Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Lotus Emira είναι το τελευταίο σπορ αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης για την αγγλική φίρμα, η οποία κάνει all-in στην ηλεκτροκίνηση. Η Lotus (που ανήκει στην Geely), έχει δεσμευτεί να γίνει αμιγώς ηλεκτρική μέχρι το 2028, ξεκινώντας με το SUV Eletre και το σεντάν Emeya. Μάλιστα σύντομα θα ακολουθήσει και ένα πιο προσιτό EV Crossover αλλά και ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο

Η εταιρία γνωρίζει πως κάποιος που αγοράζει ένα ακριβό πολυτελές και αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, το τελευταίο που θέλει, είναι να κάθεται με τις ώρες σε έναν φορτιστή. Για αυτό προσφέρει αρκετές λύσεις για την αυτονομία, ώστε να πάρει το άγχος από τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες.

Πλέον η Lotus είναι σε θέση να προσφέρει έναν υγρόψυκτο φορτιστή συνεχούς ρεύματος που μπορεί να τροφοδοτήσει μια μπαταρία με 450 κιλοβάτ. Για παράδειγμα στο εντυπωσιακό Eletre R, 5 λεπτά φόρτισης στο συγκεκριμένο φορτιστή, προσφέρουν 141χλμ. αυτονομίας, ενώ το όχημα μπορεί να πάει από το 10 στο 80% σε 20 λεπτά (όταν φορτίζει στα 450 kW). Στα 350 kW, θα επεκτείνει την αυτονομία κατά 119χλμ. σε πέντε λεπτά.

Η Lotus έχει επίσης κατασκευάσει μια μονάδα φόρτισης που μπορεί να υποστηρίξει έως και τέσσερα EV ταυτόχρονα.

Αυτές οι εξαιρετικά ισχυρές λύσεις φόρτισης λειτουργούν ήδη στην Κίνα και θα εφαρμοστούν στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Εν ευθέτω χρόνω θα προστεθούν και άλλες χώρες εκτός αυτών των περιοχών.

Αξίζει να αναφέρουμε, πως κάτω από την εταιρική ομπρέλα της Geely, δεν ανήκει μόνο η Lotus, αλλά και η Polestar, η οποία ήδη δοκιμάζει έναν ταχυφορτιστή με την ονομασία XFC (Extreme fast charging) ο οποίος σε 5 λεπτά φόρτισης δίνει μέχρι και 160χλμ. αυτονομίας.