«Αυτό το κάτι που θέλω» τραγουδούσε πριν από καιρό η Καίτη Γαρμπή και αυτό το κάτι που ήθελαν οι απανταχού λάτρεις της σπορ οδήγησης γίνεται πραγματικότητα. Τι είναι, όμως, αυτό; Μέχρι σήμερα ήταν γνωστό ότι αυτοκίνητα φιλικά στο περιβάλλον αλλά και στην τσέπη μας είναι τα υβριδικά μοντέλα. Τα συγκεκριμένα έχουν αρκετά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, αλλά το μειονέκτημα που είχαν είναι ότι η σχεδίασή τους ήταν κάπως ιδιαίτερη και δεν απευθυνόταν σε μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού.
Μοντέλα, όπως τα Honda Civic, Toyota Prius και Honda Insight, ναι μεν ήταν το κάτι διαφορετικό και… πρόσεχαν την τσέπη του ιδιοκτήτη, όμως από αισθητικής πλευράς κάτι τους έλειπε.

Επιπλέον, οι επιδόσεις δεν ήταν αυτές που ικανοποιούσαν κάποιον που θέλει «το γκάζι του» και αυτό φαίνεται πως προβλημάτισε θετικά τους ανθρώπους της Honda, που κάνουν το πρώτο άνοιγμα στην κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων με υβριδική τεχνολογία. Ο λόγος για το CR-Z, ένα νέο μοντέλο που θυμίζει έντονα το παλιό CRX V-TEC και απευθύνεται σε ένα κοινό που μέχρι χθες δεν είχε καν στο μυαλό του να αποκτήσει υβριδικό μοντέλο. Εξωτερικά, οι σπορ γραμμές είναι αυτές που βροντοφωνάζουν για την κατηγορία στην οποία ανήκει το CR-Z, ενώ οι τρεις πόρτες, η αεροδυναμική σχεδίαση, οι περίπλοκες καμπύλες και αυτό το κάτι… διαφορετικό αφήνει θετικές εντυπώσεις. Στο πίσω μέρος (το κόψιμό του) έχει επικρατήσει η λογική του παλιού CRX, το οποίο συναντούμε και στο νέο Insight και έχει να κάνει με την αεροδυναμική που βοηθά πολύ στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δείτε το video με το Honda CR-Z

Coupe 2+2 θέσεων

Η καμπίνα των επιβατών είναι 2+2 θέσεων, με τους πίσω όμως να αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα με τους χώρους. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, το γεγονός ότι στην Αμερική το CR-Z θα κυκλοφορήσει αμιγώς διθέσιο και όχι τετραθέσιο, όπως συμβαίνει στην Ευρώπη. Μάλιστα, οι πίσω θέσεις μπορούν να πέσουν και αυτομάτως να μεγαλώσει ο χώρος των αποσκευών που είναι αρκετός για δύο επιβάτες (382 λίτρα). Η μεριά του οδηγού θυμίζει διαστημικό όχημα και αυτό οφείλεται τόσο στους έντονους χρωματισμούς όσο και στην τρισδιάστατη σχεδίαση του ταμπλό. Δεν είναι υπερβολή να μιλήσουμε για cockpit, κάτι που δεν ισχύει για τον συνοδηγό που έχει να αντιμετωπίσει, οπτικά, το υπόλοιπο ταμπλό, που θα λέγαμε δεν συμβαδίζει με την συναρπαστική σχεδίαση που έχει η πλευρά του οδηγού. Η άνεση και για τους δύο είναι εμφανής και είναι ένα σημαντικό προνόμιο για όλους όσους πραγματοποιούν μακρινά ταξίδια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πόσο «καίει»;

