Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Οι άνθρωποι του Garaga 54 έχουν γίνει παγκοσμίως γνωστοί για τις περίεργες αλλά λειτουργικές μηχανοκίνητες κατασκευές τους. Αυτή τη φορά έρχονται στη δημοσιότητα καταφέρνοντας να φτιάξουν έναν λειτουργικό κινητήρα V16 1.000 κ.εκ. από 16 αλυσοπρίονα.

Πρόκειται για αλυσοπρίονα Hüter BS-62, το καθένα με δίχρονο κινητήρα 58κ.εκ. που αποδίδει 4,5 ίππους. Πολλαπλασιάστε το επί 16 και θα έχετε ένα δημιούργημα 928κ.εκ. που αποδίδει (θεωρητικά πάντα καθώς υπάρχουν και αρκετές απώλειες) συνδυαστικά 72 ίππους.

Για την κατασκευή αυτού του V16, η ομάδα κατασκεύασε ένα ατσάλινο πλαίσιο ώστε οι μεμονωμένοι κινητήρες να μπορούν να τοποθετηθούν σε σχήμα V, 8 ανά σειρά. Ένα καλώδιο συνδέει όλες τις πεταλούδες, ώστε να λειτουργούν περίπου με την ίδια ταχύτητα, και να γυρνούν έναν άξονα με 16 ιμάντες, ο οποίος συνεργάζεται με έναν σφόνδυλο (από κινητήρα Lada) επιτρέποντας τη σύνδεση ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων για τη μεταφορά της ροπής.

Στο βίντεο αναφέρεται πως έπρεπε να το δοκιμάσουν αλλά και να το επιδιορθώσουν πολλές φορές για να φτάσει στο σημείο να δουλέψει, αλλά παρόλα αυτά παραμένει ένα εντυπωσιακό και σίγουρα μοναδικό δημιούργημα.

Δυστυχώς, δεν το βλέπουμε ακόμα εγκατεστημένο σε αυτοκίνητο, κάτι το οποίο έχει γίνει υπόσχεση για ένα μελλοντικό βίντεο. Αλλά με τους κραδασμούς, το βάρος του προσαρμοσμένου άξονα ισχύος, του σφονδύλου, του κιβωτίου ταχυτήτων και όλων αυτών των ιμάντων, θα εκπλαγούμε αν ακόμη και το Lada μπορεί να κινηθεί χωρίς να «σκορπίσει» τον κινητήρα. Αλλά αν κάποιος μπορεί να το καταφέρει, είναι το Garage 54 που έχει καταφέρει ακόμα και πιο δύσκολα δημιουργήματα.