Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Το Dacia Duster αποτελεί ένα αυτοκίνητο, συνώνυμο της φράσης «value for money». Προσφέρει πολλά, ζητάει λίγα, είναι αξιόπιστο και για αυτό ο κόσμος το μετέτρεψε σε best seller SUV σε όλη την Ευρώπη (σε όλες τις κατηγορίες) για το 2022. Η Dacia σήμερα προχώρησε στην παρουσίαση της νέας, τρίτης γενιάς του Duster, η οποία έρχεται φανερά πιο μοντέρνα, να συνεχίσει το απίθανο success story του πολυτάλαντου μοντέλου.

Πιο μοντέρνο από ποτέ

Το νέο Dacia Duster «πατάει» στην πλατφόρμα CMF-B και έχει διαστάσεις  4.34μ. μήκος, 1.66μ. ύψος, 1.81μ. πλάτος και 217εκατ. απόσταση από το έδαφος. Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες, σχεδιαστικά διατηρεί τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του, σε μία πιο μοντέρνα όμως εκδοχή. Σε αυτή, ξεχωρίζουν τα νέα φωτιστικά σώματα LED σε μοτίβο «Y», το οποίο συναντάται και στις ζάντες. Παράλληλα, σε πολλά σημεία του οχήματος, όπως οι θόλοι των τροχών, τα μαρσπιέ, αλλά και οι δύο προφυλακτήρες, είναι φτιαγμένοι από ένα ιδιαίτερα ανθεκτικό υλικό με την ονομασία Starkle.

Πιο hi-tech από ποτέ

Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι πλήρως αναβαθμισμένη, με το πρώτο που ξεχωρίζει να είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, αλλά και η νέα κεντρική οθόνη αφής 10.1 ιντσών (στάνταρ από την δεύτερη εξοπλιστική έκδοση Expression), η οποία φιλοξενεί και το νέο σύστημα infotainment.  Μάλιστα το νέο σύστημα infotainment περιλαμβάνει τέσσερα ηχεία και ασύρματη συνδεσιμότητα με AppleCarPlay™καιAndroid Auto™ αλλά και Media Nav Live, για real time προβολή της κίνησης. Στην κορυφαία έκδοση υπάρχει σύστημα ήχου Arkamys 3D με έξι ηχεία, αλλά και ασύρματος φορτιστής smartphone.

Πιο φρούριο από ποτέ

Φυσικά το νέο Duster δεν θα μπορούσε να μην έχει και αναβαθμισμένη σουίτα συστημάτων ασφαλείας. Έτσι το Cruise control περιλαμβάνεται πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό, από την έκδοση Expression και πάνω. Η αυτόματη εναλλαγή μεταξύ φώτων πορείας και προβολέων διατίθεται στον στάνταρ εξοπλισμό των Νέων Duster Extreme και Journey, ενώ η αυτόματη ενεργοποίηση των φώτων πορείας διαθέτουν ως στάνταρ, όλες οι εκδόσεις. Παράλληλα στα νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης προστέθηκαν, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (σε αστικές και προαστιακές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της ανίχνευσης άλλων αυτοκινήτων, πεζών, ποδηλάτων και μοτοσυκλετών), αναγνώριση πινακίδων οδικής σήμανσης και ειδοποίηση ταχύτητας, πίσω αισθητήρες πάρκινγκ, ενεργοποίηση στάσης έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού και κλήσεις έκτακτης ανάγκης (eCalls).

Πιο ευρύχωρο από ποτέ

Η υιοθέτηση της πλατφόρμας CMF-B είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία περισσότερου χώρου στο εσωτερικό, ειδικά στο πλάτος μπροστά και στο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Το πάτωμα του πορτμπαγκάζ είναι χαμηλότερο και το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι πιο φαρδύ, ενώ ο χώρος του πορτμπαγκάζ είναι επίσης φαρδύτερος και ψηλότερος, παρέχοντας έως και 6% επιπλέον χώρο (472 λίτρα κάτω από τη εταζέρα στην δικίνητη έκδοση).

