Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Όπως αναφέραμε πριν δύο ημέρες, η Γερμανία κατάφερε να πείσει την Ε.Ε. πως η ηλεκτροκίνηση δεν θα πρέπει να είναι μονόδρομος από το 2035. Η συμμαχία των Γερμανία, Τσεχική Δημοκρατία, Σλοβακία, Ιταλία, Πολωνία, Ρουμανία και Ουγγαρία, κατάφερε να ανοίξει ένα παράθυρο για την συνέχιση των θερμικών κινητήρων και μετά το 2035.
Πιο συγκεκριμένα, έπεισαν την Ε.Ε. πως η αμιγώς ηλεκτρική προσέγγιση είναι λανθασμένη, επισημαίνοντας ότι υπάρχει ένας «κλιματικά ουδέτερος τρόπος» για τη λειτουργία των θερμικών κινητήρων χωρίς να επιβαρύνεται το περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα, προτείνεται η δημιουργία μίας νέας κατηγορίας οχημάτων, τα οποία θα κινούνται αποκλειστικά με καύσιμα ουδέτερου άνθρακα, τα γνωστά e-fuels.
Μια πρόσφατη όμως μελέτη του Διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές (ICCT) προτείνει ότι τα ηλεκτρονικά καύσιμα μπορεί να κοστίζουν έως και 2,80 ευρώ ανά λίτρο. Τιμή που διαμορφώνεται από την επεξεργασία, την μεταφορά και την τεχνοτροπία παραγωγής των συγκεκριμένων καυσίμων, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως
Για παράδειγμα μία Porsche Cayenne με ρεζερβουάρ 75 λτ. θα χρειάζεται 210 ευρώ για να γεμίσει με e-fuels, και χρησιμοποιούμε το συγκεκριμένο μοντέλο ως παράδειγμα καθώς είναι οι premium αυτοκινητοβιομηχανίες, ιδίως η Porsche και η Ferrari, που προσπαθούν να ενσωματώσουν τα ηλεκτρονικά καύσιμα στα σχέδια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το μέλλον.
Μήπως τελικά τα e-fuels έρθουν για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν ούτως ή άλλως και ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Μία εναλλακτική, αδύνατο να τη πλησιάσει ο μέσος οδηγός; Το μόνο σίγουρο είναι πως η Ε.Ε. από εκεί που ήταν κάθετη για την απαγόρευση, είναι έτοιμη να ανοίξει διάλογο, και αυτό μόνο θετικό είναι.