Του Βασίλη Σαρημπαλίδη
Το σημαντικότερο στοιχείο σε ένα ηλεκτρικό όχημα είναι οι μπαταρίες του. Από αυτές εξαρτώνται οι επιδόσεις, Για πρώτη φορά βλέπουμε πώς είναι μία μπαταρία αυτοκινήτου και πόσο κοστίζει…η κατανάλωση, η αυτονομία και το βασικότερο απ’ όλα το κόστος. Όσο μεγαλύτερες σε χωρητικότητα είναι οι μπαταρίες τόσο υψηλότερη είναι και η τιμή πώλησης.
Με τα περισσότερα πράγματα και απορίες να επικεντρώνονται γύρω από τις μπαταρίες είναι και λογικό μία από τις κλασικές ερωτήσεις του κόσμου να αφορά στο κόστος που έχουν. Να σημειώσουμε πως τα περισσότερα εργοστάσια προσφέρουν 8 χρόνια εγγύηση και συνήθως 160.000 χιλιόμετρα ενώ εγγυώνται πως δεν θα πέσει η απόδοση σε αυτό το χρονικό διάστημα κάτω από το 70%.
Παρ’ όλα αυτά ο κόσμος έχει απορίες καθώς θέλει να γνωρίζει ποιο είναι το κόστος. Όσες φορές και να έχουμε κάνει την ερώτηση σε εταιρείες αυτοκινήτων δεν έχουμε πάρει απάντηση. Οι περισσότεροι επικεντρώνονται στην εγγύηση που προσφέρουν και το γεγονός ότι δεν πρέπει να απασχολεί σε καμία περίπτωση τον ιδιοκτήτη.
Δεν αλλάζουμε όλη την μπαταρία
Η αλήθεια είναι πως τον… απασχολεί (γι’ αυτό ρωτά), γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα χρήματα Όταν χαλάσει η μπαταρία δεν την αλλάζουμε ολόκληρη αλλά επιδιορθώνουμε ένα μέρος της…απόκτησης ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι αρκετά και ένα σημαντικό μέρος εξ αυτών αφορά στις μπαταρίες.
Σε κάθε περίπτωση μία μπαταρία που βρίσκεται συνήθως στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου αποτελείται από αρκετά στοιχεία, δηλαδή χωρίζεται σε μέρη, ο αριθμός των οποίων εξαρτώνται από κάθε μοντέλο.
Στην πράξη αυτό σημαίνει πως και να χαλάσει ένα στοιχείο δεν απαιτείται η αλλαγή ολόκληρης της μπαταρίας αλλά μόνο αυτό που έχει χαλάσει. Άρα το κόστος δεν είναι τόσο υψηλό όσο μπορεί κάποιος να φαντάζεται.
Πιστοποιημένοι μηχανικοί…
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε και να δούμε από κοντά ένα ηλεκτρικό όχημα με βγαλμένες τις μπαταρίες.
Να σημειώσουμε πως το service σε τέτοια οχήματα έχουν πιστοποιημένοι μηχανικοί που έχουν περάσει εκπαίδευση ενώ ο εξοπλισμός που χρησιμοποιούν είναι ειδικός για οχήματα με μπαταρίες που έχουν τόσο υψηλή τάση.
Μπαταρία χωρισμένη στα… 14
Βρεθήκαμε στο συνεργείο της εταιρείας Kosmocar στην Μάνδρα Αττικής για να δούμε από κοντά ένα ηλεκτρικό Skoda Citigo από το Η μπαταρία σε ένα Skoda Citigo χωρίζεται σε 14 στοιχείαοποίο είχαν αφαιρεθεί οι μπαταρίες. Όπως διαπιστώσαμε το σημείο που βρίσκονται οι μπαταρίες, δηλαδή στο πάτωμα του αυτοκινήτου είναι πλήρως προστατευμένο και στεγανοποιημένο.
Η μπαταρία που είχε αφαιρεθεί διέθετε συνολικά 14 στοιχεία και η επιδιόρθωσή της αφορούσε σε ένα, το οποίο έπρεπε να αντικατασταθεί, εφόσον προγραμματιστεί και να αποκτήσει την αντίστοιχη τάση με μεγάλη ακρίβεια για να μπορεί να αποδίδει στο μέγιστο βαθμό. Να σημειώσουμε πως η «φόρτιση» γίνεται σε ειδικό μηχάνημα που συνδέεται με ηλεκτρονικό υπολογιστή το οποίο σε λίγες ώρες φέρνει το κάθε στοιχείο στο σωστό επίπεδο φόρτισης.
Ποιο είναι το κόστος;
Ο Ανδρέας Καρδάσης που μας «ξενάγησε» στον ειδικό χώρο για ηλεκτρικά οχήματα, μας έκανε γνωστή και την τιμή λύνοντάς μας την απορία που έχουμε από τότε που ξεκίνησαν να πωλούνται τα συγκεκριμενα στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα μας αποκάλυψε πως το κάθε στοιχείο σε ένα ηλεκτρικό Skoda Citigo κοστίζει περίπου στα 850 ευρώ.
Η τιμή αυτή είναι σημερινή, γεγονός που σημαίνει ότι σε… 8 χρόνια, το κόστος θα κυμαίνεται τουλάχιστον στο ¼ αυτής, καθώς και οι τιμές συνεχώς και μέρα με την ημέρα παρουσιάζουν πτώση.