Του Βασίλη Σαρημπαλίδη

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένα πολύ σπάνιο και συλλεκτικό αυτοκίνητο έχει στην κατοχή του ο Σπύρος Πανόπουλος, ο Έλληνας που σχεδιάζει και κατασκευάζει το υπεραυτοκίνητο με την ονομασία CHAOS.

Συγκεκριμένα πρόκειται για μία McLaren MSO Edition, που έχει παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό μονάδων, είναι βελτιωμένη σε σχέση με τις «απλές» εκδόσεις και είναι κατά 100 κιλά ελαφρύτερη καθώς έχει γίνει χρήση ανθρακονημάτων.

Λίγο πριν το ατυχές περιστατικό όπου ο Σπύρος Πανόπουλος μας μιλά για την συγκεκριμένη McLaren δίπλα σε αεροπλάνα της πολεμικής αεροπορίας...

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο φυσικό της περιβάλλον

Λάτρης της ταχύτητας και των πολλών ίππων, ο Σπύρος Πανόπουλος δεν θα μπορούσε να αντισταθεί στην Σε ένα αεροδρόμιο δε συνέβη τίποτα. Δεν μπορούμε να φανταστούμε τις θα είχε γίνει στο δρόμο…βελτίωση ακόμα και της εν λόγω McLaren, την οποία έχει στην κατοχή του και η ισχύς της αγγίζει σχεδόν τους 1.400 ίππους. Το πραγματικό αυτό έργο τέχνης κάνει συχνά πυκνά την εμφάνισή του στους ελληνικούς δρόμου και προκαλεί… ίλιγγο, με την εξωτερική του σχεδίαση, τον ήχο και φυσικά τις επιδόσεις.

Όμως για να ξεδιπλώσει τις αρετές του ένα τέτοιο όχημα πρέπει να το κάνει σε κλειστό περιβάλλον και φυσικά όχι  σε δημόσιο δρόμο. Θέλοντας να δούμε τις δυνατότητες της συγκεκριμένης McLaren αποφασίσαμε να τη δοκιμάσουμε στο… φυσικό της περιβάλλον που δεν είναι άλλος από μία πίστα ή έναν αεροδιάδρομο! Προτιμήσαμε το δεύτερο και πήραμε την σχετική άδεια από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, που έχει δείξει και στο παρελθόν πως βρίσκεται πάντα δίπλα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και σε ότι προάγει την ασφάλεια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με 300 χλμ./ώρα

Έτσι λοιπόν, τη Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου βρεθήκαμε στην στρατιωτική βάση Δεκελείας για το γύρισμα και την Την ώρα της εξόδου το κοντέρ έδειχνε σχεδόν 300 χλμ./ώρα…φωτογράφηση του βρετανικού super car. Όλα πήγαιναν όπως τα είχαμε προγραμματίσει αλλά λίγο πριν την ολοκλήρωση και στο τελευταίο πέρασμα της McLaren συνέβη αυτό που δεν θέλει να πάθει κανένας οδηγός.

Το πίσω αριστερό ελαστικό, αν και καινούργιο (είχε κάνει μόλις 1.000 χλμ.)  δεν άντεξε την πίεση και σε ελάχιστα δευτερόλεπτα διαλύθηκε προκαλώντας ζημιές στα ανθρακονήματα και στα υλικά γύρω από αυτό. Να σημειώσουμε πως εκείνη την ώρα στο κιβώτιο είχε «κουμπώσει» η 6η και η ταχύτητα κυμαινόταν κοντά στα 300 χλμ./ώρα.

Το διαλυμένο ελαστικό...

Ζημιά μόνο στα ανθρακονήματα

Η οδηγική εμπειρία του Πανόπουλου (είναι κάτοχος 4 παγκοσμίων ρεκόρ σε αγώνες επιτάχυνσης) αποδείχτηκε καθοριστική, καθώς την ώρα που το αυτοκίνητο έχασε την πρόσφυση και έφυγε προς την αριστερή πλευρά εκτός πίστας κατάφερε να το επαναφέρει και τελικά να το ακινητοποιήσει.

Η ζημιά δεν επηρέασε «ζωτικά όργανα» του αυτοκινήτου, ενώ είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως ο κινητήρας λειτουργούσε ακόμα και μετά από μία τέτοια έξοδο.

Το σημείο που βγήκε εκτός πίστας το McLaren...

Χωρίς γρατζουνιά

Σε κάθε περίπτωση αυτό που κρατάμε είναι πως σε ένα σημείο όπως είναι μία πίστα ή ένας αεροδιάδρομος και με τέτοια χλμ. οι επιβάτες κατάφεραν και βγήκαν χωρίς γρατζουνιά ενώ ακόμα και το αυτοκίνητο άντεξε έχοντας υποστεί μόνο υλικές ζημιές.

Δεν θέλουμε καν να φανταστούμε τι θα είχε συμβεί αν είχε σκάσει το ελαστικό σε όχημα που κινούνταν σε δημόσιο δρόμο…

Δείτε το σχετικό video από την έξοδο της McLaren του Σπύρου Πανόπουλου

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης