Τη δική τους άποψη γράφουν οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 1.928 κ.εκ. οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν φόρο πολυτελείας και μάλιστα με αναδρομική ισχύ. Διαβάστε παρακάτω την άποψη του Π.Μ. την οποία μας έστειλε σχετικά με το εν λόγω θέμα και αντιπροσωπεύει χιλιάδες… χαρατσωμένους Έλληνες ιδιοκτήτες ΙΧ.

Το… γράμμα

«Όταν αποφασίσαμε να αγοράσουμε ΙΧ είχαμε 40% μεγαλύτερο εισόδημα και όταν επιλέξαμε αυτοκίνητο 2000 κ.ε (BMW) τα αυτοκίνητα ίδιας κατηγορίας Audi & Mercedes κλπ. είχαν την ίδια τιμή και το μόνο που διέφερε ήταν τα τέλη κυκλοφορίας. Άρα δεν είναι κριτήριο τα 1929 κ.εκ. για να θεωρηθεί ότι κάποιος έχει υψηλά εισοδήματα.

Έκτοτε και λόγω της οικονομικής κρίσης, τα τέλη κυκλοφορίας διπλασιάστηκαν ενώ επιβλήθηκε και έκτακτη εισφορά το 2010. Τα εισοδήματα όλων των Ελλήνων έχουν μειωθεί κατά 35-45% χωρίς να αναφέρω τους ανέργους, με αποτέλεσμα και να θέλει κάποιος να πουλήσει το αυτοκίνητό του δεν υπάρχει αγοραστής ενώ η τιμή έχει κατρακυλήσει σε απίστευτα επίπεδα. Άρα υπάρχει κόσμος, Έλληνες φορολογούμενοι που έχουμε χάσει την αξία του αυτοκινήτου μας, έχουν μειωθεί τα εισοδήματά μας και καλούμαστε να πληρώσουμε και αυξημένα-ληστρικά τέλη κυκλοφορίας για αυτοκίνητα τα οποία είναι πλέον ημιακινητοποιημένα λόγω της τιμής της βενζίνης, των μειωμένων εισοδημάτων  και των αυξημένων φόρων.

Επιπλέον, το σύνολο των τελών κυκλοφορίας και οι έκτακτες εισφορές  θα έχουν ξεπεράσει σε λίγο καιρό την εξευτελιστική πλέον αξία μεταπώλησης. Ακόμη πιο πέρα, όσοι αγόρασαν τα αυτοκίνητά τους με δάνειο είναι σε ακόμη χειρότερη κατάσταση. Όσοι έτυχε να αγοράσουμε ή να κληρονομήσουμε αυτοκίνητο 2.000 κ.εκ. δεν είμαστε όλοι πλούσιοι, άρα αν είναι αναγκαίο να ληφθεί αυτό το μέτρο, να λάβει το υπουργείο υπ’ όψιν την παράμετρο του εισοδήματος και αν υπερβαίνει κάποιο λογικό όριο εισοδήματος ας επιβληθεί, ειδέ μή όχι. Πιστεύω ότι κανείς δεν αγόρασε αυτοκίνητο τουλάχιστον πριν την κρίση, 2000 κ.εκ. για γούστο ή εφέ την εποχή που πολλά αυτοκίνητα με κυβισμό 1.800 κ.ε. στοίχιζαν και στοιχίζουν περισσότερο από άλλα με 2.000 κ.ε. Αυτοί που έχουν την οικονομική δυνατότητα δεν αγοράζουν αυτοκίνητα 2.000 κ.εκ. αλλά πολύ πιο μεγάλου κυβισμού. Τα αυτοκίνητα έως 2.000 κ.ε δεν αποτελούν ένδειξη πολυτέλειας και υψηλών εισοδημάτων αλλά ούτε και τίμια πηγή άντλησης εσόδων.

Παραθέτω την ποσοστιαία επιβάρυνση από την κατοικία και το ΙΧ με την απίστευτα δυσανάλογα επιβάρυνση για δυο περιουσιακά στοιχεία διαφορετικής αξίας και διάρκειας ζωής:

  Κόστος
Τρέχουσα αξία
 Ποσοστό επιβάρυνσης επί της αξίας
 Χαράτσι ακινήτου
  575 € 70.000-75.000 0,82%-0,76%
 Τέλη & φόρος πολυτελείας αυτοκινήτου >1.000€ 12.000-14.000  8,33%-7,14%


Το ανωτέρω παράδειγμα αποδεικνύει 
περίτρανα για το λανθασμένο του μέτρου.

Προτείνω για λόγους απλής κοινής λογικής και έντιμης μεταχείρισης όλων των φορολογουμένων να πράξετε τα δέοντα από τη θέση σας για την μη επιβολή αυτού του είδους της εισφοράς που εξανεμίζει και το τελευταίο ίχνος εμπιστοσύνης προς το κράτος που μας απέμεινε».

 

Τα συμπεράσματα δικά σας ή… μάλλον αυτών που αποφάσισαν το απίστευτο και πέρα από κάθε λογική μέτρο.

Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης