Η zougla.gr ταξίδεψε μέχρι τη χιονισμένη – πριν από λίγες ημέρες – Βασιλίτσα, έκανε πάνω από 500 χιλιόμετρα και γνώρισε από κοντά το ανανεωμένο Mazda CX-7. Ένα SUV που βάζει φωτιά στην άσφαλτο και δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τα χλιδάτα της premium κατηγορίας.

Μπορεί να έχουν περάσει μόλις δύο χρόνια από τότε που εμφανίστηκε το Mazda CX-7 για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά, όμως η ιαπωνική εταιρεία αποφάσισε να προχωρήσει σε ένα facelift. Μικρές αλλαγές που αφορούν τόσο την εξωτερική όσο και την εσωτερική εμφάνιση και κάνουν το CX-7 πιο ελκυστικό. Την ανανεωμένη αυτή έκδοση είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε πριν από λίγες ημέρες στη Βόρεια Ελλάδα και σε διάφορες συνθήκες, εθνική οδό, επαρχιακό δρόμο και χιονισμένο οδικό δίκτυο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το CX-7 με φόντο το χιονισμένο τοπίο της ΒασιλίτσαςΟδηγική απόλαυση
Καταρχήν ξεκινήσαμε από την Αθήνα… αεροπορικός και κατευθυνθήκαμε προς τη Θεσσαλονίκη. Εκεί επιβιβαστήκαμε σε ένα λευκό CX-7 και αρχίσαμε να… καταπίνουμε χιλιόμετρα. Από τον περιφερειακό της πόλης μπήκαμε στην Εγνατία οδό με τελικό προορισμό το χιονοδρομικό κέντρο Βασιλίτσας. Για να είμαστε ειλικρινείς σταθήκαμε τυχεροί, αφού το «είχε στρώσει», γεγονός που μας έδωσε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε το SUV και σε αυτές τις συνθήκες. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Στην εθνική οδό το ιαπωνικό όχημα δεν θυμίζει σε τίποτα αυτοκίνητο εκτός δρόμου με την ποιότητα κύλισης να είναι απλά κορυφαία και να μπορεί να σχολιαστεί μόνο από όσους έχουν οδηγήσει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, απλά και μόνο για να σχηματίσουν θετική γνώμη. Από εκεί και πέρα, στο επαρχιακό δίκτυο, η άνεση ήταν εμφανής αφού οι κλίσεις του αμαξώματος ακόμα και σε απότομες στροφές δεν έδειξαν να κουράζουν. Το.. ρεζουμέ όμως ήταν η κίνηση στο χιόνι. Αν και το συγκεκριμένο CX-7 δεν ήταν εφοδιασμένο με ειδικά λάστιχα, έδειξε να ανταποκρίνεται στις δύσκολες συνθήκες. Η ηλεκτρονική τετρακίνηση έκανε την εμφάνισή της όταν έπρεπε και το ESP δεν άφησε το αυτοκίνητο να κάνει τα… δικά του. Σε γενικές γραμμές το ανανεωμένο CX-7 έδειξε ότι συνεχίζει την καλή παράδοση που έχει ξεκινήσει και έχει να κάνει με την κορυφαία οδική του συμπεριφορά.

Οι αλλαγές έσω – έξω
Επειδή αναφερθήκαμε στις αλλαγές και για ανανεωμένο CX-7, αυτές μην έχετε την αίσθηση ότι βγάζουν… μάτι. Εξωτερικά υπάρχουν διαφοροποιήσεις στον εμπρός προφυλακτήρα με τις χρωμιομένες λεπτομέρειες, η γρίλια είναι μεγαλύτερη και οι ζάντες των 19 ιντσών έχουν νέα σχεδίαση. Εκεί που υπάρχει βελτίωση και σε υψηλό βαθμό είναι η καμπίνα των επιβατών. Νέες γραμμές, τριάκτινο τιμόνι, νέος πίνακας οργάνων και οθόνη πληροφοριών Multi Information Display η οποία στις ακριβές εκδόσεις διαθέτει και σύστημα πλοήγησης αλλά και ενσωματωμένη κάμερα οπισθοπορείας. Σε κάθε περίπτωση η άνεση είναι υποδειγματική σε σημείο που αποτελεί σημείο αναφοράς του αυτοκινήτου. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που το CX-7 δικαιολογεί και την τιμή αγοράς του.

Η καμπίνα των επιβατών έχει δεχτεί τις μεγαλύτερες αλλαγέςΚινητήρας… φωτιά
Για να κινηθεί με άνεση το ογκώδες όχημα βάζει το… χεράκι του και ένας πολύ δυνατός κινητήρας. Κάτω από το καπό υπάρχει ο γνωστός βενζινοκινητήρας των 2.3 λίτρων με απόδοση 260 ίππους. Όπως μπορεί να καταλάβει και ένας απλός οδηγός το CX-7 δεν βάζει μόνο φωτιά στην άσφαλτο αλλά δημιουργεί και μία αίσθηση ασφάλειας στους επιβάτες. Στη γκάμα έχει προστεθεί και ένας κινητήρας diesel 2.2 λίτρων με 173 ίππους, τεράστια αποθέματα ροπής και κατανάλωση που κυμαίνεται σε λογικά πλαίσια (7.5 λίτρα στα 100 χλμ.). Το CX-7 είναι διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις μόνο με μηχανικό 6άρι κιβώτιο, κάτι που αποτελεί και την αχίλλειος πτέρνα του αυτοκινήτου, μιας και οι υποψήφιοι αγοραστές αυτής της κατηγορίας επιλέγουν οχήματα με αυτόματο κιβώτιο. Οι τιμές για τη βενζινοκίνητη έκδοση ξεκινούν από 41.990 στην έκδοση με τον βενζινοκινητήρα και τα 38.990 ευρώ για την έκδοση diesel.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Βασιλίτσα Γρεβενών
Η πανελλαδική παρουσίαση του ανανεωμένου Mazda CX-7 έγινε στη Βόρεια Ελλάδα και είχε επίκεντρο την Βασιλίτσα. Πρόκειται για μία από τις πιο όμορφες περιοχές της Ελλάδας με το φυσικό κάλλος να εντυπωσιάζει τους επισκέπτες. Βρίσκεται 42 χιλιόμετρα από τα Γρεβενά και η πρόσβαση είναι σχετικά εύκολη ακόμα και όταν οι καιρικές συνθήκες δεν το επιτρέπουν. Και αυτό διότι, ο Δήμος φροντίζει να έχει πάντοτε καθαρό το δρόμο προς το εθνικό χιονοδρομικό κέντρο Βασιλίτσας. Το υψόμετρο είναι πάνω από 1100 μέτρα και όταν χιονίζει πραγματικά το τοπίο είναι μαγευτικό. Για όσους έχουν 4×4 να τους υπενθυμίσουμε ότι, υπάρχουν πολλοί χωματόδρομοι στις γύρω περιοχές όπου μπορούνε να δούνε τις δυνατότητες του αυτοκινήτου τους αρκεί να μην το παρακάνουν…

ΥΠΕΡ
Επιδόσεις
Ποιότητα κύλισης
Αγωνιστική αίσθηση
Άνεση επιβατών

ΚΑΤΑ
Έλλειψη αυτόματου κιβωτίου
Δεν είναι ιδανικό για ρυμούλκηση σκαφών κλπ.
Τέλη κυκλοφορίας

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 2.261 (2.184)
Ιπποδύναμη (Ιπ./σ.α.λ) 260/5.500 (173/3.500)
Ροπή (Nm/σ.αλ.) 380/3.000 (400/2.000)
0-100 (χλμ/ώρα) 8.2 (11.3)
Τελική (χλμ/ώρα) 211 (200)
Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 10.4 (7.5)
Βάρος (κιλά) 1.740 (1.800)
Μήκος (μέτρα) 4,700
Πλάτος (μέτρα) 1,870
Ύψος (μέτρα) 1,645
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 455
Εκπομπές CO2 243 (199)
Τιμή (ευρώ) 41.990 (38.990)
* σε παρένθεση η έκδοση diesel

Tips για το Mazda CX-7

• Διαθέτει ηλεκτρονική τετρακίνηση που ενεργοποιείται μόνη της ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου
• Είναι πολύ ξεκούραστο σε υψηλές ταχύτητες
• Θυμίζει σε γκάζια το Mitsubishi EVO….
• Είναι διαθέσιμο σε 7 χρώματα
• Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6άρι μηχανικό
• Είναι ελάχιστα πιο αργό από μία Porsche Cayenne 3.6
• To service πραγματοποιείται κάθε 15.000 χλμ. (20.000 στο diesel) ή κάθε 12 μήνες


Δείτε το οδοιπορικό με το Mazda CX-7 στη χιονισμένη Βασιλίτσα

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης