Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Ευρώπη, η Κίνα και η Β.Αμερική έχουν ξεκαθαρίσει πως το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό. Κάθε απόφαση που λαμβάνεται εδώ και δύο χρόνια έχει απώτερο σκοπό ώστε να κινούνται όλα ηλεκτρικά και με μηδενικούς ρύπους. Κυβερνήσεις, αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρίες βρίσκονται σε μία φάση αλλαγής προς την ουδετερότητα άνθρακα. Μη ξεχνάμε πως από το 2035 δεν θα πωλείται κανένα νέο αυτοκίνητο στην Ε.Ε. με θερμικό κινητήρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως φαίνεται όμως, δεν ακολουθούν την ίδια τακτική όλοι στην υφήλιο, καθώς υπάρχουν αγορές που ακόμα δεν κοιτούν προς την EV μεριά. Νότια Αφρική, Τουρκία, Ινδία, Ρωσία , Αυστραλία, Ταϊλάνδη, είναι μερικές από τις χώρες που δεν έχουν κάνει καμία κίνηση (ή ελάχιστη) προς τις καθαρότερες μετακινήσεις.

Η μη κερδοσκοπική οργάνωση Carbon Tracker με έδρα το Λονδίνο, δημοσίευσε μία έρευνα στην οποία ούτε λίγο ούτε πολύ αναφέρει πως οι παραπάνω χώρες που δεν έχουν βάλει την ηλεκτροκίνηση ως προτεραιότητα, δεν θα αποτύχουν απλώς να συμβάλουν στη μείωση της κλιματικής αλλαγής (αντιθέτως), αλλά θα μπορούσαν να μπουν σε μία διαδικασία που θα τους βλάψει οικονομικά. Η Αφρική, για παράδειγμα, ξοδεύει 80 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο για την εισαγωγή καυσίμων, αλλά η Carbon Tracker εκτιμά ότι η Αφρική, η Ασία και η Νότια Αμερική μαζί θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια δολάρια από τις εισαγωγές καυσίμων και να βελτιώσουν το εμπορικό τους ισοζύγιο, εάν εισήγαγαν πολιτικές που προωθούσαν την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων.

Η έρευνα υποστηρίζει πως υπάρχει μεγάλη πιθανότητα σε χώρες όπως η Αυστραλία, η Ρωσία, η Τουρκία, η Ινδία να καταλήγουν όλα τα ρυπογόνα και «παράνομα» στον υπόλοιπο κόσμο παλιάς τεχνολογίας θερμικά αυτοκίνητα. Η Carbon Tracker επιμένει πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να βασίζονται σε έθνη με αδύναμους ή ανύπαρκτους στόχους απαλλαγής από το διοξείδιο του άνθρακα ως τοποθεσίες για να «ξεφορτώσουν» τα παλαιάς τεχνολογίας, ρυπογόνα αυτοκίνητά τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης