Του Γιώργου Παλληκάρη

Στην μοναδική πίστα που ο αγώνας ξεκινά με το φως του ήλιου και ολοκληρώνεται υπό το φως των προβολέων, η φετινή σεζόν της Formula 1 έφτασε στο τέλος της. Ο Ολλανδός Max Verstappen (που είχε εξασφαλίσει το πρωτάθλημα εδώ και 4 αγώνες), θα ολοκληρώσει μία απίθανη χρονιά με νίκη και στο GP του Abu Dhabi. Δεύτερος ο Charles Leclerc και τρίτος ο George Russell. Ένας Russell ο οποίος με αυτή του την εμφάνιση και σε συνδυασμό με την 9η θέση του Hamilton, θα προσφέρουν την 2η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών στη Mercedes (1η η Red Bull).  Ένας αγώνας που κύλησε ανιαρά και χωρίς παρατράγουδα, όπως σχεδόν όλη η φετινή σεζόν. Ο Ολλανδός ξεκίνησε πρώτος, τερμάτισε πρώτος και ο αγώνας είχε περισσότερο ενδιαφέρον για την 10άδα των βαθμών. Δεν υπήρξε εμφάνιση Safety Car ούτε εγκαταλείψεις ενώ μία μόνο ποινή δόθηκε 5 δευτ. στον Perez για μία μικρή επαφή με το Norris.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πίστα

Η Yas Marina Circuit, έχει συνολικό μήκος 5.281 km και οι αγωνιζόμενοι σε 58 γύρους καλύπτουν συνολικά 306.183 km. Αποτελείται από 16 συνολικά στροφές, 2 ζώνες DRS και βρίσκεται μέσα στην εντυπωσιακή μαρίνα του Άμπου Ντάμπι. Τα χλιδάτα σκάφη, τα φαντασμαγορικά κτήρια και τα εμπνευσμένα χρώματα προσδίδουν μια λάμψη που δεν συναντάται πουθενά αλλού. Αποτελεί το τελευταίο Grand Prix της χρονιάς, με τη σεζόν να ολοκληρώνεται μετά από 22 αγώνες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η σειρά εκκίνησης

Τί κι αν ο Ολλανδός έχει εξασφαλίσει εδώ και 4 αγώνες το πρωτάθλημα. Πήρε και αυτή την Pole Position αποδεικνύοντας πως δεν χαρίζεται ποτέ και σε κανέναν. Δεύτερος ο Charles Leclerc, τρίτος ο Piastri, τέταρτος ο Russell και πέμπτος ο Norris. Στην 11η θέση ο Hamilton και στην 16η ο Sainz.

Πως κύλησε ο αγώνας

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα πέντε φώτα έσβησαν και τα μονοθέσια ξεκίνησαν. Καλή και καθαρή εκκίνηση από όλους με τον Ολλανδό να προστατεύει την πρώτη θέση από έναν μαινόμενο Leclerc που πιέζει ασφυκτικά.  Από την εκκίνηση δεν υπήρξαν μεγάλοι νικητές και χαμένοι, εκτός από τον Hulkenberg ο οποίος έπεσε 5 θέσεις, στην 14η.

Από τον τρίτο γύρο ανοίγουν οι δύο ζώνες DRS και όσοι έχουν απόσταση από το μπροστινό τους, κάτω από 1 δευτ. έχουν το δικαίωμα ενεργοποίησης του, αποκτώντας μεγάλο προβάδισμα για μία προσπέραση. Η διαμόρφωση της πίστας είναι τέτοια που δεν επιτρέπει με ευκολία τις προσπεράσεις, παρά το γεγονός πως τα μονοθέσια έχουν μικρές αποστάσεις μεταξύ τους.

Από τον 17ο γύρο άρχισαν οι πρωτοπόροι να επισκέπτονται τα pits για αλλαγή ελαστικών. Οι αλλαγές στην κατάταξη από τα pit stops είναι αρκετές, με όλους τους οδηγούς πλέον να επιλέγουν την σκληρή γόμα. Από τον 24ο γύρο, η φυσιολογική σειρά επανέρχεται με τον Ολλανδό να ηγείται, τον Leclerc δεύτερο και τον Russell τρίτο. Ακολουθούν οι δύο McLaren.

Αξίζει να σημειώσουμε πως το πρωτάθλημα οδηγών το έχει κερδίσει ο Verstappen, με τον teammate του Perez να έχει εξασφαλίσει την δεύτερη θέση. Στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών η Red Bull έχει εξασφαλίσει την πρωτιά, με τις Ferrari και Mercedes να μάχονται στο σημερινό αγώνα για την δεύτερη θέση των κατασκευαστών.

Η μεγαλύτερη μάχη γίνεται για την είσοδο στην 10άδα των βαθμών, ανάμεσα στους Alonso, Ocon και Hamilton.

Perez και Norris θα έχουν μία μικρή επαφή στον γύρο 47, κατά την προσπάθεια του Μεξικανού να πάρει την 4η θέση. Η McLaren θα αντέξει έναν γύρο στην ασφυκτική πίεση της Red Bull, με τον Perez να περνάει τον Norris, πληρώνοντας όμως το τίμημα με ποινή 5 δευτ. για αυτή την επαφή.

Ο Ολλανδός Max Verstappen θα αντικρίσει πρώτος την καρό σημαία (19η φορά στο φετινό πρωτάθλημα), παίρνοντας και αυτή τη νίκη, ολοκληρώνοντας την καλύτερη χρονιά της καριέρας του. Δεύτερος ο Leclerc και τρίτος ο Russell.

 

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης