Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ο κινεζικός όμιλος αυτοκινήτων BYD έδωσε στη δημοσιότητα πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με το επερχόμενο μοντέλο YangWang U9, και τα κύρια highlights του φαίνεται να είναι το σύστημα κίνησης άνω των 1.000 ίππων και το έξυπνο σύστημα ανάρτησης Disus.
Όπως παρουσιάζεται στο βίντεο που ενσωματώνεται παρακάτω, η ρύθμιση της ανάρτησης μπορεί να κάνει ολόκληρο το αυτοκίνητο να πηδήξει μερικά χιλιοστά από το έδαφος και επιτρέπει επίσης στο ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο να κινείται χωρίς να είναι συνδεδεμένος ο ένας τροχός, παρόμοια με αυτό που μπορούσε να κάνει ένα Citroen DS της δεκαετίας του 1960 με την υδροπνευματική ανάρτηση.
Διαφημισμένο από την BYD ως “το πιο προηγμένο σύστημα ελέγχου αμαξώματος παγκοσμίως”, η λεγόμενη ρύθμιση ανάρτησης Disus θα χωριστεί σε πολλές διαφορετικές κατηγορίες, οι οποίες θα βρουν το δρόμο τους στο εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με απώτερο στόχο τη βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας.
Υπάρχει το Disus-C, το οποίο ρυθμίζει την απόσβεση με τον έλεγχο της ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας του αμορτισέρ, το Disus-A, το οποίο χρησιμοποιεί αμορτισέρ αέρα που μπορεί να ρυθμιστεί έως και 150 χιλιοστά , και το Disus-P, το οποίο είναι “το πρώτο έξυπνο υδραυλικό σύστημα ελέγχου αμαξώματος στον κόσμο” και μπορεί να ελέγχει την εισαγωγή λαδιού του αμορτισέρ, τη βαλβίδα ρύθμισης της απόσβεσης και τη βαλβίδα ρύθμισης της ακαμψίας. Επιπλέον, έχει ρυθμιζόμενη διαδρομή έως και 200 χιλιοστά και μπορεί να ανυψώσει και τους τέσσερις τροχούς ταυτόχρονα ή κάθε τροχό ανεξάρτητα.
Σύμφωνα με την BYD, το σύστημα Disus πέρασε από πάνω από 30 μήνες και 10 εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών αντοχής, ενώ ορισμένα μοντέλα που βρίσκονται ήδη στην παραγωγή είναι έτοιμα να λάβουν τα νέα χαρακτηριστικά μέσω μιας over-the-air ενημέρωσης λογισμικού. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, το YangWang U9 διαθέτει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες που επιτρέπουν χρόνο σπριντ 0-100 χιλιόμετρα ανά ώρα κάτω από δύο δευτερόλεπτα, καθώς και μια αυτονομία οδήγησης έως και 700 χιλιόμετρα, χάρη στην πλατφόρμα Yisigang EV της BYD.
Τον Ιανουάριο, όταν παρουσιάστηκε αρχικά το U9, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία είχε επίσης παρουσιάσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό off-roader με την ονομασία U8, το οποίο υποτίθεται ότι είναι ικανό να κινείται με ταχύτητα έως και 120 χλμ/ώρα ακόμη και αν έχει σκασμένο λάστιχο. Υποθέσαμε ότι η BYD είχε στο μυαλό της κάποιο είδος run-flat ελαστικού, αλλά τώρα, με το νέο σύστημα ανάρτησης Disus που είναι ικανό να πηγαίνει χωρίς να είναι συνδεδεμένος ο ένας τροχός, είναι αρκετά ξεκάθαρο τι είχε ο κινεζικός γίγαντας αυτοκινήτων για τους πελάτες του.