Επιμέλεια: Βασίλης Σαρημπαλίδης
Ο Σπύρος Πανόπουλος είναι γνωστός στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό για τα υπεραυτοκίνητο CHAOS το Ο Έλληνας κατασκευαστής δικαιολογεί γιατί το ρεκόρ που πέτυχαν οι Αμερικάνοι είναι… ψεύτικοοποίο πολύ σύντομα θα έχει ολοκληρώσει και θα ξεκινήσει τις δοκιμές. Σύμφωνα με τον ίδιο και σε αποκλειστική συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στο zougla.gr, ο σκοπός δεν είναι απλά και μόνο να κατασκευάσει ένα hyper car αλλά να πετύχει και παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας, καλύτερο από αυτό που είχε σημειώσει η Bugatti Chiron πριν από μερικούς μήνες όταν και είχε ξεπεράσει τα 490χλμ./ώρα.
Ωστόσο πριν από λίγες ημέρες οι Αμερικάνοι με το SSC Tuatara κατάφεραν να αγγίξουν τα 529.84 χλμ./ώρα και να πανηγυρίσουν ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ. Το video με το ρεκόρ βγήκε στη δημοσιότητα αλλά όπως φαίνεται πολλοί είναι αυτοί που το αμφισβήτησαν δικαιολογώντας το γιατί. Μεταξύ άλλων και ο Σπύρος Πανόπουλος ο οποίος μέσα από μία ανάρτηση στο Facebook προσπάθησε να γίνει όσο το δυνατόν πιο κατανοητός και εν τέλει να δείξει πως αυτό το νέο ρεκόρ δεν είναι αληθινό.
Διαβάστε παρακάτω τι «ανέβασε» στο Facebook ο Σπύρος Πανόπουλος:
Προς τους φίλους που μου στέλνουν μηνύματα εάν το Chaos θα είναι πιο γρήγορο σε τελική ταχύτητα από το αμερικάνικο Tuatara που πρόσφατα ανακοίνωσε ότι έπιασε 331.15mph(529.84kmh). Η τελική ταχύτητα (όπου είναι και το ρεκόρ) για εμάς που πρέπει να περάσουμε είναι της Bugatti Chiron όπου είναι και πραγματική με 487kmh.
Το αμερικάνικο αυτοκίνητο προφανώς δεν έκανε τον χρόνο που ανακοίνωσε. Εάν αφήσουμε τις υπόλοιπες αναλύσεις που είναι πιο επιφανειακές που έκαναν διάφοροι στο νετ που έχουν βάση βέβαια, από τεχνικής πλευράς δεν μπορεί να γίνει και το βίντεο – ρεκόρ δεν είναι αληθινό γιατί:
Οι δυνάμεις που πρέπει να ξεπεράσει ένα κινούμενο όχημα είναι η αντίσταση κύλισης των ελαστικών, η τριβή μετάδοσης κίνησης, η ανύψωση, οι αλλαγές επιτάχυνσης του οχήματος και επίσης η αεροδυναμική. Ας υποθέσουμε ότι το όχημα κινείται κατά μήκος μιας επίπεδης επιφάνειας με σταθερή ταχύτητα και οι εξωτερικές δυνάμεις περιορίζονται στην τριβή των ελαστικών και στην αεροδυναμική αντίσταση όπου είναι και το πιο σημαντικό.
H αεροδυναμική οπισθέλκουσα αυξάνεται με το τετράγωνο της ταχύτητας, ενώ όλα τα άλλα στοιχεία της δύναμης έλξης αλλάζουν μόνο οριακά. Επομένως, οι μηχανικοί επινόησαν έναν μη διασταλτικό αριθμό, που ονομάζεται συντελεστής έλξης (CD), ο οποίος ποσοτικοποιεί την αεροδυναμική σχεδίαση του οχήματος. Ο ορισμός του drag coefficient είναι:
Όπου D είναι η δύναμη οπισθέλκουσας, ρ είναι η πυκνότητα αέρα, το U είναι ταχύτητα οχήματος και το S είναι η μετωπική περιοχή. Κατά τα λεγόμενα της εταιρείας το D είναι 0.279 (που δεν το πιστεύω προσωπικά όταν οι ίδιοι ανακοινώνουν 770lbs downforce) δλδ μεγάλη ελκτική δύναμη προς το έδαφος.
Έστω και ας υποθέσουμε ότι διατηρεί και έχει το 0.279 το μεγάλο ερώτημα και η ουσιαστική αμφισβήτηση είναι ότι δεν φαίνεται με τον ρυθμό επιτάχυνσης που διανύει τα χλμ πουθενά το CD και καμία αντίσταση του αέρα η της φυσικής όπως προβλέπετε με οτιδήποτε κινούμενο σε περιβάλλον.
Από 200-300χλμ κάνει 14.06sec
Από 300-400χλμ κάνει 15.81sec
Από 400-500χλμ κάνει 11,91sec
Από 500-530χλμ κάνει 5,73sec
Με απλά λόγια ή με τους παραπάνω τύπους Θα έπρεπε βάση της φυσικής όσο ανεβαίνουν τα χλμ τόσο πιο δύσκολα να ανεβαίνουν τα χλμ και τόσο περισσότερο να αυξάνεται η αντίσταση. Μπορείτε να δείτε της Bugatti το video με πολύ καλύτερο CD που έχει ακριβώς πως πρέπει να είναι. Εδώ όχι μόνο πιο αργά δεν ανεβαίνει αλλά και πιο γρηγορά και ξαφνικά ενώ με τον ρυθμό αυτό επιτάχυνσης πρέπει να φτάσει και να περάσει τα 600χλμ αφήνει το γκάζι ο οδηγός. Σε τέτοιες ταχύτητες η ατμόσφαιρά υγροποιείτε και το αυτοκίνητο χρειάζεται 2.5-4 φορές την ιπποδύναμη του παραπάνω ανά 100χλμ. Να διατηρήσει τον ίδιο ρυθμό επιτάχυνσης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτό είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο
H Koenigsegg ετοιμάζει αυτοκίνητο που ξεπερνά τα 500 χλμ./ώρα