Επειδή, όμως, το CR-Z είναι ένα υβριδικό αυτοκίνητο, θα αναφέρουμε και τι ακριβώς κάνει. Εκτός από τον κινητήρα που φορούν τα περισσότερα αυτοκίνητα, έχει τοποθετηθεί και ένας ηλεκτροκινητήρας που δίνει έξτρα δύναμη. Αυτό χαρίζει και πιο σπορ επιδόσεις, αλλά εκμεταλλεύεται και την ενέργεια που χάνεται από το φρενάρισμα, την οποία μετατρέπει σε ηλεκτρική ενέργεια, άρα μιλάμε για χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Αξίζει να σημειωθεί ότι, στην περίπτωση του CR-Z και σε αντίθεση με τα υπόλοιπα υβριδικά, ο κινητήρας παραμένει συνεχώς σε λειτουργία. Ένα σημαντικό στοιχείο είναι οι επιλογές που έχει ο οδηγός και αφορούν στον τρόπο οδήγησης αλλά και τους… οικονομικούς στόχους που έχει θέσει ο ιδιοκτήτης του. Για παράδειγμα, αν ο οδηγός θέλει να κάνει οικονομία, επιλέγει το κουμπί (που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του τιμονιού) «econ» για χαμηλή κατανάλωση, αν οδηγεί φυσιολογικά πατά το κουμπί «normal» και τέλος, αν επιθυμεί να κινηθεί σβέλτα, υπάρχει η επιλογή «sport». Ανάλογα με το τι θα επιλέξει, θα υπάρχει και η αντίστοιχη κατανάλωση καυσίμου. Η μέση τιμή που δίνει η Honda είναι τα 5 λίτρα, αν και, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του αυτοκινήτου στην Εύβοια, το trip computer «έγραψε» πάνω σχεδόν 7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.

Πόσο τρέχει;

Το νούμερο αυτό σίγουρα χαροποιεί τους γνώστες. Τι γίνεται, όμως, με τις επιδόσεις; Ο κινητήρας των 1.5 λίτρων βασίζεται σε αυτόν που φορά το Jazz και αποδίδει συνολικά (βενζινοκινητήρας και ηλεκτροκινητήρας) 124 ίππους με τη ροπή των 174 Nm να είναι διαθέσιμη ακόμα και από τις 1.000 σ.α.λ. Τα νούμερα αυτά μεταφράζονται σε 9,9 δευτερόλεπτα για το 0-100, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα. Οι επιδόσεις μπορεί να μην βγάζουν… μάτι, όμως, εκεί που ποντάρει η Honda είναι στο «στήσιμο» και στην ποιότητα κύλισης, στοιχεία που καταφέρνουν να ανεβάζουν την αδρεναλίνη στα ύψη.
Σε γενικές γραμμές πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που σίγουρα θα κάνει «κλικ», ακόμα και σε κάποιον που δεν είχε σκοπό να αγοράσει coupe και μάλιστα υβριδικό αυτοκίνητο. Σε συνδυασμό με τις καλές επιδόσεις αλλά και τη χαμηλή κατανάλωση, η Honda έχει κάθε λόγο να περηφανεύεται ότι δούλεψε σκληρά για να πετύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αρκεί στο μυαλό σας να έχετε ότι πρόκειται για ένα προσωπικό και όχι οικογενειακό μοντέλο. Οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν την 1η Ιουνίου με αρχική τιμή τα 22.990 ευρώ.

Χαρακτηριστικά Honda CR-Z

• Είναι το πρώτο σπορ υβριδικό αυτοκίνητο
• Ο κινητήρας είναι 1.5 λίτρων και αποδίδει 124 ίππους
• Οι πίσω θέσεις είναι ιδανικές μόνο για… μικρά παιδιά
• Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 6,5 – 7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα
• Διαθέτει μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων
• Έχει τρεις επιλογές οδήγησης (econ, normal και sport)
• Το CR-Z ανακυκλώνεται κατά 92%
• Οι μπαταρίες έχουν εγγύηση 5 έτη ή 100.000 χλμ.
• Η έναρξη πωλήσεων θα ξεκινήσει από την 1η Ιουνίου

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κυβισμός (κ.εκ.) 1.497
Ιπποδύναμη 124/6.100
Ροπή (Nm) 174/1.000-1.500
0-100 (χλμ/ώρα) 9,9
Τελική (χλμ/ώρα) 200
Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 5
Βάρος (κιλά) 1.147
Μήκος (μέτρα) 4,080
Πλάτος (μέτρα) 1,740
Ύψος (μέτρα) 1,395
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 382 (με πεσμένα τα καθίσματα)
Εκπομπές CO2 117
Τιμή (ευρώ) 22.990

Πατήστε για να δείτε φωτογραφίες από το νέο Honda CR-Z

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης