Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Το Hilux είναι ένα από τα πιο σκληροτράχηλα, ανθεκτικά και ικανά off-road Pick-up στον κόσμο. Το όνομα του είναι συνδυασμένο με δύσβατα μονοπάτια τα οποία λατρεύει να περνάει. Απευθύνεται σε κοινό που ξέρει τί χρειάζεται και σίγουρα το όνομα του είναι γνωστό σε όλες τις αγορές, παγκοσμίως.

Η Toyota κυκλοφόρησε μία διαφήμιση για το Hilux, στην οποία το δείχνει να περνάει από δύσκολα εδάφη και να «καταπίνει» πέτρες και ποτάμια, σε ερημικά μέρη. Παραδόξως όμως ο βρετανικός εποπτικός φορέας διαφήμισης, έκρινε ότι η συγκεκριμένη καμπάνια της φίρμας, που παρουσίαζε τις πολλές off-road δυνατότητες του οχήματος, ενθάρρυνε τους οδηγούς να βγουν και να κάνουν το ίδιο, εις βάρος του πλανήτη.

Πιθανότατα είναι η πρώτη φορά που ο Οργανισμός Διαφημιστικών Προτύπων μπλόκαρε μια διαφήμιση επειδή έδειχνε έλλειψη κοινωνικής ευθύνης όσον αφορά το περιβάλλον.

Το κλιπ δείχνει έναν στόλο από Hilux να διασχίζουν την κοίτη ενός ποταμού σαν κοπάδι άγριων ζώων σε ντοκιμαντέρ, ενώ μια φωνή  λέει ότι βλέπουμε “ένα από τα αληθινά θεάματα της φύσης” και τελειώνει με τις λέξεις “Toyota Hilux. Γεννημένο για να περιπλανιέται”.

Η δεύτερη απαγορευμένη διαφήμιση είναι μια απλή αφίσα που απεικονίζει ένα άλλο στόλο Toyota Hilux να περνάει από το χώμα σε ένα ερημικό τοπίο, συνοδευόμενο από τον τίτλο “Born to Roam”.

Προς υπεράσπισή της, η Toyota δήλωσε ότι το Hilux “προορίζεται για τα πιο σκληρά περιβάλλοντα” και ότι ορισμένες βιομηχανίες, όπως η γεωργία έχουν πραγματική ανάγκη για τις παντός εδάφους ικανότητες που παρουσιάζονται στις διαφημίσεις. Είπε επίσης ότι τα πλάνα τραβήχτηκαν στη Σλοβενία σε ιδιωτική γη με την άδεια του ιδιοκτήτη και ότι οι προσπάθειες της μάρκας να εξηλεκτρίσει τα αυτοκίνητα από το 1997 αποδεικνύουν πόσο αφοσιωμένη είναι στη προστασία του πλανήτη.

Η επιτροπή των διαφημίσεων στη Βρετανία όμως έκρινε ότι οι διαφημίσεις “παρουσίαζαν και επιδοκίμαζαν τη χρήση των οχημάτων με τρόπο που αγνοούσε τις επιπτώσεις τους στη φύση και το περιβάλλον”.