Η Subaru είναι μία μάρκα που έχει γίνει γνωστή από τις επιτυχίες της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Τα αυτοκίνητά της, «δεν σπάνε», «δεν χαλάνε», όπως λέει και ο λαός αλλά και πελάτες της σε ολόκληρο τον κόσμο. Τίποτα δεν είναι τυχαίο και όλα γίνονται με προσπάθεια και μελέτη, πράγματα για τα οποία φημίζονται -σε μεγάλο βαθμό- οι Ιάπωνες κατασκευαστές.

Η ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό είναι κορυφαία και δικαιολογεί την τιμή του αυτοκινήτουΕίκοσι χρόνια μετά…
Το 1989, ήταν η χρονιά που κυκλοφόρησε η πρώτη γενιά του Legacy, ένα οικογενειακό μοντέλο που έλειπε από τη γκάμα της Subaru. Είκοσι χρόνια αργότερα κάνει την εμφάνισή της η 5η γενιά, έχοντας μεγάλες βλέψεις κυρίως στην ευρωπαϊκή αγορά, μιας και αυτή είναι που επηρέασε κατά πολύ και τη σχεδιαστική φιλοσοφία των νέων Legacy και Outback (η station μορφή του Legacy). Μία γενιά, στην οποία έχει δοθεί έμφαση στη σχεδίαση, την άνεση και την οδηγική συμπεριφορά, που πλέον αποτελεί σήμα κατατεθέν της μάρκας, γεγονός το οποίο γνωρίζουν οι πελάτες της Subaru. Αυτό το καταλαβαίνεις στα πολλά χιλιόμετρα, όπου θα πρέπει να κοιτάξεις το κοντέρ για να διαπιστώσεις ότι «πας… γρήγορα». Τη δουλειά του σε αυτό τον τομέα κάνει το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης (symmetrical all wheel drive) της Subaru που λειτουργεί ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος και τις… ορέξεις του οδηγού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πώς να πάρω Subaru;
Πριν όμως αρχίσουμε τα περί οδήγησης, ας ρίξουμε μία ματιά στην εμφάνιση που αποτελεί την «αχίλλειο πτέρνα» του υποψήφιου αγοραστή, κυρίως εάν αυτός έχει… γυναίκα! Και αυτό, διότι τον τελευταίο λόγο έχει η σύζυγος, ασχέτως του εάν κάποιος αποκτήσει το αυτοκίνητο που επιθυμεί μετά από… κήρυγμα. Όπως και να έχει πάντως, ακόμα και Impreza WRX Sti να αγοράσει κανείς και η γυναίκα του να είναι αντίθετη θα αλλάξει γνώμη όταν θα αρχίσει τα… ταξίδια. Η άνεση, η ξεκούραση και η αίσθηση ασφάλειας αποδεικνύουν στη.. σύζυγο το λόγο που έκανες την επιλογή αυτή. Αν όμως το Impreza φαίνεται… αγωνιστικό για το Legacy δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Οι γραμμές είναι φιλικές, σύγχρονες και διακριτικές και ταιριάζουν γάντι στη έκδοση με το λευκό χρώμα – πέρλα! Αν και από μπροστά είναι πολύ επιβλητικό δεν θα λέγαμε το ίδιο ότι συμβαίνει και για την πίσω σχεδίαση, που θυμίζει μοντέλο μικρότερης κατηγορίας. Στο εσωτερικό κυριαρχεί το άψογο φινίρισμα και οι χώροι που είναι πράγματι εντυπωσιακοί. Τόσο οι εμπρός όσο και οι πίσω επιβάτες θα νοιώσουν ότι βρίσκονται σε λιμουζίνα ενώ, σημαντικό στοιχείο η ύπαρξη χώρων για μικροαντικείμενα. Από εκεί και πέρα, ο εξοπλισμός είναι πολύ καλός, κάτι που ισχύει ακόμα και στην απλή έκδοση. Άλλωστε, η τιμή του μοντέλου είναι τέτοια που δεν θα δικαιολογούσε το αντίθετο. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 486 λίτρα στην έκδοση sedan και κρίνεται ικανοποιητικός για αποσκευές τεσσάρων ατόμων (αρκεί να μην έχετε μωρό!).

