Επιμελεια: Περικλής Χαλάτσης
Όταν οι κυβερνήσεις για να περιορίσουν την εξάπλωση του κορωνοϊού έκλεισαν τα καταστήματα και όλες οι παραγγελίες γίνονταν –και γίνονται ακόμη- μέσω του διαδικτύου, ήταν λογικό να αυξηθεί ο όγκος δουλειάς στις ταχυμεταφορές.
Ο κλάδος αυτός ωφελήθηκε εν μέσω πανδημίας αφού όλος ο φόρτος των παραδόσεων γίνεται πλέον από τις εταιρίες μεταφορών.
Στη Γερμανία μέσα στο 2020, σε εθνικό επίπεδο ,οι εταιρείες courier παρέδωσαν περισσότερα από τέσσερα δισεκατομμύρια πακέτα.
Οι συνθήκες δουλειάς σ αυτόν τον κλάδο άλλαξε ριζικά. Η Volkswagen (Επαγγελματικά Οχήματα),για την ταχύτερη παράδοση των πακέτων από τις εταιρείες ταχυμεταφορών ξεκίνησε συνεργασία με την Hermes, που είναι μεγάλη εταιρεία logistics στη Γερμανία.
Η υλοποίηση του προγράμματος με την ονομασία “Future Logistics Challenge” είναι σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και συμμετέχουν περισσότεροι από 180 εταίροι.
Παρά το γεγονός ότι όλα δουλεύουν «ρολόι» διαπιστώνεται – με βάση τις απαιτήσεις της αγοράς- ότι χρειάζονται περαιτέρω βελτιώσεις. Μάλιστα μια εταιρία στη Βαυαρία παρουσίασε ψηφιακή εφαρμογή η οποία ρυθμίζει με βάση το πρόγραμμα διανομών τη σειρά φόρτωσης στα Transporter και Crafter.
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν περισσότεροι από 180 εταίροι. Κύριος στόχος είναι να δημιουργηθούν οι πιο καινοτόμες και αποτελεσματικές λύσεις στον τομέα των ταχυμεταφορών, προκειμένου να υποστηριχθεί το προσωπικό που ασχολείται με την παράδοση των δεμάτων με προηγμένα συστήματα. Τα Volkswagen Transporter και Crafter ήδη εφαρμόζουν την νέα εφαρμογή.
Για ακόμη πιο γρήγορες και αποτελεσματικές παραδόσεις, η εταιρία Viscopic που έχει έδρα το Μόναχο ,έκανε μια νέα πρόταση. Ανέπτυξε ένα λογισμικό για καλύτερη ταξινόμηση των δεμάτων και καθόρισε ποιες είναι οι καλύτερες διαδρομές για τις διανομές, ποια είναι η σειρά φόρτωσης και στη συνέχεια πως πρέπει να γίνεται η ταξινόμηση. Έτσι κέρδισαν χρόνο , μειώνοντας τις αναζητήσεις της διαδρομής.
Για να καταλάβετε τη χρησιμότητα του λογισμικού, αρκεί η αναφορά και μόνο των μεγεθών. Υπάρχουν τρία είδη μεγεθών. Τα πακέτα χωρίζονται σε ομάδες και τοποθετούνται σε μεγάλα καλάθια στο όχημα, σε συγκεκριμένη σειρά. Φορτώνονται στα περίπου 18 τετραγωνικά μέτρα στο πίσω μέρος ενός Volkswagen Crafter.
Το πλεονέκτημα για τον οδηγό είναι ότι με τη χρήση ψηφιακής εφαρμογής που λαμβάνει δεδομένα και από GPS, μπορεί να γνωρίζει άμεσα πού θα βρει το πακέτο του επόμενου πελάτη. Δεν χάνει χρόνο στην αναζήτηση των πακέτων. Με το νέο σύστημα εντοπίζει αυτόματα σε κάθε στάση που κάνει που βρίσκεται το δέμα του επόμενου πελάτη.
Η εφαρμογή της Viscopic βρίσκεται σε πιλοτικό στάδιο δοκιμών στη Βαυαρία και τα πρώτα αποτελέσματα είναι πολύ ενθαρρυντικά. Αναμένεται να υλοποιηθεί σε πιο ευρεία κλίμακα μέσα στην άνοιξη.
Σύμφωνα με το «Δείκτη Αποστολών Πακέτων 2021» (“Parcel Shipping Index 2021”, της Pitney Bowes), η ανάπτυξη του τομέα ταχυμεταφορών πρόκειται να συνεχιστεί με ετήσιο ρυθμό αύξησης 6%, για την περίοδο έως το 2026.