Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     

Κάμερα: Γιώργος Κωστούρος
Φωτογραφίες: Honda


Για να είμαι ειλικρινής η ευκαιρία να οδηγήσω ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο δεν μου δίνεται κάθε μέρα. Ιδίως όταν πρόκειται για ένα εργοστασιακό αγωνιστικό… όπλο το οποίο έχει παραχθεί σε μόλις 29 μονάδες σε όλο τον κόσμο.Το συγκεκριμένο αγωνιστικό Honda είναι ένα από τα 29 που έχουν κατασκευαστεί σε ολόκληρο τον κόσμο

Ένα από αυτά τα 29 ανήκει στην εισαγωγική εταιρεία του ομίλου Σαρακάκη που θα παραχωρήσει στον Δημήτρη Δριβάκο και την Κατερίνα Μπαντέ προκειμένου να συμμετάσχουν για 3η φορά στο επιβλητικό, από κάθε πλευρά, ράλι Μόντε Κάρλο το οποίο προσμετρά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι (WRC).  Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για το χρονικό διάστημα 22-25 Ιανουαρίου 2015 με εκκίνηση την Place du Casino στο Μόντε Κάρλο και τερματισμό την Place du Palais. Ο αγώνας του 2015 είναι κατά 75% νεοσχεδιασμένος και περιλάμβάνει 15 ειδικές διαδρομές μήκους 355,48 χιλιομέτρων, ενώ το συνολικό μήκος του αγώνα αγγίζει τα 1403 χιλιόμετρα.

Δείτε το video με το αγωνιστικό Honda Civic Type R των 280 ίππων

Έτοιμο για… Μόντε Κάρλο
Λίγες εβδομάδες πριν το αυτοκίνητο μαζί με όλη την αγωνιστική ομάδα ταξιδέψει για τον πανέμορφο αυτό προορισμό και το zougla.gr βρέθηκε στην… Πελοπόννησο για να οδηγήσει το αυτοκίνητο με το οποίο το ελληνικό πλήρωμα θα τρέξει στον κορυφαίο αυτό αγώνα του WRC. Καλύπτοντας αρκετά χιλιόμετρα με ένα Honda Civic 1.4 τελευταίας γενιάς και ακολουθώντας την διαδρομή Αθήνα – Κιάτο – Καλιάνοι – Ψάρι, βρέθηκαν μαζί με συναδέρφους σε ένα… βουνό, όπου και μας περίμενε το επιτελείο της Honda Team Εrg που πλαισιώνεται και υποστηρίζεται από μία ομάδα έμπειρων μηχανικών, τόσο από την Ελλάδα όσο και από την Ιταλία (JAS Motorsports).

Γάντια, παπούτσια, κράνος και φύγαμε…
Αφού τα μέλη της ομάδας μας καλωσόρισαν, ο οδηγός Δημήτρης Δριβάκος άρχισε να  μας αναλύει τις δυνατότητες αλλά και την διαφορετικότητα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Έχοντας… συνειδητοποιήσει τι πάω να κάνω (!) και με την ώρα να περνάει, βρέθηκα χωρίς να το σκεφτώ στο μπάκετ του Honda Type R, φορώντας γάντια, παπούτσια και φυσικά κράνος. Η εικόνα δεν ήταν τόσο άγνωστη αλλά η λειτουργία όλων αυτών των κουμπιών που ήταν τοποθετημένα στην κονσόλα ήταν κάτι που χρειάζεται εξοικείωση.

Η τιμή του Honda Type R group A/R3 πλησιάζει τα 100.000 ευρώ Καρφωτές… ταχύτητες!
Χωρίς να το… καταλάβω και με τον Δριβάκο στο μπάκετ του συνοδηγού, η αρχική ξενάγηση, συρρικνώθηκε στα βασικά και χωρίς πολλά, πολλά, το σειριακό κιβώτιο «κούμπωσε» την πρώτη. Με το τέρας έτοιμο να λυσσάξει, άφησα τον συμπλέκτη (μην ξεχνάτε πως το κόστος του συγκεκριμένου ίσως να αγγίζει και τα 100.000 ευρώ) και ξεκίνησα. Τα πρώτα μέτρα, ήταν μέτρα γνωριμίας, προκειμένου να καταλάβω στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο την λειτουργία, κυρίως, του σειριακού κιβωτίου (η οποία είναι ιδιαίτερα εύκολη). Να σημειώσω πως το συγκεκριμένο κιβώτιο μπορεί να αλλάζει ταχύτητες χωρίς συμπλέκτη όταν ο κινητήρας δουλεύει στο όριο! Την πρώτη ταχύτητα διαδέχτηκε η δευτέρα, την δευτέρα η τρίτη κ.ο.κ. Η δυνατότητα να το οδηγήσω στο όριο έχοντας μία σύντομη επαφή μαζί του δεν ήταν εφικτή, ωστόσο η γεύση ήταν συναρπαστική και σίγουρα ευχάριστη.

Το video από την εμπειρία πίσω από το τιμόνι του 1 από τα 29 στον κόσμο αγωνιστικά Honda Type R της Jas Racing. Το ίδιο θα τρέξει με τα χρώματα της Ελλάδας στο ράλι Μόντε Κάρλο

Τι σου μένει από το… όπλο
Η αμεσότητα του τιμονιού, το στήσιμο και κυρίως η λειτουργία του κιβωτίου ήταν στοιχεία που μου έμειναν. Ωστόσο σε μία ειδική διαδρομή και όχι σε μία πίστα, αποδείχτηκε πως ήταν είναι δύσκολο να κινηθείς πολύ γρήγορα με ένα αυτοκίνητο αυτού του επιπέδου. Σκοπός άλλωστε δεν ήταν να οδηγήσουμε… σε αγωνιστικούς ρυθμούς αλλά να πάρουμε οι προσκεκλημένοι μία γεύση από το όπλο των συμπατριωτών μας που θα προσπαθήσουν για 3η χρονιά να φέρουν ένα καλό αποτέλεσμα από το ράλι Μόντε Κάρλο. Σίγουρα η εμπειρία ήταν μοναδική και αυτή που θα ήθελε να ζήσει κάθε φίλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Καταρχήν να ευχηθούμε ένα θετικό αποτέλεσμα όσον αφορά την ελληνική ομάδα και κατά δεύτερον ευχόμαστε και προτρέπουμε του χρόνου την ίδια εποχή, να δοθεί η δυνατότητα να ζήσουν αυτό που ζήσαμε εμείς και εγώ προσωπικά και άλλοι φίλοι των αγώνων αυτοκινήτου…

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Honda Civic Type R FN2 R3
Κυβισμός (cc) 1.998
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 280/8.500
ECU Efi Euro 4
κιβώτιο ταχυτήτων Sadev σειριακό (6+1)
Μετάδοση Διπλόδισκος συμπλέκτης, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD)
Ανάρτηση Ρυθμιζόμενη X-Treme Tech
Φρένα Br;embo 328/278, αεριζόμενα
Αγωνιστική Κατηγορία Α7/R3