Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Το φετινό Goodwood Festival of Speed ξεκίνησε χθες και έχουμε ήδη το πρώτο «θύμα». Η Lotus Evija X – μια μοναδική πιστάδικη έκδοση που κατασκευάστηκε για να σπάσει ένα πολύ συγκεκριμένο ρεκόρ στο Nurburgring – συνετρίβη κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων της Πέμπτης στο Goodwood, καταστρέφοντας το μπροστινό της μέρος. Ευτυχώς ο οδηγός διέφυγε χωρίς το παραμικρό.

Αν και δεν είναι ασυνήθιστο να βλέπουμε αυτοκίνητα μεγάλης ιπποδύναμης να πέφτουν πάνω σε μπάλες σανού στο Goodwood, αυτό το περιστατικό εξακολουθεί να είναι περίεργο. Δεν συνέβη στη στροφή Molecomb, μια δύσκολη αριστερή στροφή στα μέσα της διαδρομής, αλλά αντιθέτως συνέβη ακριβώς στη γραμμή εκκίνησης.

Τα πλάνα από τη σύγκρουση δείχνουν την Evija X να κάνει ένα τεράστιο burnout, πριν ξαφνικά πέσει δεξιά πάνω στις προστατευτικές μπάλες από άχυρο. Το μπροστινό μέρος συνθλίβεται, αλλά η καμπίνα φαίνεται να παραμένει άθικτη. Οι εκφωνητές υποψιάζονται ότι το λογισμικό που σχετίζεται με τους τέσσερις μεμονωμένους κινητήρες του αυτοκινήτου και την απόδοση σχεδόν 2.000 ίππων είχε κάποια σχέση με το γεγονός ότι ο οδηγός έχασε τον έλεγχο. Αλλά δεν υπάρχει τρόπος να είμαστε σίγουροι μέχρι να το επιβεβαιώσει η Lotus.

Ας ελπίσουμε ότι το μόνο που θα χρειαστεί για να επιστρέψει, να είναι ένα νέο κομμάτι του μπροστινού μέρους. Πριν από αυτό το περιστατικό στο Goodwood, η Evija X είχε κάνει το ρεκόρ του ταχύτερου οχήματος στο Nordschleife με το σασί ενός αυτοκινήτου παραγωγής, με χρόνο γύρου 6 λεπτά και 24 δευτερόλεπτα. Αυτό το καθιστά το τρίτο ταχύτερο αυτοκίνητο που έχει κάνει ποτέ γύρο στη μυθική πίστα, πίσω μόνο από την Porsche 919 Hybrid Evo και το Volkswagen ID.R.