Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος
Το μουσείο της Mazda στη Χιροσίμα αποτελεί αγαπημένο προορισμό για τους επισκέπτες της περιοχής. Το συγκεκριμένο μουσείο έχει 10 ζώνες, οι οποίες αποτελούν τα σημαντικά κεφάλαια της ιστορίας του αυτοκινήτου.
Είναι ευρέως γνωστό ότι πίσω από τη Mazda κρύβεται μια πλούσια ιαπωνική κληρονομιά. Με έτος ίδρυσης το 1920, ως Toyo Cork Kogyo Co, πριν από περίπου 102 χρόνια, η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα τη Χιροσίμα γνώρισε χρόνια συνεχούς επιτυχίας με πολλές καινοτομίες σε όλο τον κόσμο, με αμέτρητα εμβληματικά οχήματα.
Το Μουσείο Mazda, που βρίσκεται στα κεντρικά γραφεία της Mazda στη Χιροσίμα και είναι προσβάσιμο στο κοινό, είναι το ιδανικό μέρος για να βιώσει κανείς αυτό το ιδιαίτερο παρελθόν.
Ζώνη 1: Το μικρό τρίκυκλο που ξαναέχτισε τη Χιροσίμα
Στην Οσάκα της Ιαπωνίας, ο Jujiro Matsuda ξεκίνησε το ταξίδι της Mazda και ενός από τα πρώτα οχήματά της, που επίσης είναι και ένα από τα πιο αξιοσημείωτα: το τρίτροχο «φορτηγό». Το Type-TCS καλωσορίζει τους επισκέπτες στο Μουσείο της Mazda και αποτυπώνει τέλεια την ιστορία της μάρκας. Κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου από εγχώρια κατασκευασμένα εξαρτήματα, ήταν 40% πιο ισχυρό από τον προκάτοχό του, το Type-DA, ενώ μπορούσε να μεταφέρει ένα εντυπωσιακό φορτίο 400 κιλών.
Ζώνη 2-3: Ο ερχομός του Soul Red Crystal
Στα μέσα του 20ου αιώνα, η Mazda έστρεψε την προσοχή της στα καταναλωτικά οχήματα. Από ελαφριά χάτσμπακ μέχρι πολυτελή σεντάν, μια σειρά από ποικιλόμορφα οχήματα άρχισε να εμφανίζεται σε όλο τον κόσμο. Τα πιο ιστορικά και αναγνωρίσιμα οχήματα της Mazda περιλαμβάνουν τα Cosmo Sport, Savanna και Cosmo AP. Συγκεκριμένα, το Cosmo AP ήταν ένα από τα πρώτα οχήματα που κυκλοφόρησαν με κόκκινο χρώμα, κάτι σπάνιο όσον αφορά τα οχήματα στα μέσα του 20ου αιώνα, καθώς τα οχήματα υψηλής τεχνολογίας κατασκευάζονταν συνήθως με μαύρα, λευκά ή ασημί χρώματα.
Ζώνη 4: Το πρωτότυπο Group C Sports που κέρδισε το Le Mans
Η Mazda έδειξε το αντισυμβατικό της πνεύμα σε ένα σύνολο από παγκόσμιους αγώνες ταχύτητας, συμπεριλαμβανομένων των Le Mans και IMSA. Το Mazda 787B, αποτελεί το αυτοκίνητο το οποίο κέρδισε τον απαιτητικό 24ωρο αγώνα Le Mans. Το μουσείο παρουσιάζει το 787B σε γκαράζ pit, όπου οι επισκέπτες μπορούν επίσης να δουν αναμνηστικά από τα πιο διάσημα γεγονότα των αγώνων αντοχής.
Ζώνη 5-6: Ο μοναδικός κινητήρας V12
Η ιδιαίτερη φιλοσοφία της ιαπωνικής μάρκας συνεχίζει να παρουσιάζεται και στη Ζώνη 5-6, όπου πλέον αναδεικνύεται η «επιθετική» της παρουσία στην αγορά τη δεκαετία του ογδόντα. : Ο πρώτος και μοναδικός κινητήρας V12 της Mazda, είχε κυβισμό 4000 cc και κατασκευάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1980 έως και το 1992. Συνδέοντας δύο κινητήρες V6, η ομάδα κατασκευής ήθελε να φτιάξει έναν κινητήρα για το καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο. Ο κινητήρας V12 δεν κυκλοφόρησε ποτέ στην αγορά.
Ζώνη 7: Το SUV που έφερε στον κόσμο τη φιλοσοφία «Kodo: Η Ψυχή της Κίνησης»
Τα Mazda CX-5, Mazda6 και MX-5 αντιπροσωπεύουν τη νέα εποχή της Mazda και αλλάζουν τα δεδομένα μέσα από την τεχνολογία Skyactiv και τον μοναδικό σχεδιασμό Kodo.
Ζώνη 8-9: Ένα διαλυμένο αυτοκίνητο, που… καταστράφηκε επίτηδες
Τα εξαιρετικά οχήματα έχουν και ασυμβίβαστα πρότυπα ασφαλείας. Μπορεί κανείς να δει μια σειρά από εντυπωσιακά installations, καθώς και να παρακολουθήσει τα οχήματα της Mazda να κατασκευάζονται σε πραγματικό χρόνο.
Ζώνη 10: Ανακαλύπτοντας τον επόμενο αιώνα
Κατά την επίσκεψή σας, μην παραλείψετε να δείτε την τολμηρή στρατηγική και τον σχεδιασμό Kodo της Mazda, όπου θα συναντήσετε ένα ποδήλατο, έναν καναπέ και ένα εντυπωσιακό γλυπτό Goshintai.