Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ο πρωταγωνιστής πίσω από την ιστορία αυτή, ονομάζεται Godwin Boateng και είναι αυτοαπασχολούμενος μηχανικός λογισμικού.
Τον Ιούλιο του 2016 λοιπόν, ο Νεοϋορκέζος Godwin Boateng ακουμπούσε το δεξί του χέρι στην κολόνα της πόρτας του οδηγού ενώ εκείνη ήταν περίπου 30 εκατ. ανοιχτή (να σημειωθεί πως έχει μηχανισμό μαλακού κλεισίματος). Στη συνέχεια, η πόρτα έκλεισε, κόβοντας τον αντίχειρα του, με τους χειρουργούς να μην καταφέρνουν να τον επανασυνδέσουν. Ο Boateng μήνυσε την BMW για 3 εκατομμύρια δολάρια, υποστηρίζοντας ότι θα έχανε 250.000 δολάρια ετησίως από το εισόδημά του ως αυτοαπασχολούμενος μηχανικός λογισμικού.
Η BMW επιθεώρησε την X5 του Boateng και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα με τις πόρτες. Η εταιρεία πρόσθεσε μάλιστα ότι το εγχειρίδιο οδηγιών χρήσης παρέχει προειδοποιήσεις σχετικά με τις πόρτες και υποστήριξε ότι “ο ενάγων έχει εκπαιδευτεί από παιδί ότι δεν πρέπει να βάζει δάχτυλο ή μέρος του σώματος ανάμεσα σε μια πόρτα και το πλαίσιό της ενώ αυτή κλείνει”.
Η υπόθεση οδηγήθηκε σε δίκη και νωρίτερα αυτό το μήνα, οι ένορκοι επιδίκασαν στον Boateng αποζημίωση ύψους 1,9 εκατομμυρίων δολαρίων (1.75 εκατ. ευρώ). Παρόλο που η BMW δεν κρίθηκε ένοχη για την ύπαρξη ελαττωματικών θυρών, οι ένορκοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ήταν 100% υπεύθυνη για τον τραυματισμό του αντίχειρα του Boateng. Δεν είναι σαφές αν η BMW σκοπεύει να ασκήσει έφεση κατά της απόφασης.
Στη μήνυση, ο Boateng υποστήριξε ότι οι πόρτες της BMW που διαθέτουν μονάδες μαλακού κλεισίματος, ήταν επικίνδυνες σε σύγκριση με τα παράθυρα, τα οποία χρησιμοποιούν αισθητήρες για να ανιχνεύσουν αν ένα αντικείμενο βρίσκεται μεταξύ του παραθύρου και του πλαισίου
Το δικαστήριο αποφάνθηκε πως από τη μία οι πόρτες της BMW δεν έχουν ελάττωμα, από την άλλες αυτές είναι υπεύθυνες για το κομμένο δάχτυλο.