Πριν από λίγους μήνες, η Volvo πέρασε στα χέρια Κινέζων επενδυτών και δεν ήταν λίγοι αυτοί που κατέκριναν αυτή την κίνηση. Στην πραγματικότητα, όμως, η σουηδική εταιρία έκανε πολλά βήμα μπροστά και πλέον έχει κάθε λόγο να αισθάνεται ότι μπορεί να “χτυπήσει” τους μεγάλους. Και αυτό διότι το νέο της όπλο που ακούει στο όνομα S60 δεν έχει καμία σχέση με τα Volvo που ξέρουν οι περισσότεροι και στο μόνο που μπορούμε να συνδυάσουμε ένα παλιό με ένα καινούργιο S60 είναι στο θέμα της ασφάλειας, που σημειωτέον, έχει αναβαθμιστεί ακόμα περισσότερο.

Σχεδίαση με σπορ γραμμές

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι γραμμές του S60 είναι σίγουρο ότι θα προσελκύσουν νεανικό κοινό Την ολοκαίνουργια γενιά S60 είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε επί ελληνικού εδάφους και να καλύψουμε αρκετά χιλιόμετρα, τόσο εντός όσο και εκτός πόλης.

Δεν θέλουμε να υπερβάλλουμε, αλλά τα βήματα προόδου που έχουν γίνει είναι εντυπωσιακά. Καταρχήν, η νέα σχεδίαση είναι αυτή που σε κερδίζει και αυτή που παίζει το μεγαλύτερο ρόλο στην τελική επιλογή αγοράς ενός αυτοκινήτου.

Εντυπωσιακή μάσκα, σπορ γραμμές, πίσω φώτα LED και γενικά σχεδίαση που θυμίζει coupe αυτοκίνητο, μαρτυρούν τις κινήσεις και τις προσθέσεις των ανθρώπων της μάρκας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με λίγα λόγια, ο στόχος είναι να προσεγγίσουν μικρότερους σε ηλικία πελάτες, που απλά δεν αναζητούν ένα αυτοκίνητο για να τους μεταφέρει αλλά ένα αυτοκίνητο που θα τους προσφέρει και οδηγική απόλαυση. Με την σχεδίαση να σε έχει κερδίσει, περιμένεις το ίδιο και για το χώρο της καμπίνας. Ανάλογα με τα γούστα, υπάρχουν εκδόσεις που έχουν πινελιές από ξύλο και άλλες από αλουμίνιο.

Το εσωτερικό δείχνει σύγχρονο και περιλαμβάνει πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων που κάνουν τη ζωή των επιβατών πιο εύκολη, άνετη και ασφαλέστερη. Μη ξεχνάτε ότι, η Volvo φημίζεται για την έμφαση που δίνει στο θέμα της ασφάλειας και αυτό το δείχνει μέσα από το καινούργιο S60 και τα συστήματα που διαθέτει τα οποία εντυπωσιάζουν.

Περιορισμένοι χώροι για τους πίσω

Οι πίσω επιβάτες θα έχουν πρόβλημα με τα γόνατά τους που ανάλογα με τον σωματότυπο ίσως ακουμπούν στα εμπρός καθίσματαΑπό πλευράς οδηγού, συνοδηγού η άνεση βρίσκεται σε πολύ ψηλά επίπεδα, με τους χώρους για μικροαντικείμενα να δεσπόζουν σε διάφορα σημεία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα όργανα και η κεντρική κονσόλα είναι στραμμένα προς τον οδηγό για να δημιουργούν μια αίσθηση συγκέντρωσης και ελέγχου.

Το νέο δυναμικό τριάκτινο τιμόνι και τα νέα σπορ καθίσματα με την έξτρα πλευρική στήριξη είναι επίσης στάνταρ.

Ένσταση όμως έχουμε για τους πίσω επιβάτες που αν είναι λίγο μεγαλόσωμοι δεν θα νοιώσουν και τόσο άνετα.

Στην πίσω σειρά καθισμάτων υπάρχει και μεσαίο μπράτσο με αποθηκευτικό χώρο αλλά και χώρο για δύο αναψυκτικά ενώ αν προσθέσεις και επιπλέον εξοπλισμό υπάρχουν και οθόνες οι οποίες τοποθετούνται στα προσκέφαλα των εμπρός επιβατών. Σε γενικές γραμμές είναι εμφανής η ποιότητα κατασκευής και διακρίνεται ξεκάθαρα ότι οι άνθρωποι της Volvo έχουν δώσει μεγάλη σημασία στη λεπτομέρεια. Σημαντικό στοιχείο και το ηχοσύστημα το οποίο αποτελείται από 12 ηχεία και έχει βελτιωθεί πάρα πολύ σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα.

Αναγνωρίζει τους… πεζούς

Το σύστημα που αναγνωρίζει του πεζούς μπορεί να γλιτώσει από θανατηφόρο δυστύχημαΈνα μοναδικό σύστημα το οποίο συμπεριλαμβάνεται στην βασική έκδοση είναι το σύστημα ανίχνευσης πεζών με πλήρως αυτόματο φρενάρισμα (Pedestrian Detection with full Αuto Βrake).

Το συγκεκριμένο, μπορεί να εντοπίσει πεζούς εμπρός από το αυτοκίνητο, να προειδοποιήσει αν κάποιος που περπατά πρόκειται να βρεθεί στην πορεία του αυτοκινήτου και κατόπιν να επιβραδύνει το αυτοκίνητο με τα φρένα σε πλήρη ισχύ αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα.

Σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης ο οδηγός αρχικά λαμβάνει μια ηχητική προειδοποίηση συνδυασμένη με οπτικό σήμα μέσω του συστήματος προβολής ενδείξεων στο παρμπρίζ (head-up display). Την ίδια στιγμή προφορτίζονται τα φρένα του αυτοκινήτου. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει στην προειδοποίηση και το ατύχημα είναι αναπόφευκτο, τότε αυτόματα ασκείται στα φρένα η μέγιστη δύναμη πέδησης. Η ανίχνευση πεζών με πλήρως αυτόματο φρενάρισμα μπορεί να αποτρέψει 100% μία βίαιη επαφή – παράσυρση πεζού σε ταχύτητες μέχρι 35 χλμ./ώρα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα.

Συστήματα ασφαλείας

Πλήθος τεχνολογικών συστημάτων ασφαλείας διαθέτει το S60Άλλα επιπλέον προηγμένα συστήματα είναι η προειδοποίηση σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα (Collision Warning with Auto Brake) που ανιχνεύει, προειδοποιεί και φρενάρει αυτόματα αν υπάρχει κίνδυνος το αυτοκίνητο να χτυπήσει κάποιο άλλο όχημα από πίσω.

Επίσης, ο έλεγχος ετοιμότητας του οδηγού (Driver Alert Control) που εντοπίζει αν ο οδηγός είναι κουρασμένος ή αν έχει αποσπασθεί η προσοχή του και τον θέτει ξανά σε κατάσταση επιφυλακής.

Ακόμα το προσαρμοζόμενο Cruise Control που διατηρεί αυτόματα μία εκ των προτέρων καθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Το νέο στην περίπτωση του S60 έχει να κάνει με το γεγονός ότι το Adaptive Cruise Control λειτουργεί και σε ταχύτητες μικρότερες από 30 χλ./ώρα, μέχρι και την πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου.

Τέλος, το S60 μπορεί να εφοδιαστεί με αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω και με μία κάμερα υποβοήθησης της στάθμευσης στο πίσω μέρος. Το πραγματικά νέο είναι μία κάμερα στην μάσκα, εμπρός, με οπτικό πεδίο 180 μοιρών, που προσφέρεται ως προαιρετικό αξεσουάρ. Αυτή η κάμερα μπορεί να «δει» γύρω από τις εμπρός γωνίες και βοηθά τον οδηγό να αντιμετωπίζει τις τυφλές εξόδους και να παρκάρει με μεγαλύτερη ασφάλεια.

Κινητήρες από 1.600 κ.εκ.

Το νέο S60 θα είναι διαθέσιμο με διάφορους κινητήρες που θα ξεκινούν από τα 1.600 κ.εκ. (από το Νοέμβριο η διάθεση) και θα φτάνουν τα 3.000 κ.εκ. Η έκδοση 1.6 θα είναι διαθέσιμη με 150 και 180 ίππους, η δίλιτρη με 203 και 240 ίππους και η κορυφαία με τον κινητήρα των 3.0 λίτρων που θα έχει απόδοση 304 ίππους και θα φέρει μόνιμη τετρακίνηση. Το καινούργιο στο σουηδικό μοντέλο είναι η ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου με τεχνολογία διπλού συμπλέκτη που επιτρέπει τις πολύ γρήγορες αλλαγές στις ταχύτητες.

Εν τέλει τι;

Χωρίς να υπερβάλλουμε, από τη σύντομη επαφή που είχαμε με το νέο S60 οι εντυπώσεις που μας άφησε ήταν αρκετά θετικές. Η σχεδίαση, το εσωτερικό αλλά και οι νέοι κινητήρες που στις μέρες μας θα διευκολύνουν (λόγω φορολογίας) πολύ κόσμο, θα δημιουργήσουν θέμα συζήτησης για την κατηγορία.

Αυτό που ίσως θα πρέπει να κοιτάξουν οι υποψήφιοι αγοραστές είναι οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, αφού όπως προαναφέραμε, ανάλογα με το σωματότυπο ανεβαίνουν και τα επίπεδα άνεσης. Αν το συγκρίνουμε με τον ανταγωνισμό (Mercedes, BMW, Audi, Saab κλπ.) θα δούμε ότι, το νέο S60 δεν έχει να ζηλέψει τίποτα ενώ η τιμή του είναι αυτή που θα βάλει πολύ κόσμο σε σκέψη.

Κατεβάστε πατώντας εδώ τις εκδόσεις και τον εξοπλισμό του Volvo S60

Δείτε πώς λειτουργεί το σύστημα ανίχνευσης πεζών

Πάρτε μία γεύση από τον τρόπο λειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας ενός Volvo S60

Παρακολουθήστε την λειτουργία των συστημάτων τεχνολογίας που τοποθετούνται στο νέο S60

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Volvo S60

Κυβισμός (κ.εκ.) 1.999 turbo 2.953 turbo
Ιπποδύναμη (Ιπ./σ.α.λ.) 203/6.000 304/5.600
Ροπή (Nm) 320 440
0-100 (χλμ/ώρα) 7,7 6,5
Τελική (χλμ/ώρα) 235 250
Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 8,3 9,9
Μήκος (μέτρα) 4,628 4,628
Πλάτος (μέτρα) 1,899 1,899
Ύψος (μέτρα) 1,482 1,482
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 380 380
Εκπομπές CO2 189 231
Τέλη Κυκλοφορίας 428 562
Τιμή (ευρώ) 30.300 47.000

* Η έκδοση 1.6 θα είναι διαθέσιμη από Νοέμβριο και τα τεχνικά χαρακτηριστικά δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστά

Τιμές – Εκδόσεις Volvo S60

1.6 (150Hp) 26.900 – 32.000
1.6 (180Hp) 28.400 – 33.500
2.0 (203Hp) 30.300 – 35.450
3.0 (304Hp) 47.000 – 52.150

Δείτε φωτογραφίες από το νέο Volvo S60

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης