Του Νεκτάριου Διατσίδη
Συνεργάστηκαν: Κυριάκος Αντωνίου, Δημήτρης Διατσίδης
Μπορεί μια μοτοσυκλέτα χαμηλού κυβισμού να ανταπεξέλθει στην οδήγηση εντός της πίστας των Σερρών; Τα αεροδυναμικά βοηθήματα που διαθέτει είναι άραγε τόσο λειτουργικά; Η αίσθηση της οδήγησης μπορεί να είναι ανάλογη των μεγάλων – και ακριβών – supersport;
Δοκιμάζουμε την CF 450 SR για να διαπιστώσουμε πόσο καλά ανταποκρίνεται σε μία πίστα με αρκετά υψηλές ταχύτητες και έτσι να δώσουμε τις απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω.
Έχοντας στη διάθεσή μας για δύο μέρες την 450 SR της CFMOTO στις Σέρρες σε ένα εκπληκτικό Trackday, είχαμε την ευκαιρία να εντοπίσουμε τις δυνατότητες αυτής της μοτοσυκλέτας στο να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς. Ξεκινήσαμε την πρώτη μέρα που είχε αρκετό αέρα να κάνουμε τη δοκιμή και η CF 450 SR κινήθηκε αρκετά καλά αντιμετωπίζοντας στις στροφές την αλλαγή της διεύθυνσης του αέρα χωρίς προβλήματα αλλά με αισθητή τη διαφορά δυνάμεων που προκύπτανε από τη μία στροφή στην άλλη. Την επόμενη μέρα ο αέρας ήταν λιγότερος και η οδήγηση ακόμη πιο εύκολη αφήνοντάς μας τις καλύτερες εντυπώσεις.
Ο δικύλινδρος κινητήρας εν σειρά των 450 κ.εκ. έχει περιεχόμενη γωνία στροφάλου 270 και αντικραδασμικούς άξονες, ισχύ 46 ίππων στις 9,500 σ.α.λ. και ροπή 39Nm στις 7,600 σ.α.λ. και παρέχει γραμμικά την απόδοση της δύναμής του από τις χαμηλές στροφές. Το φρενάρισμα αναλαμβάνει μια δαγκάνα Brembo M40 μπροστά, με διάμετρο δίσκου στα 320 χιλιοστά, ενώ πίσω ο δίσκος είναι στα 220 χιλ. To ABS έρχεται από την Bosch.
Η 450 SR εστιάζει στη βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση για να έχει καλές επιδόσεις. Το ατσάλινο πλαίσιο συνεργάζεται με τις αναρτήσεις οι οποίες δεν ρυθμίζονται παρά μόνο ως προς την προφόρτηση του πίσω ελατηρίου και είναι σε ικανοποιητικό βαθμό λειτουργικές, δίνοντας την αίσθηση μίας φιλικής συμπεριφοράς ακόμα και στις ανοικτές στροφές με τα όποια μικρά κουνήματα να οφείλονται στο βάρος της μοτοσυκλέτας και την επίδραση που έχει η κάθε μικρή κίνηση του αναβάτη αλλά και στην όχι και τόσο σκληρή ανάρτηση. Το σχετικά (με τις μεγάλες supersport) μικρό βάρος αυτής της μοτοσυκλέτας είναι πλεονέκτημα και σε συνδυασμό με την εξελιγμένη αεροδυναμική και τη μεγάλη ροπή του κινητήρα χαρίζουν αξιοπρεπείς επιδόσεις αλλά και υψηλές ταχύτητες σε όλη την διαμόρφωση της πίστας των Σερρών.
Η οδήγηση αποκτά πολύ ενδιαφέρον με την ευελιξία και τις ικανοποιητικές επιδόσεις να βοηθούν στους χρόνους γύρων και τη χαρακτηριστική ευκολία που όλα αυτά συμβαίνουν χωρίς άγχος για λάθη που δεν διορθώνονται.
