Επιμέλεια:Περικλής Χαλάτσης

Με το 3ης γενιάς Mazda RX-7 η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία συμπλήρωσε την 3η δεκαετία συνεργασίας με την Bose, την εταιρεία που φημίζεται για την εξαιρετική ποιότητα ήχου που προσφέρει. Η πρώτη συνεργασία ξεκίνησε το 1991. Οι δύο κολοσσοί συνεργάστηκαν με σκοπό να προσφέρουν καινοτόμες ηχητικές λύσεις υψηλής ποιότητας. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο συνδυασμός της δύναμης του ήχου και της χαράς της οδήγησης προσφέρει μια εξαιρετική και συναρπαστική εμπειρία στον οδηγό και στους επιβάτες, που το εκτιμούν καθώς ο ήχος στο αυτοκίνητο αποδίδεται με κάθε λεπτομέρεια, όταν διαχωρίζονται τα όργανα και δίνουν την αίσθηση ότι οι επιβάτες βρίσκονται σε αίθουσα συναυλίας. Οι δύο εταιρείες εξέλιξαν εδώ και χρόνια πολλές και μοναδικές ηχητικές προτάσεις για τα μοντέλα της Mazda. 

Η συνεργασία μεταξύ Mazda και Bose χαρακτηρίζεται όχι μόνο από τη μηχανική εφευρετικότητα, αλλά και από το άριστο πνεύμα συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών. Οι premium λύσεις απαιτούν μια τολμηρή και αντισυμβατική προσέγγιση. Αυτό είναι το στοιχείο που θα οδηγήσει σε κοινές συνεργασίες και τα επόμενα χρόνια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι απαιτήσεις αυξάνονται και οι πελάτες δεν συγχωρούν τα λάθη. Αυτό το γνωρίζουν και οι δύο πλευρές και θέλουν να υπάρχει η τέλεια σύνδεση μεταξύ αυτοκινήτου, οδηγού και μουσικής.

Τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα ικανοποίησαν τους Ιάπωνες και η συνεργασία τους συνεχίζεται με την 3η γενιά του Mazda RX-7.

Οι απαιτήσεις που είχαν θέσει οι μηχανικοί του ήχου που εργάζονταν στο Mazda RX 7 FD ικανοποίησαν τους επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η ομάδα του Ryoji Oe παρουσίασε το σύστημα Acoustic Wave Cannon της Bose. Το σύστημα αναπαραγωγής μπάσων που περιλαμβάνει έναν σωλήνα μήκους 3,6 μέτρων με woofer υψηλής ισχύος στο εσωτερικό παρείχε ακριβώς αυτό που έψαχνε η Mazda.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή η τεχνολογία ενσωματώθηκε στα ηχεία των αυτοκινήτων. Ήταν ένα έξυπνο σύστημα πτυχώσεων και καμπυλών. Οι επιστήμονες της Bose τοποθέτησαν τον μακρύ σωλήνα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου χωρίς να διακυβεύεται ο χώρος ή η ποιότητα του ήχου. Παρά το γεγονός ότι υπήρχαν στην αρχή αντιδράσεις γιατί το εγχείρημα έμοιαζε αξεπέραστο, τελικά εγκρίθηκε. 

Ο Mike Rosen, αρχιμηχανικός της Bose Automotive Systems, ο οποίος συμμετείχε στην αναζήτηση της ηχητικής τελειότητας, είχε αναφερθεί σε αυτή την τεχνολογία. 

«Η τεχνολογία Acoustic Waveguide και το RX-7 έκαναν τη μουσική αβίαστη. Η επιτυχία αυτή  αποτέλεσε το έναυσμα για τη διαρκή αποστολή της δημιουργίας συστημάτων αναπαραγωγής σε πολλά ακόμη μοντέλα της Mazda» ανέφερε.

Το εμβληματικότερο μέχρι σήμερα αυτοκίνητο της Mazda ήταν και παραμένει το Mazda MX-5. Η μεγάλη πρόκληση ήταν ο συνδυασμός του cabrio (με κατεβασμένη την οροφή) με την αναπαραγωγή εξαιρετικής ποιότητας ήχου. Αυτό ήταν η πρόκληση για τους κατασκευαστές και τους σχεδιαστές ήχου σε όλο τον κόσμο.

Η Mazda και η Bose βρήκαν μια καινοτόμα λύση. Ένας ισοσταθμιστικός διακόπτης (EQ switch) προσαρμόζει αυτόματα τις παραμέτρους του ήχου όταν το αυτοκίνητο είναι ανοιχτό και τα ενσωματωμένα στα προσκέφαλα των καθισμάτων ηχεία UltraNearfield προσφέρουν μια συναρπαστική εμπειρία ακρόασης, ακόμη και όταν η οροφή είναι ανοιχτή. 

Η τεχνολογία αντιστάθμισης θορύβου AudioPilot της Bose παρακολουθεί συνεχώς τους θορύβους του περιβάλλοντος και προσαρμόζει αυτόματα την αναπαραγωγή του ήχου σε οποιεσδήποτε μεταβαλλόμενες συνθήκες, όπως ο θόρυβος του δρόμου και του αέρα. Με αυτόν τον τρόπο ο οδηγός μπορεί να εστιάσει την προσοχή του στη μουσική και την οδηγική εμπειρία, χωρίς να χρειάζεται να κάνει χειροκίνητες ρυθμίσεις.

Μια ακόμη σημαντική ανακάλυψη της 30ετούς συνεργασίας ήταν στο Mazda MX-30. Από το Mazda3 του 2019, τα wοofers σχεδόν σε όλα τα μοντέλα μεταφέρθηκαν από τα πάνελ των θυρών στο πλευρικό τμήμα του θόλου των ποδιών πάνω από το δάπεδο.

 

 

Αυτή η νέα τοποθέτηση δεν απελευθερώνει μόνον χώρο για μεγαλύτερες θήκες στις πόρτες, αλλά συμβάλλει επίσης σε μια καλύτερη εμπειρία ήχου, καθώς τα κύματα του μπάσου αντανακλώνται ταυτόχρονα από το πάτωμα, το πλευρικό τοίχωμα και το κάτω μέρος του ταμπλό. 

Αυτό το εφέ γωνιακής αντανάκλασης δημιουργεί μια εξαιρετικά εντυπωσιακή, πλούσια αναπαραγωγή μπάσων που δεν είναι ούτε υπερβολική ούτε προκαλεί βόμβο. Τα woofers στους εμπρός θόλους συμπληρώνονται με ένα επιπλέον subwoofer στο πίσω μέρος για να «δέσει» με την απόδοση των χαμηλών συχνοτήτων στην καμπίνα. 

Η νέα διαμόρφωση ονομάζεται BassMatch και εμφανίζει όλες τις δυνατότητές της στο αμιγώς ηλεκτρικό Mazda MX-30. Ένα αθόρυβο αυτοκίνητο αλλά με κρυστάλλινο ήχο και μια ξεχωριστή εμπειρία αναπαραγωγής ήχου.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης