Ξεκινώντας να γράψεις ένα άρθρο για ένα αυτοκίνητο όπως είναι η BMW X6 και μάλιστα στην υβριδική της μορφή κανονικά πρέπει να ξεκινήσεις από τα… αρνητικά. Τα καθίσματα δε σου κάνουν μασάζ, δε διαθέτει καφετιέρα και δεν έχει τη δυνατότητα να πηγαίνει μόνο του στο δρόμο. Αυτά είναι τα μείον της X6 Active Hybrid, μιας και τα θετικά, μερικά από τα οποία θα αναλύσουμε παρακάτω, δεν έχουν τελειωμό.

Από αυτόν εδώ τον κλασσικό διακόπτη που συναντούμε στα μοντέλα της BMW ο οδηγός έχει πρόσβαση σε όλα τα συστήματα του αυτοκινήτουΑς πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Τι είναι η Χ6 Active Hybrid; Εμφανισιακά, μοιάζει με αυτοκίνητο τύπου τζιπ αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα υπερυψωμένο όχημα με επιβλητική εμφάνιση, φιλικό στο περιβάλλον και επιδόσεις που κόβουν την ανάσα, διότι τα 485 άλογα που παράγει θυμίζουν απλά super car. Εξωτερικά διακρίνονται τα εξογκώματα και ο μεγάλος όγκος με το μήκος του μοντέλου να αγγίζει τα 4,8 μέτρα. Συστάσεις δε μπορεί να κάνει κανείς για την εμφάνιση της Χ6, γεγονός που μπορεί να διαπιστώσει οποιοσδήποτε, αν αρχίσει και μετράει τους περαστικούς που απλά την κοιτάζουν. Εσωτερικά, τα πράγματα αρχίσουν να διαφοροποιούνται από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν. Αυτόματα ο οδηγός καταλαβαίνει ότι η BMW έχει φτάσει στο… ταβάνι την πολυτέλεια με το δέρμα να επικρατεί σε κάθε σημείο. Ένα ηλεκτρομαγνητικό σύστημα δεν επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ξεκινήσει με τις πόρτες ανοιχτές οι οποίες “σφραγίζουν” από μόνες τους. Η λειτουργία του κινητήρα γίνεται με το πάτημα ενός κουμπιού. Εκεί είναι που οδηγός και επιβάτες θα εκπλαγούν αν δεν γνωρίζουν την υβριδική τεχνολογία. Γιατί η υβριδική Χ6 μπαίνει σε λειτουργία αθόρυβα και κάνει πολλές φορές τον οδηγό να αναρωτιέται αν ο κινητήρας δουλεύει ή όχι. Αυτό απλά φαίνεται στον πίνακα οργάνων που περιλαμβάνει πάρα πολλές λειτουργίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιβλητική η εμφάνιση της X6 από όποια πλευρά και να την κοιτάξειςΑτελείωτος εξοπλισμός
Γενικά ο οδηγός έχει τα πάντα στα χέρια του, όπως χειριστήρια στο τιμόνι, αλλά και αμέτρητες πληροφορίες στην οθόνη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Περιττό να αναφέρουμε ότι, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης (πολύ καλό), ηχοσύστημα αντάξιο του αυτοκινήτου, θύρες USB, κλιματισμό, ηλεκτρικά καθίσματα οδηγού – συνοδηγού με πάρα πολλές λειτουργίες, bluetooth, αναγραφή χιλιομέτρων στο παρμπρίζ κ.ά. Αυτές είναι μερικές από τις ανέσεις των εμπρός επιβατών, με τους πίσω να αισθάνονται ακόμα πιο…. τυχεροί κάτι που δεν ισχύει στα περισσότερα αυτοκίνητα. Κι αυτό διότι, έχουν στη διάθεσή τους δύο μόνο θέσεις, αφού η τρίτη (μεσαία) χρησιμοποιείται για χώρους που θα τοποθετήσουν διάφορα αντικείμενα. Φυσικά δε λείπουν και τα κουρτινάκια που είναι ιδιαίτερα χρήσιμα το καλοκαίρι, όπως και το “μπράτσο”. Μάλιστα για να περάσουν την ώρα τους έχουν και τηλεόραση που προβάλλει ταινίες από DVD, ενώ μπορούν να ρυθμίσουν και μόνοι τους τη θερμοκρασία στην πίσω σειρά καθισμάτων.

Υβριδικό με 485 ίππους
Επειδή όμως μιλάμε για μία ξεχωριστή έκδοση της Χ6, αυτό που παίζει σημαντικά μεγάλο ρόλο είναι ο κινητήρας που χαρίζει μοναδικές επιδόσεις αν αναλογιστεί κανείς και το βάρος της που φτάνει τους 2,5 περίπου τόνους. Έτσι, εκτός από τον κινητήρα καύσης των 4.4 λίτρων, η έκδοση Active Hybrid διαθέτει και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο πρώτος θέτει σε λειτουργία το αμάξωμα και αν ο οδηγός πατήσει ελαφρά το γκάζι δε χρειάζεται καν να καταναλώσει καύσιμο ακόμα και εάν κινείται με 60 χλμ./ώρα. Από εκεί και πέρα, στην περίπτωση που το γκάζι πιεστεί αρκετά ενεργοποιείται ο 8κύλινδρος biturbo και γίνεται το… έλα να δεις. Η δύναμη και η ροπή (αγγίζει τα 800 Nm) είναι φοβερή και εντυπωσιάζει και τον πλέον μυημένο στα γρήγορα αυτοκίνητα ενώ, καθιστούν την Χ6 το πιο γρήγορο υβριδικό της αγοράς. Να σημειώσουμε ότι, οι μπαταρίες φορτίζουν όταν ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του γκαζιού ή φρενάρει, όπου ο κινητήρας μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρισμό, ο οποίος χρησιμοποιείται στην επόμενη επιτάχυνση. Μιλώντας τη γλώσσα των αριθμών , η επιτάχυνση από στάση έρχεται σε 6 δευτερόλεπτα ενώ η τελική αγγίζει τα 236 χλμ./ώρα. Αυτό που μετράει είναι η ποιότητα κύλισης αλλά και ο τρόπος που “καταπίνει” χιλιόμετρα στην εθνική οδό. Να σημειώσουμε ότι, η μετάδοση της ροπής γίνεται και στους τέσσερις τροχούς ηλεκτρονικά και σε ποσοστό 40-60% στους εμπρός και τους πίσω τροχούς αντίστοιχα. Σημαντικό στοιχείο είναι και η ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων, που πραγματοποιεί αλλαγές πάρα πολύ γρήγορα και δε συναντούμε σε καμία άλλη Χ6.

Από τον πίνακα οργάνων και το ταμπλό δεν λείπει τίποταΚατανάλωση κοντά στα 12 λίτρα το χλμ.
Από τη μία, οι επιδόσεις ακούγονται ωραίες αλλά στις μέρες μας η βενζίνη, ακόμα και για τους έχοντες χρήματα, παίζει σημαντικό ρόλο. Θα περίμενε κανείς από ένα τέτοιο αυτοκίνητο, με όγκο και αμέτρητα άλογα να “καίει” τουλάχιστον πάνω από 20 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Στην πράξη όμως τα φαινόμενα απατούν διότι με νορμάλ οδήγηση η μέση κατανάλωση μπορεί να κυμανθεί μεταξύ 12-13 λίτρων και με γρήγορη οδήγηση μεταξύ 15-17. Αξιοσημείωτη η κατανάλωση εντός πόλης που κυμαίνεται κοντά στα 13-14 λίτρα, νούμερο που δεν… υπάρχει για αυτοκίνητο τέτοιου επιπέδου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με κλειστά μάτια
Για να αποκτήσεις την συγκεκριμένη έκδοση θα πρέπει να καταβάλει κανείς το ποσό των 145.708 ευρώ, που σίγουρα είναι πάρα πολλά χρήματα για κάποιον που ανήκει στη μεσαία τάξη αλλά, όχι για τους έχοντες μεγάλους τραπεζικούς λογαριασμούς. Η Χ6 είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις, οικονομία (σε σχέση με τον όγκο και τα κυβικά του) και διαθέτει υψηλής ποιότητας υλικά και κορυφαίο εξοπλισμό. Γενικά, αν έχεις τα λεφτά σίγουρα, και με κλειστά τα μάτια, την αγοράζεις. Χωρίς να υπερβάλλουμε είναι ένα τεχνολογικό διαμάντι που θα ικανοποιήσει πολλά γούστα και – πάρα πολύ – απαιτητικούς πελάτες.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW X6 Active Hybrid
Κυβισμός (κ.εκ.) 4.395 V8 biturbo
Ιπποδύναμη (Ιπ./σ.α.λ.) 485/
Ροπή (Nm) 790/1.750
0-100 (χλμ/ώρα) 6
Τελική (χλμ/ώρα) 236
Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 9,9
Μήκος (μέτρα) 4,880
Πλάτος (μέτρα) 1,980
Ύψος (μέτρα) 1,690
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 570
Εκπομπές CO2 231
Τέλη Κυκλοφορίας 281
Τιμή (ευρώ) 145.708

Χαρακτηριστικά της BMW X6 Active Hybrid

• Ο κινητήρας των 4,4 λίτρων μπορεί να αποδίδει 485 ίππους αλλά η μέση κατανάλωση βενζίνης κυμαίνεται στα 12-13 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
• Η Χ6 διαθέτει 4 θέσεις για τους επιβάτες.
• Ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου είναι υπερπλήρης.
• Οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους και τηλεόραση….
• Τα καθίσματα είναι πλήρως αυτοματοποιημένα.
• Η πόρτα του χώρου αποσκευών ανοιγοκλείνει με το πάτημα ενός κουμπιού
• Ο οδηγός μπορεί να βλέπει την ταχύτητα του αυτοκινήτου και πάνω στο τζάμι από ένα ειδικό σύστημα της BMW.
• Οι μπαταρίες μπορούν να κινήσουν το όχημα των 2.5 περίπου τόνων ακόμα και με 60 χλμ./ώρα χωρίς να γίνεται χρήση καυσίμου.
• Οι μπαταρίες φορτίζουν όταν το όχημα επιβραδύνει.
• Το αυτόματο κιβώτιο έχει 7 σχέσεις σε αντίθεση με τις υπόλοιπες εκδόσεις της Χ6
• Ο κινητήρας “σβήνει” όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο χωρίς φυσικά να “καίει” καύσιμο.
• Ο κινητήρας ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού.
• Το ηχοσύστημα είναι κορυφαίας ποιότητας.
• Διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση.
• Τα φρένα του είναι εντυπωσιακά και αποδίδουν απίστευτα σε κατάσταση πανικού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης