Η έκδοση υψηλών επιδόσεων του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2009 θα παρουσιαστεί στις 7 Μαΐου, όταν το Opel Insignia OPC κάνει την πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Βαρκελώνης, δέκα χρόνια μετά το λανσάρισμα του πρώτου μοντέλου OPC (Opel Performance Center).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην καρδιά του Insignia OPC χτυπά ο κινητήρας 2.8 V6 Turbo. Η έκδοση αυτή, η οποία προέρχεται από τον ισχυρό βενζινοκινητήρα που ήδη διατίθεται για το κορυφαίο Insignia, παράγει 239 kW/325 hp. Η αύξηση ισχύος επιτεύχθηκε μετά από εξέλιξη του κινητήρα και του συστήματος εξαγωγής, που μείωσε σημαντικά την πίεση επιστροφής των καυσαερίων. Και επειδή ο ήχος είναι πολύ σημαντικός για την ‘υπόληψη’ ενός κινητήρα, οι ειδικοί ακουστικής δούλεψαν πάνω στην εξαγωγή του V6 υιοθετώντας ειδικούς κεντρικούς και πίσω σιγαστήρες.

Το Insignia OPC διατίθεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Η ισχυρή ροπή των 400 Nm διασφαλίζει πλούσια ελκτική ισχύ ακόμα και στις χαμηλότερες στροφές. Με τέτοιες επιδόσεις, το Insignia OPC φτάνει στην τελική ταχύτητα των 250 km/h (με ηλεκτρονικό κόφτη) και επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε έξι δεύτερα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έχοντας ήδη έξοχα διαπιστευτήρια συμπεριφοράς, το πλαίσιο του Insignia ρυθμίστηκε περαιτέρω για την έκδοση OPC, στην οποία το ύψος της ανάρτησης έχει μειωθεί 10 mm συγκριτικά με του Insignia (έκδοση AWD Sport).

Το νέο μηχανοτρονικό πλαίσιο αποκτά επίσης νέο εμπρός άξονα. Η αρχιτεκτονική της εμπρός ανάρτησης του Insignia OPC διατηρεί ένα λεγόμενο γόνατο McPherson, ωστόσο οι μηχανικοί του Opel Performance Center προχώρησαν σε μία εξέλιξη που ονόμασαν HiPerStrut (δηλαδή γόνατο υψηλών επιδόσεων). Τα πλεονεκτήματα είναι καλύτερη αίσθηση κατευθυντικότητας, μειωμένες αντιδράσεις στο τιμόνι λόγω της υψηλής ροπής και βελτιωμένη αίσθηση συμπεριφοράς για τον οδηγό.

Το Insignia OPC διαθέτει επίσης προσαρμοζόμενη ανάρτηση FlexRide, η οποία όχι μόνο προσαρμόζεται στην οδηγική κατάσταση και το οδηγικό στυλ, αλλά και στις προτιμήσεις του οδηγού. Ενώ στο Insignia προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ μιας στάνταρ ρύθμισης, ενός προγράμματος άνεσης και ενός sport mode, το OPC απευθύνεται στους λάτρεις της πιο σπορ οδήγησης. Οι οδηγοί του OPC μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών διαφορετικών sport modes: το standard mode ως τη ρύθμιση υψηλής Άνεσης, ένα ειδικό Sport mode και το OPC mode, για βέλτιστες επιδόσεις.

Για πρώτη φορά, και στο χαρτοφυλάκιο OPC, το σύστημα Adaptive 4×4 και το ηλεκτρονικό πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD) είναι στάνταρ. Η μονάδα διαχείρισης τετρακίνησης έχει επαναρυθμιστεί προκειμένου να προσαρμοστεί η κατανομή ροπής στη σπορ φιλοσοφία του OPC. Λαμβάνοντας υπόψη τις υψηλότερες επιδόσεις του OPC, δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στην περαιτέρω βελτίωση του συστήματος πέδησης.  Οι ‘ειδήμονες’ θα αναγνωρίσουν αμέσως τις δαγκάνες Brembo και τους διάτρητους δίσκους 355 mm στον εμπρός άξονα.

Η χαρακτηριστική εμφάνιση δηλώνει καθαρά τις δυναμικές φιλοδοξίες

Το κορυφαίο στυλ αμαξώματος διακοσμημένο με κομψά, σπορ στοιχεία είναι εμπνευσμένο από το πρωτότυπο  GTC του 2007, αλλά παραμένει πιστό τη σχεδιαστική φιλοσοφία του Insignia, όπου η γλυπτική τέχνη συναντά τη Γερμανική ακρίβεια.

Συγκριτικά με τις λιγότερο ισχυρές εκδόσεις του Insignia, το OPC διαθέτει εντυπωσιακό εμπρός τμήμα με δύο μεγάλες κάθετες εισαγωγές και έναν ανάλογο πίσω προφυλακτήρα με διπλές ενσωματωμένες απολήξεις εξαγωγής. Οι ζάντες 19-ιντσών (ελαστικά: 245/40) είναι στάνταρ και χαρίζουν στο αυτοκίνητο την εμφάνιση που του αξίζει. Νέες ζάντες 20 ιντσών από ελαφρύ, σφυρήλατο αλουμίνιο (με ελαστικά 255/35) διατίθενται προαιρετικά.

Το δυναμικό σπορτίφ εξωτερικό αντανακλάται στο cockpit. Ανοίγοντας την πόρτα, το OPC εντυπωσιάζει άμεσα, με στοιχεία όπως τα μοναδικά καθίσματα Recaro, ένα σπορ τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και νέα λαβή επιλογέα. Τέλος, το OPC διαθέτει χαρακτηριστικά γραφικά οργάνων.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης