Κατά τη διάρκεια παρουσίασης δύο νέων εκδόσεων του Focus στα ορεινά Τρίκαλα είχαμε τη δυνατότητα να βρεθούμε καi πίσω από το τιμόνι του ανανεωμένου Ranger. Πρόκειται για ένα όχημα τύπου Pick Up που μπορεί να απευθύνεται σε επαγγελματίες όμως θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ιδανικό και τους λάτρεις του extreme 4×4 αφού οι δυνατότητες του είναι απεριόριστες.

Το εσωτερικό περιλαμβάνει όλα τα… κομφόρ Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το ταξίδι μας (όπως γράψαμε και σε χθεσινό άρθρο) ξεκίνησε από την Αθήνα και περιλάμβανε περάσματα από Λαμία, Καλαμπάκα, Μέτσοβο κλπ. Κάπου εκεί στα ορεινά Τρίκαλα, είχαμε και την πρώτη επαφή με το ανανεωμένο Ranger. Εμφανισιακά μας κέντρισε το ενδιαφέρον αφού θυμίζει έντονα αυτοκίνητο SUV και χωρίς να υπερβάλλουμε έχει και μία δόση από Land Rover Freelander! Αυτά όσον αφορά την όψη αφού από εκεί και πίσω, ανάλογα με τις ανάγκες του, ο επαγγελματίας επιλέγει ανάμεσα σε τρεις εκδόσεις, μονοκάμπινο, Rap cab και διπλοκάμπινο όπου τα τελευταία χρόνια έχει γίνει της μόδας. Εξωτερικά η Ford ακολουθεί το “kinetic Design” θέλοντας να δώσει μία σπορ νότα ακόμα και στο Ranger! Εσωτερικά τα πράγματα θα εντυπωσιάσουν αυτούς που δεν ξέρουν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και αυτό διότι ενώ θα περιμένουν ένα λιτό εσωτερικό, ισχύει ακριβώς το αντίθετο και με εξοπλισμό που δε συναντάς πολλές φορές ούτε σε επιβατικά. Ανέσεις και καλό φινίρισμα είναι στοιχεία που έχουν να κάνουν με την καμπίνα ενώ ανάλογα με το πακέτο που θα επιλέξει κανείς έχει και τα ανάλογα κομφόρ. Αξίζει να αναφέρουμε τους στάνταρ εμπρός αερόσακους για οδηγό και συνοδηγό και προαιρετικούς πλευρικούς στα εμπρός καθίσματα.

Τρελές… αντοχές
Στο δρόμο το Ranger συμπεριφέρεται με το.. γάντι και δεν προβληματίζει τον οδηγό. Αυτό ισχύει στην περίπτωση που το αμάξωμα δεν είναι φορτωμένο μιας και δεν μας δόθηκε η δυνατότητα να το οδηγήσουμε με το ανάλογο φορτίο. Σίγουρα πάντως η συμπεριφορά θα ήταν ικανοποιητική αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τέτοια αυτοκίνητα κατασκευάζονται για να λειτουργούν κάτω από δύσκολες συνθήκες και με φορτία που ξεπερνούν πολλές φορές το επιτρεπτό όριο. Επίσης το νέο Ranger σχεδιάστηκε για να ρυμουλκεί βαριά τρέιλερ στις πλέον απαιτητικές οδικές επιφάνειες. Αυτές οι εντυπωσιακές δυνατότητες είναι εφικτές χάρη στο νέο κινητήρα, στο πιο άκαμπτο αμάξωμα και στην αναβαθμισμένη ανάρτηση του. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το νέο όχημα πήρε άριστα στα διάφορα εξουθενωτικά προγράμματα δοκιμών, που περιλάμβαναν τεστ αντοχής στους 50°C με μεταφορά μέγιστου ωφέλιμου φορτίου και τρέιλερ σε σταθερή κλίση 6%, με το μισό ψυγείο και το μισό intercooler φραγμένα!

Μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο
Πέραν των εντυπωσιακών του επιδόσεων στη μεταφορά ωφέλιμου φορτίου και στη ρυμούλκηση, το Ranger έχει επίσης ένα ευέλικτο σύστημα αποθήκευσης που είναι ζωτικής σημασίας στην κάλυψη των ποικίλων αναγκών των πελατών στον τομέα μεταφορών. Τα πλευρικά τοιχώματα του χώρου φόρτωσης είναι τώρα 60mm ψηλότερα, επιτρέποντας στους χρήστες να αποθηκεύουν περισσότερο εξοπλισμό. Αυτό μεταφράζεται σε χωρητικότητα 1,266 λίτρων. Επίσης κατά μήκος των τοιχωμάτων φιλοξενείται ένα απλό σύστημα ραφιών τύπου ‘φτάξτο μόνος σου’ (Do-It-Yourself’) που επιτρέπει την αποθήκευση βαρύτερων αντικειμένων στο πάτωμα, ενώ τα μικρότερα αντικείμενα μπορούν να μεταφέρονται πάνω στα ράφια. Άγκιστρα πρόσδεσης έχουν επανατοποθετηθεί χαμηλότερα στο πίσω μέρος, για πρόσθετη προστασία κατά τη μεταφορά φορτίων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η λάσπη για το Ranger είναι απλά παιχνιδάκιΣτο… ποτάμι
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα ορεινά Τρίκαλα δεν παραλείψαμε να επισκεφτούμε τον Ασπροπόταμο ένα ποτάμι που διασχίζει την περιοχή και τις ημέρες που βρεθήκαμε ήταν αρκετά ορμητικό εξαιτίας των χιονοπτώσεων. Χωρίς σκέψη “βουτήξαμε” στο ποτάμι και το διασχίσαμε κάθετα διαπιστώνοντας τελικά από πρώτο χέρι ότι πρόκειται για ένα σκληροτράχηλο όχημα. Φυσικά δεν παραλείψαμε να… χωθούμε και στα χιόνια όπου και αυτή τη φορά το Ranger έδειξε ότι δε μασάει. (Για του λόγου το αληθές δείτε και το σχετικό video). Τέλος, ο κινητήρας είναι diesel 2.5 λίτρων με απόδοση 143 ίππους. Το επαγγελματικό όχημα διατίθεται σε εκδόσεις 4×2 και 4×4 με αυτή που ξεχωρίζει να είναι η Wild Truck με άγρια αισθητική και δυνατότητες που σε κάνουν να νοιώθεις ότι μπορείς να βγεις αλώβητος από κάθε δύσκολη κατάσταση.

Χαρακτηριστικά Ford Ranger
• Νέα “κινητική σχεδίαση” εξωτερικού
• Νέα αισθητική εσωτερικού
• Πετρελαιοκινητήρας 2.5-λίτρων Duratorq TDCi common-rail για αυξημένη ισχύ και ροπή σε συνδυασμό με βελτιωμένη οικονομία καυσίμου
• Αυξημένη ικανότητα ρυμούλκησης / φόρτωσης
• Πακέτο ‘Limited’ για πρόσθετο στυλ
• Πρακτικές λύσεις στο χώρο φόρτωσης
• Βελτιωμένη οδηγική άνεση και συμπεριφορά
• Μειωμένο επίπεδο θορύβων, κραδασμών & τριγμών (NVH)
• Στάνταρ εμπρός αερόσακοι για οδηγό και συνοδηγό και προαιρετικοί πλευρικοί αερόσακοι στα εμπρός καθίσματα
• Εκτενές πρόγραμμα δοκιμών εξέλιξης σε τέσσερις ηπείρους για το νέο Ranger

Τεχνικά Χαρακτηριστικά (έκδοση 4×4)
Κυβισμός (κ.εκ.) 2.499
Ιπποδύναμη (Ιπ./σ.α.λ) 145/3.500
Ροπή (Nm/σ.αλ.) 330/1.800
0-100 (χλμ/ώρα) 11,9
Τελική (χλμ/ώρα) –
Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 9,3
Βάρος (κιλά) –
Μήκος (μέτρα) 5,080
Πλάτος (μέτρα) –
Ύψος (μέτρα) –
Μέγιστη ωφέλιμο φορτίο 1.075
Ικανότητα ρυμούλκησης (κιλά) 3.000
Ελάχ. Απόσταση από έδαφος 20 εκ.
Βάθος βύθισης σε νερό 75 εκ.
Γωνία προσέγγισης (μοίρες) 34
Γωνία αναχώρησης (μοίρες) 20
Γωνία ράμπας (μοίρες) 28
Τιμή (ευρώ) από… 16.400

* Δεν έχει ανακοινωθεί ο νέος τιμοκατάλογος με 21% ΦΠΑ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης