Σοκαριστικά είναι τα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας και αφορούν σε αναβάτες μοτοσικλετών, γεγονός που έχει σημάνει συναγερμό στις ειδικές επιτροπές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με αυτά, περισσότεροι από 5.500 αναβάτες βρήκαν τον θάνατο στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2008, με το ποσοστό των θανατηφόρων ατυχημάτων να είναι 18% μεγαλύτερο από αυτό των αυτοκινητιστών, ενώ κάθε χρόνο, στην Ε.Ε. 30.000 έως 72.000 μοτοσικλετιστές υφίστανται σοβαρές κακώσεις από οδικό ατύχημα.

Νέα συστήματα ασφαλείας
Αυτός είναι και ο λόγος που αναζητούνται λύσεις στο τεράστιο αυτό πρόβλημα, με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Μοτοσικλετών (ACEM) να απευθύνει έκκληση για σταδιακή ενεργοποίηση των νέων κανονισμών. Αυτοί περιλαμβάνουν λιγότερο ρυπογόνες μηχανές, εξελιγμένα συστήματα πέδησης και προβολείς ημέρας με ενεργοποίησή τους από το 2013, με στόχο τη σταδιακή μείωση της ρύπανσης και των ατυχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους. Σύμφωνα με τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι τοξικοί ρύποι από τα μοτοποδήλατα και τις μοτοσικλέτες – διοξείδιο του αζώτου , κ.α.- θα αντιμετωπιστούν από το 2014 και μετά. Επίσης, δεν προβλέπεται αυτή τη στιγμή ανώτατο όριο στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Standard το ABS
Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έκανε δεκτές προτάσεις για ανώτατο όριο στην ιπποδύναμη των κινητήρων των μοτοσικλετών, θεωρώντας ανεπαρκείς τις αποδείξεις που συσχετίζουν τη μεγάλη ιπποδύναμη με τον κίνδυνο οδικού ατυχήματος. Θεωρεί, όμως, ότι οι μοτοσικλέτες μεσαίας και μεγάλης ιπποδύναμης πρέπει να εξοπλιστούν με ABS, προκειμένου να περιοριστεί το μπλοκάρισμα των τροχών στην περίπτωση ακαριαίου φρεναρίσματος. Πρότυπα στα συστήματα πέδησης θα τεθούν και για τις μηχανές με μικρή ιπποδύναμη.