Η τετρακίνηση 4X4 Terrain Control με 5 προγράμματα οδήγησης

Το Νέο Duster διατίθεται με σύστημα μετάδοσης 4×4 TerrainControl, το οποίο περιλαμβάνει 5 προγράμματα οδήγησης:

  • AUTO: το σύστημα μετάδοσης κατανέμει αυτόματα την ισχύ μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα, ανάλογα με το βαθμό πρόσφυσης και την ταχύτητα περιστροφής των τροχών.
  • SNOW: βελτιστοποιεί την κατευθυντικότητα σε δρόμους με μειωμένο βαθμό πρόσφυσης, χάρη στις ειδικές ρυθμίσεις του ESC και του συστήματος anti-spin.
  • MUD/SAND: για κίνηση σε σαθρά εδάφη.
  • OFF-ROAD: κορυφαίες επιδόσεις σε ανώμαλο έδαφος, με λειτουργία παρόμοια με το 4×4 Lock του σημερινού Duster, αλλά με το πρόσθετο πλεονέκτημα της αυτόματης και βέλτιστης κατανομής της ροπής στους μπροστινούς και πίσω τροχούς, ανάλογα το βαθμό πρόσφυσης και την ταχύτητα.
  • ECO: βελτιστοποιεί την κατανάλωση ρυθμίζοντας τον κλιματισμό και την απόδοση του οχήματος. Βελτιστοποιεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό την κατανομή της ροπής στον μπροστινό και τον πίσω άξονα ώστε να περιορίσει την κατανάλωση, ενώ προσαρμόζεται και στο επίπεδο πρόσφυσης του οδοστρώματος.

Απόσταση από το έδαφος: 217χλστ. για την έκδοση 4×4, ενώ οι γωνίες πρόσβασης και αποχώρησης για άνετη υπέρβαση ακόμα περισσότερων εμποδίων: 31° εμπρός και 36° πίσω (εκδόσεις 4×4).

Για πρώτη φορά χωρίς diesel επιλογές, αλλά με υβριδικές

Duster HYBRID 140: Αυτό το κινητήριο σύνολο περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρου, 94 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας κινητήρας 49 ίππων και μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσεως) και ένα ηλεκτρικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (με 4 σχέσεις για τον κινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα).  Το σύστημα αναγεννητικής πέδησης, η χωρητικότητα υψηλού βαθμού ανάκτησης ενεργείας της μπαταρίας των 1.2 kWh (230 V),και η αποδοτικότητα του κιβωτίου ταχυτήτων, βοηθούν αρκετά σε μία εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση.

Duster TCe 130.Είναι η πρώτη φορά που η Dacia χρησιμοποιεί αυτό το σύστημα κίνησης, το οποίο παρέχει μία βασική υποβοήθηση ηλεκτροκίνησης. Συνδυάζει έναν 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρου νέας γενιάς, και έναν ήπιο υβριδικό κινητήρα 48 V. Αυτός ο κινητήρας βοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως όταν το αυτοκίνητο ξεκινά ή επιταχύνει, μειώνοντας κατά περίπου 10%τη μέση κατανάλωση και τις εκπομπές του CO2. Το σύστημα αναγεννητικής πέδησης φορτίζει την μπαταρία των 0,9 kWh, χωρίς η λειτουργία αυτή να γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό. Το σύστημα κίνησης TCe 130 διατίθεται με κιβώτιο 6 σχέσεων, για τις εκδόσεις 4×2 και 4×4.

Duster ECO-G 100. Όταν λειτουργεί με υγραέριο, το Duster ECO-G 100 εκπέμπει κατά μέσο όρο 10% λιγότερο CO2 από ένα αντίστοιχο μοντέλο με βενζινοκινητήρα. Μπορεί να διανύσει έως και 1.300χλμ. με τα δύο ρεζερβουάρ του χωρητικότητας 100 λίτρων – 50 λίτρα βενζίνης και 50 λίτρα LPG (το τελευταίο βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ, με αποτέλεσμα να μην επηρεάζει καθόλου τη χωρητικότητά του). Ένα κουμπί ενσωματωμένο στο ταμπλό, αλλάζει άμεσα και ανεπαίσθητα τον τρόπο τροφοδοσίας του κινητήρα από το ένα καύσιμο στο άλλο.