Λίγα άλογα

Στο δρόμο, όπως προαναφέραμε η ποιότητα κύλισης ξεχωρίζει. Όμως αν και περιμένεις από ένα Subaru να κινείται σε δαιμονιώδη ρυθμό, κάτι τέτοιο δεν ισχύει για το Legacy που απευθύνεται σε οικογενειάρχες και όχι ραλίστες. Η βασική έκδοση των 2.000 κ.εκ. αποδίδει 150 ίππους και σίγουρα θα προβληματίσει τον Έλληνα καταναλωτή που αγοράζει αυτοκίνητο συγκρίνοντας κυβισμό με άλογα. Από την άλλη, όταν ο ανταγωνισμός βγάζει μικρότερους κινητήρες με περισσότερα ίππους σίγουρα αυτό αποτελεί έναν προβληματισμό. Το Legacy είναι διαθέσιμο εκτός από την έκδοση των 2.000 κ.εκ. και με κινητήρες 2.500 και 3.600 κ.εκ. με απόδοση 167 και 260 ίππους αντίστοιχα.
Εν τέλει, το Subaru Legacy είναι ένα ξεχωριστό όχημα που το παίρνεις για μια ζωή χωρίς να έχει έννοιες και προβληματισμούς. Απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν κάτι διαφορετικό και σε αυτούς που δεν είναι κολλημένοι με τα γερμανικά αυτοκίνητα. Αξίζει ιδιαίτερης προσοχής αρκεί να μην το αγοράζει κανείς με το σκεπτικό “τι θα πιάσει αν το πουλήσω μετά από 3 χρόνια…”.

Στην εθνική οδό το Legacy ξεδιπλώνει το ταλέντο τουΣτο Ναύπλιο…
Η παρουσίαση της νέας γενιάς των δύο εκδόσεων πραγματοποιήθηκε στο Ναύπλιο, μία από τις ομορφότερες και γραφικές πόλεις της Ελλάδας που θεωρείται ιδανική για εξορμήσεις. Γραφικά σοκάκια, μεγάλοι χώροι και πλατείες για βόλτα και δίπλα στη θάλασσα. Φυσικά αυτό που μας έκανε εντύπωση και το γνωρίζουν όσοι επισκέπτονται την πόλη αρκετά συχνά, ήταν το μεγάλο πάρκινγκ που σου λύνει τα χέρια στο θέμα το “που θα αφήσω το αυτοκίνητό μου” χωρίς το κίνδυνο να μη σε γράψει η τροχαία… Ιστορικά το Ναύπλιο υπήρξε πρωτεύουσα της Ελλάδος το διάστημα 1828-1833 ενώ, χαρακτηριστικό της πόλης είναι το Μπούρτζι, ένα μικρό φρούριο που έχει χτιστεί σε ένα μικρό νησί.

Τα υπέρ
• Ποιότητα κύλισης
• Χώροι για όλους τους επιβάτες
• Σίγουρο brand name

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα κατά
• Σχέση κυβικών/ιπποδύναμη (έκδοση 2.000 κ.εκ.)
• Δύσκολο στη μεταπώληση

Τεχνικά Χαρακτηριστικά*

Κυβισμός (κ.εκ.) 1.994
Ιπποδύναμη (Ιπ./σ.α.λ) 150/6.000
Ροπή (Nm/σ.αλ.) 196/3.000
0-100 (χλμ/ώρα) 9,5
Τελική (χλμ/ώρα) 210
Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 8,5
Βάρος (κιλά) 1.420
Μήκος (μέτρα) 4,730
Πλάτος (μέτρα) 1,780
Ύψος (μέτρα) 1,505
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 486
Εκπομπές CO2 198
Τιμή (ευρώ) από… 31.900
* έκδοση 2.0 λίτρων Legacy

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης