Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Αυτή η γέφυρα από μπαμπού είναι εποχιακή: χτίζεται κάθε ξηρή περίοδο, όταν τα νερά του ποταμού Μεκόνγκ υποχωρούν και γίνονται πολύ ρηχά για να περνούν τα πλοία. Στη συνέχεια, στην αρχή κάθε εποχής βροχών (πριν τα ποτάμια φουσκώσουν), η γέφυρα αποσυναρμολογείται με τα χέρια και τα μπαμπού αποθηκεύονται. Αυτό γίνεται επειδή κατά τη διάρκεια της υγρής περιόδου τα ρεύματα των ποταμών γίνονται πολύ ισχυρά για να επιβιώσει η γέφυρα και έτσι αναλαμβάνουν τα πλοία τις μεταφορές.

Το μήκος της είναι 914 μ. και αποτελείται από 50.000 μπαμπού.

Η γέφυρα είναι ισχυρή και αρκετά φαρδιά για να αντέχει το βάρος ελαφρών οχημάτων, ενώ επειδή τα μπαμπού λυγίζουν αντί να σπάνε όταν δέχονται πίεση, η οδήγηση ενός οχήματος πάνω στη γέφυρα, προκαλεί συνεχή κάμψη τους, δίνοντας στους αναβάτες την εμπειρία της οδήγησης σε κύμα παράλληλα με ένα δυνατό κροτάλισμα.

Παρόλα αυτά, χιλιάδες τουρίστες έρχονται κάθε χρόνο στο Καμπόγκ Τσαμ για να διασχίσουν αυτήν τη μοναδική γέφυρα. Οι ντόπιοι χρεώνονται 100 riel, δηλαδή περίπου 2 cents του ευρώ , για να χρησιμοποιήσουν τη γέφυρα, αλλά οι ξένοι τουρίστες χρεώνονται σαράντα φορές περισσότερο.

Η γέφυρα μπαμπού του Καμπόγκ Τσαμ χτίζεται και ξαναχτίζεται εδώ και δεκαετίες. Αλλά φέτος ίσως είναι η τελευταία της γέφυρας. Περίπου δύο χιλιόμετρα νότια της γέφυρας μπαμπού, μια νέα τσιμεντένια γέφυρα άνοιξε τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους. Η γέφυρα μήκους 800 μέτρων έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει οχήματα έως και 30 τόνους, σε αντίθεση με τους 4 τόνους της γέφυρας μπαμπού, και έχει αναμενόμενη διάρκεια ζωής τουλάχιστον 50 ετών.

Ορισμένοι χωρικοί του νησιού Koh Pen, στο οποίο οδηγεί η γέφυρα, είναι ευχαριστημένοι με τη νέα γέφυρα από τσιμέντο, καθώς είναι πιο βολική και εξοικονομεί χρόνο ενώ σίγουρα είναι και ασφαλέστερη. Αλλά χάνοντας τη γέφυρα από μπαμπού θα χάσουν τουρίστες, κάτι που πολλοί φοβούνται ότι θα επηρεάσει αρνητικά την οικονομία ολόκληρου του νησιού.