Η αεροδυναμική που έχει μελετηθεί σε αεροδυναμική σήραγγα και έχουν γίνει πολλές προσομοιώσεις, αποδίδει πραγματικά στην πίστα καθώς ο αναβάτης καλύπτεται καλά όταν σκύψει στο ντεπόζιτο, δεν δημιουργούνται αντιστάσεις επάνω του και ταυτόχρονα η μικρή συνολικά αντίσταση βοηθά στις επιδόσεις με την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας να είναι υψηλή στα 185 χλμ/ώρα στην ευθεία και τη σταθερότητα από την κάθετη φόρτιση του εμπρός ελαστικού να βοηθά τόσο στην ευθεία όσο και στις ανοιχτές στροφές. Όλα τα παραπάνω συντελούν επίσης στην ξεκούραστη οδήγηση όπου με τις καλές επιδόσεις να προέρχονται από το συνδυασμό μεγάλης ροπής, μικρού βάρους και χαμηλών αεροδυναμικών αντιστάσεων, δεν χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια και καταπόνηση για να κινηθείς γρήγορα.
Εντός της πίστας των Σερρών η CF 450 SR κινείται με χαρακτηριστική άνεση, γρήγορα και με απόλυτα φιλικό τρόπο χωρίς να στερείται τη δύναμη στις ανοιχτές στροφές όπου και η κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων ταιριάζει στη διαμόρφωση της πίστας. Στις μεσαίες και πιο κλειστές στροφές όμως, θα θέλαμε ένα πιο κοντό γρανάζωμα για να έχει καλύτερη έξοδο, καθώς τελικά δεν χρησιμοποιήσαμε την 6η ταχύτητα στην ευθεία.
Το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει επίσης και συμπλέκτη ολίσθησης για τα κατεβάσματα, ενώ αντιστρέφονται πολύ εύκολα οι ταχύτητες (1η πάνω) από το λεβιέ ταχυτήτων με την αλλαγή της θέσης να μην χρειάζεται ιδιαίτερες ρυθμίσεις και να βοηθά στη σωστότερη κίνηση όταν είσαι μέσα σε μια πίστα.
Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα εξαιρετικά CST Adreno HS AS5, σε διαστάσεις 110/70-17 μπροστά και 150/60-17 πίσω, όμως λόγω φθοράς αντικαταστάθηκαν με αγωνιστικά Pirelli της κατηγορίας SSP300, που βγαίνουν σε διαστάσεις 140/60-17 για το πίσω, γεγονός που άλλαξε ελαφρά τη γεωμετρία της μοτοσυκλέτας.
Η CF 450 SR ανταποκρίνεται απόλυτα στο ρόλο της που είναι να καταφέρει την αξιόλογη επίδοσή της εντός πίστας. Δεν αφήνει σχεδόν κανένα αρνητικό στοιχείο εκτός του ότι οι αναρτήσεις που δεν ρυθμίζονται, είναι μαλακές και μετά από λίγους γύρους όταν ζεσταθούν δεν προσφέρουν την ίδια καλή συμπεριφορά που δίνουν στους πρώτους γύρους. Είναι σίγουρα ότι σύντομα θα δούμε στην αγορά αναρτήσεις που θα βελτιώνουν την κατάσταση, από τους γνωστούς οίκους αναρτήσεων.
Τα φρένα της Brembo με τον ένα δίσκο εμπρός απαιτούν λίγη παραπάνω δύναμη και σωστό χειρισμό λόγω του ευαίσθητου ABS. Με παραπάνω δύναμη επεμβαίνει το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος, πράγμα που ενοχλεί στην άισθηση στο οριακό φρενάρισμα, αλλά η συνολική εντύπωση στο τέλος της ημέρας είναι θετική. Μάλλον με πιο αγωνιστικά τακάκια το πρόβλημα να λυθεί τελείως.
Το βασικό πλεονέκτημα της CF 450 SR είναι οι καλές επιδόσεις του κινητήρα, με το σχετικά μικρό της βάρος αλλά και κάτι που παίζει πολύ σημαντικό ρόλο είναι η αεροδυναμική της όπου δεν είναι τυχαίο το γεγονός να ξοδευτούν τόσες πολλές ώρες στην τελειοποίησή της. Με μικρή αντίσταση για να μην κόβει τελική ταχύτητα, αλλά και φόρτιση του μπροστινού τροχού, αποδεικνύει ότι το νόημα των αεροδυναμικών βοηθημάτων δεν είναι μόνο να αποτρέπουν την ανύψωση του εμπρός τροχού που συμβαίνει στις μεγάλου κυβισμού μοτοσυκλέτες, αλλά κυρίως να βελτιώνουν την ευστάθεια τόσο στην ευθεία όσο και στις στροφές, να μορφοποιούν τον αέρα για μικρότερες αντιστάσεις και τέλος να φορτίζουν τους τροχούς με κάθετη δύναμη για καλύτερο φρενάρισμα εντός αλλά και εκτός πίστας όπου η πρόσφυση δεν είναι και τόσο καλή ιδιαίτερα στους Ελληνικούς δρόμους.
Συνολικά μπορούμε να πούμε ότι κάνοντας χρόνους κάτω από το 1’40’’ στις Σέρρες, με τα φώτα, τα φλας και το νορμάλ γρανάζωμα, μπορείς να είσαι απόλυτα ικανοποιημένος από πλευράς επιδόσεων. Αλλά το μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι έχεις την αίσθηση οδήγησης μιας supersport 600 ή και 1000 κυβικών, αφαιρώντας απλά την αδρεναλίνη του φρεναρίσματος στην ευθεία με πάνω από 200 χλμ/ώρα. Όλα τα υπόλοιπα γίνονται σε υπερθετικό βαθμό και η πρόκλησή σου είναι εκεί, να προσπαθήσεις να βελτιώσεις την οδήγησή σου, χωρίς να έχεις το φόβο της υπερβολικής δύναμης, ζητώντας από τον εαυτό σου να εκμεταλλευτεί κάθε μέτρο της πίστας, με τις καλές γραμμές που θα πάρεις. Γίνεται ένα καλό σχολείο οδήγησης για νέους στην πίστα και ένα ωραίο παιχνίδι τελειοποίησης για αυτούς που έχουν εμπειρία. Και όλο αυτό με ένα κόστος στα 6,390€, που σαφώς είναι η καλύτερη αξία «value for money» που μπορεί να βρει κανείς στην κατηγορία των supersport μοτοσυκλετών.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας | |
Τύπος | 4Τ, 2Κ, Y/Ψ |
Κυβισμός | 449.5 cc |
Διάμετρος Χ Διαδρομή | 72 Χ 55.2 mm |
Συμπίεση | 11.1:1 |
Ισχύς | 46.9 hp @ 10,000 rpm |
Ροπή | 4.0 kgm @ 7.750 rpm |
Τροφοδοσία | Ηλ. Ψεκασμός |
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ | 14 l |
Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα | |
Τύπος | Ατσάλινο χωροδικτύωμα |
Ανάρτηση Μπροστά | USD πιρούνι 37 cc |
Διαδρομή | 120 mm |
Ανάρτηση Πίσω | Μονό αμορτισέρ |
Διαδρομή | 130 mm |
Φρένα Μπροστά | 320 mm ΑBS |
Φρένα Πίσω | 220 mm ΑBS |
Τροχοί – Ελαστικά | |
Ελαστικό Μπροστά | 110/70- 17 |
Ελαστικό Πίσω | 150/60-17 |
Διαστάσεις / Βάρος | |
Μήκος | 1,990 mm |
Πλάτος | 735 mm |
Μεταξόνιο | 1,370 mm |
Ύψος σέλας | 795 mm |
Βάρος | 179 kg |