Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Οι ηλεκτρικοί κινητήρες των EV αυτοκινήτων, παράγουν ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές στις συχνότητες ραδιοκυμάτων AM. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν τον τρόπο να λύσουν αυτό το πρόβλημα, θωρακίζοντας τα καλώδια, αλλάζοντας τη θέση μερικών εξαρτημάτων και χρησιμοποιώντας φίλτρα ακύρωσης παρεμβολών.

Όλα τα παραπάνω όμως κοστίζουν και αυτό δεν αρέσει στις εταιρίες που πάντα στοχεύουν για το μέγιστο κέρδος. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνες, το επιπλέον κόστος που θα πρέπει να δαπανηθεί (σε κάθε EV αυτοκίνητο) για να συνεχίσει να λαμβάνει συχνότητες AM, είναι περίπου 50 με 70 δολάρια.

Οι εταιρείες υπολογίζουν πως εάν πρέπει να αντιμετωπίσουν τις παρεμβολές και να εξοπλίζονται τα EV Ι.Χ. με AM ραδιόφωνο, τότε το συνολικό κόστος στην αγορά θα είναι πάνω από 3.8 δις. δολάρια και δε δείχνουν διατεθειμένες να το πληρώσουν. Παράλληλα κάνουν λόγο για επιπλέον βάρος (από τα φίλτρα και τις μονώσεις) έως και 2 κιλά, την ώρα που προσπαθούν με κάθε τρόπο να το μειώσουν για να πετυχαίνουν καλύτερες αυτονομίες.

Γιατί είναι σημαντικές και οι συχνότητες AM (παρόλο που κανείς δεν τις χρησιμοποιεί πλέον λόγω των FM συχνοτήτων και του διαδικτύου;) 

Μέσω των AM συχνοτήτων, μεταδίδονται πληροφορίες και ανακοινώσεις για φυσικές καταστροφές και καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, με το σήμα να μεταδίδεται πιο γρήγορα και εύκολα (συγκριτικά με τα FM). Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες υποστηρίζουν πως πλέον τα νέα αυτοκίνητα έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και έτσι η τεχνολογία AM είναι παρωχημένη.

Από την άλλη όμως, υπάρχουν ακόμα πολλοί άνθρωποι στην επαρχία και σε μέρη που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και ο μόνος τρόπος ενημέρωσης είναι το ραδιόφωνο.

Ακόμα δεν έχει αποφασιστεί τί θα γίνει, πάντως για επιπλέον κόστος 50-70 δολαρίων, το πιθανότερο είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες να υποκύψουν στις πιέσεις των κυβερνήσεων και να φιλτράρουν τα οχήματα, ώστε να περιοριστούν οι ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές από τους ηλεκτροκινητήρες στις συχνότητες AM.