Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ενώ οι Ευρωπαίοι νομοθέτες έχουν περάσει τα τελευταία χρόνια πιέζοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάσουν καθαρότερα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης και περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι ομόλογοί τους στη Βραζιλία έχουν άλλη ατζέντα. Εξετάζουν το ενδεχόμενο να αναγκάσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πωλούν αμφίβια αυτοκίνητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αρκετοί πολιτικοί της χώρας πιστεύουν πραγματικά ότι η διάθεση αμφίβιων αυτοκινήτων θα μπορούσε να βοηθήσει να σωθούν ζωές σε περιοχές που είναι επιρρεπείς σε πλημμύρες.

Το νομοσχέδιο 1824/24 προτείνει να υποχρεωθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάζουν αυτοκίνητα που θα μπορούν να κινούνται τόσο στην ξηρά όσο και στο νερό, ακολουθώντας τις τεχνικές απαιτήσεις και τις απαιτήσεις ασφαλείας που θέτει η κυβέρνηση της Βραζιλίας.

«Η προσφορά αμφίβιων αυτοκινήτων θα συμβάλει στην προστασία της ζωής και της περιουσίας των πολιτών, επιτρέποντας πιο ευέλικτες και αποτελεσματικές αντιδράσεις σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης», δήλωσε ο συντάκτης του νομοσχεδίου, βουλευτής Clodoaldo Magalhães.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αλλά ακόμη και αν περάσει ο νόμος, ποιες αυτοκινητοβιομηχανίες θα ξοδέψουν δισεκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη ενός τέτοιου εξειδικευμένου οχήματος; Στο παρελθόν έχουν γίνει πολλές προσπάθειες να διατεθούν στην αγορά αμφίβια αυτοκίνητα, αλλά ποτέ δεν έπιασαν τόπο. Η πιο διάσημη είναι ίσως το Amphicar, ένα μικρό γερμανικό κάμπριο αυτοκίνητο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960. Κατασκευάστηκαν συνολικά 3.878 μονάδες, οι περισσότερες από τις οποίες πήγαν στις ΗΠΑ.

Σαράντα χρόνια αργότερα, η Gibbs παρήγαγε το Aquada, το οποίο πουλήθηκε σε ελάχιστους αριθμούς. Αλλά το μεταγενέστερο Quadski της εταιρείας, ένα αμφίβιο ATV, το είδαν εκατομμύρια τηλεθεατές του τηλεοπτικού Top Gear, όταν ο Jeremy Clarkson το χρησιμοποίησε για να διασχίσει τη λίμνη Κόμο της Ιταλίας και να νικήσει τον Richard Hammond, ο οποίος πήρε την οδική διαδρομή γύρω από τη λίμνη με μια Alfa Romeo 4C.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης