Του Λουκά Παπαλάμπρου
Η αρχή έγινε με τα Karoq και Kodiaq. Δύο εξαιρετικά SUV τα οποία κέρδισαν από την πρώτη στιγμή τις εντυπώσεις και εκτόξευσαν τις πωλήσεις της τσεχικής φίρμας. Το νεότερο μέλος της γκάμας ωστόσο, είναι αυτό που ανεβάζει ένα επίπεδο πάνω τη Skoda και τη φέρνει ακριβώς απέναντι από τους κορυφαίους κατασκευαστές.
Οδεύει προς την κορυφή
Το Scala εκφράζει τη νέα εποχή της μάρκας όσον αφορά στη σχεδίαση, στην ποιότητα, στη συνδεσιμότητα, στις τεχνολογίες και τις on line υπηρεσίες. Οι Τσέχοι δεν διστάζουν το συγκρίνουν με τα Golf και Focus. Ο ανταγωνισμός είναι πλέον πολύ σκληρός και η Skoda αποδεικνύει σε κάθε ευκαιρία ότι ανήκει στους top κατασκευαστές.
Το ολοκαίνουργιο hatchback είναι το πρώτο που πατάει στην πλατφόρμα MQB A0 του Volkswagen Group. Επίσης, είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που φέρει το λογότυπο στην πίσω πόρτα.
Το αμάξωμα διακρίνεται για τις καθαρές γραμμές, τις όμορφες αναλογίες και την αεροδυναμική. H κομψή σιλουέτα δίνει την εντύπωση ενός μακρύτερου οχήματος, με το σπόιλερ οροφής και τον διαχύτη να προσδίδουν επιπλέον δυναμισμό.
Στο υψηλότερο επίπεδο
Ανοίγοντας την πόρτα, το βλέμμα πέφτει στην διαγώνιο οθόνη 9,2 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Ο προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit) διαθέτει τη μεγαλύτερη οθόνη στην κατηγορία διαμέτρου 10,25 ιντσών. Όλες οι επιφάνειες του σαλονιού καλύπτονται από υψηλής ποιότητας υλικά, μαλακά στην υφή.
Ο απαλός λευκός ή κόκκινος ατμοσφαιρικός φωτισμός, οι ζεστές αποχρώσεις και οι αντιπαραβαλλόμενες έγχρωμες ραφές στις επενδύσεις των καθισμάτων δημιουργούν μία ευχάριστη αίσθηση.
Οι χώροι είναι ασυναγώνιστοι. Χάρη στο μακρύ μεταξόνιο (2.649 χλστ.), οι επιβάτες νιώθουν ότι βρίσκονται στην καμπίνα ενός SUV. Το πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 467 λίτρων – με τα καθίσματα αναδιπλωμένα εκτοξεύεται στα 1.410 λτ. – δεν συναντάται πουθενά αλλού στην κατηγορία.
Φουλ στα συστήματα
Ο εξοπλισμός προέρχεται από τα μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα. Στις πλουσιότερες εκδόσεις υπάρχει ακόμη και ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα του πορτμπαγκάζ ή ηλεκτρικά αναδιπλούμενος κοτσαδόρος. Στα έξτρα είναι το «Side Assist» που προειδοποιεί για την ύπαρξη οχήματος στην τυφλή γωνία, το «Adaptive Cruise Control» (ACC) που λειτουργεί σε ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα, το «Park Assist» για εύκολο και Η Skoda αποδεικνύει σε κάθε ευκαιρία ότι ανήκει στους top κατασκευαστές.
ασφαλές παρκάρισμα, το «Crew Protect Assist» που κλείνει αυτόματα τα παράθυρα και τεντώνει τις εμπρός ζώνες ασφαλείας αν διαπιστώσει κίνδυνο πρόσκρουσης και τα full LED φώτα. Προαιρετικό είναι και το σύστημα «Sport Chassis Preset» με δύο προφίλ οδήγησης (Normal και Sport).
Αντίθετα, τα συστήματα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist), αυτόνομης πέδησης (Front Assist με City Emergency Brake), οι εννέα αερόσακοι και το σύστημα πολυμέσων με τις απεριόριστες δυνατότητες συνδεσιμότητας είναι στάνταρ.
Πότε έρχεται;
Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει από κοντά το καινούργιο Scala στην έκθεση της Γενεύης, τον Μάρτιο του 2019. Αμέσως μετά θα ξεκινήσει η παραγωγή, με το λανσάρισμα στην αγορά να προγραμματίζεται στα τέλη της άνοιξης ή στις αρχές του καλοκαιριού.
Θα προσφέρεται με μία ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης, diesel και CNG απόδοσης από 90 έως και 150 ίππους.
Στη βάση είναι ο γνωστός 1.0 TSI με τους 95 ή 115 ίππους. Ακολουθεί ο 1.5 TSI των 150 ίππων, ο 1.6 TDI θα έρθει με τους 115 ίππους, ενώ ο 1.0 G-TEC που αναμένεται λίγο αργότερα και κάνει χρήση βενζίνης και φυσικού αερίου αποδίδει 90 ίππους. Τα μοτέρ καλύπτουν πλήρως τις προδιαγραφές Euro6d-Temp και συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή το αυτόματο DSG.