Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ήταν το 2020 όταν η Ford παρουσίασε τη Mustang Cobra Jet 1400. Ένα πρωτότυπο ντραγκστεράδικο όχημα, το οποίο διέθετε τέσσερις ηλεκτροκινητήρες που έστελναν την ισχύ στους πίσω τροχούς. Η ιπποδύναμη του ήταν εξωπραγματική στα 1.502 άλογα και μάλιστα κατάφερε να κάνει νέο ρεκόρ στην κατηγορία των ηλεκτρικών dragster, πιάνοντας τα 175χλμ./ώρα σε 8.128δευτ.
Τώρα, η Ford παρουσιάζει τη Mustang Super Cobra Jet 1800, μία ουσιαστικά αναβαθμισμένη έκδοση του Jet 1400. Τι ακριβώς διαφέρει το Super Cobra Jet 1800 έναντι του αρχικού EV; Ακριβώς όπως οι κλασικοί κινητήρες V8 Cobra Jet της δεκαετίας του 1960 έλαβαν αναβαθμίσεις για να γίνουν Super Cobra Jets, η ίδια αρχή ισχύει και εδώ. Οι διπλοί ηλεκτρικοί κινητήρες DS-250-115 εξακολουθούν να περιστρέφουν μόνο τους πίσω τροχούς, όμως η Ford λέει (χωρίς να δίνει πολλές λεπτομέρειες), πως όλα είναι ελαφρύτερα και αποδοτικότερα, όπως και το ολοκαίνουργιο κιβώτιο ταχυτήτων.
Από εκεί και πέρα, η Ford έκανε αλλαγές στο σασί της Mustang καθώς και στο ιδιόκτητο λογισμικό ελέγχου της. Το συνολικό βάρος του οχήματος μειώνεται κατά δεκάδες κιλά και δεδομένου ότι πρόκειται για αναβάθμιση του μοντέλου του 2020, εξακολουθεί να βασίζεται στη προηγούμενης γενιάς Mustang.
«Προσπαθούμε πάντα να πιέζουμε τον εαυτό μας σε κάθε γωνιά του μηχανοκίνητου αθλητισμού», δήλωσε ο Mark Rushbrook, παγκόσμιος διευθυντής της Ford Performance Motorsports. «Οι αγώνες drag παραμένουν ένα βασικό πεδίο αποδείξεως για τα προϊόντα και την τεχνολογία μας και είμαστε ενθουσιασμένοι που προσπαθούμε να κάνουμε καλύτερο το δικό μας ρεκόρ στο τέταρτο του μιλίου».
Όταν μπει στην πίστα, η Ford θα επιδιώξει ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ για το ταχύτερο 400άρι ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με πλήρες αμάξωμα, το οποίο είναι επί του παρόντος τα προαναφερθέντα 8,128 δευτερόλεπτα που ορίζονται από το Cobra Jet 1400.