1993 και η Maseratti, αφού πρώτα διένυσε πορεία παρόμοια με τη Ferrari.  

H Βρετανική Aston Martin ιδρύθηκε το 1913 και πήρε το όνομα της από τον ιδρυτή της Lionel Martin και τη διάσημη ανάβαση του Aston Hill. Μετά από 13 χρόνια κάτω από τη σκέπη της Ford, πέρασε πριν από περίπου ένα χρόνο στην ιδιοκτησία δύο μικρών Κουβετιανών εταιρειών με τη μεσολάβηση του David Richards (γνωστό από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ ως συνοδηγό, team manager και promoter).

Από τη Ford στα χέρια της Ινδικής Tata Motors πέρασε πριν λίγο καιρό η Jaguar που ιδρύθηκε το 1922 και μετά από πολλές αλλαγές ιδιοκτησίας από το 1945 ως το ’60 κατάφερε να κρατηθεί «εν ζωή» χάρη και στην υποστήριξη της βασιλικής οικογένειας της Μεγάλης Βρετανίας.

Μετά από 17 χρόνια υπό την ιδιοκτησία της General Motors, το μεγαλύτερο μέρος των μετοχών της Lotus εξαγοράστηκε από μια Μαλαισιανή εταιρεία. Η νεότερη ηλικιακά εταιρεία κατασκευής super cars ιδρύθηκε το 1952 από τον Colin Chapman, μηχανολόγο, απόφοιτο του πανεπιστημίου του Λονδίνου, που έδωσε μεγάλη βάση στην αγωνιστική εμπλοκή της εταιρείας στη Formula 1 (1957-1994) κερδίζοντας επτά πρωταθλήματα με οδηγούς θρύλους όπως οι Stirling Moss, Jim Clark, Graham Hill, Emerson Fittipaldi και φυσικά τον Ayrton Senna με τη μαύρη-χρυσαφί Lotus-John Player Special. Ο πρόωρος θάνατος του ιδρυτή της το 1982, οδήγησε σε οικονομικά προβλήματα και τελικά στην εξαγορά της τέσσερα χρόνια αργότερα από τη GM.

Τέλος, στην «οικογένεια» Volkswagen ανήκουν οι περισσότερες εταιρείες-θρύλοι όπως η Lamborghini, μαζί με την Bugatti, την Rolls Royce και την Bentley, ενώ της ανήκει και μέρος της Porsche.