Επιμέλεια Δημήτρης Διατσίδη

H Yamaha παρουσίασε τις νέες Sport Touring TRACER 9, TRACER 9 GT και TRACER 9 GT+ του 2025 εξοπλισμένες με: ηλεκτρονική ανάρτηση, Cruise Control, τον πρώτο παγκοσμίως προβολέα MATRIX LED και σύστημα Y-AMT (Yamaha Automatic Manual Transmission).

Οι νέες TRACER 9, TRACER 9 GT και TRACER 9 GT+ κάνουν ένα ξεκάθαρο βήμα προς το μέλλον, καθώς η σειρά των Sports Touring μοντέλων της Yamaha δέχεται μια σειρά από σημαντικές προσθήκες εξοπλισμού για το 2025.

Εφοδιασμένη με τον τρικύλινδρο κινητήρα CP3 890 κυβικών εκατοστών, η σειρά τριών μοντέλων TRACER 9 του 2025 επαναπροσδιορίζει τις προσδοκίες στην κατηγορία των μεσαίων Sports Touring μοτοσυκλετών.

Η TRACER 9 προσπαθεί πάντα να προσφέρει τον καλύτερο δυνατόν συνδυασμό sport & touring χαρακτήρα και στην νέα τριάδα των μοτοσυκλετών του 2025 αυτό δείχνει να ενισχύεται.

Το ελαφρύ πλαίσιο από χυτό αλουμίνιο CF σε στυλ Deltabox έχει στις φλέβες του το αθλητικό DNA της Yamaha, ενώ είναι σχεδιασμένο για να μεταφέρει τον συνοδηγό και τον εξοπλισμό του στο προαιρετικό σύστημα με τρεις βαλίτσες.

Τα μοντέλα TRACER 9 έχουν επίσης νέα σχεδίαση και μεγαλύτερο, ρυθμιζόμενο ανεμοθώρακα σχεδιασμένο για να αυξάνει την προστασία από τον άνεμο.

Όλα τα μοντέλα της σειράς TRACER 9 είναι εξοπλισμένα με οθόνη TFT 7” με τρία διαφορετικά θέματα, ενώ η TRACER 9 GT έχει στάνταρ ηλεκτρονική ανάρτηση, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο ανεμοθώρακα, θερμαινόμενα grip τιμονιού, smart key, cruise control και τον πρωτοποριακό προβολέα Matrix LED της Yamaha.

Η κορυφαία της σειράς TRACER 9 GT+ διαθέτει την πλήρη σειρά βοηθημάτων με ραντάρ που παρέχει προσαρμοζόμενο cruise control, ανίχνευση τυφλού σημείου και προειδοποίηση μπροστινής σύγκρουσης, καθώς και το Vehicle Hold Control.

Διαθέτει επίσης το Unified Braking System και ένα σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών.

Το αυτόματο – σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων Y-AMT είναι πλέον στάνταρ στο μοντέλο TRACER 9 GT+ και προσφέρεται ως επιλογή τόσο για την TRACER 9 όσο και για την TRACER 9 GT.

Η προσθήκη του συστήματος Υ-ΑΜΤ ενισχύει την θέση της TRACER 9 στην κατηγορία Sports Touring μοτοσυκλετών.

Το αποτέλεσμα είναι μια σειρά μοτοσυκλετών απόλυτα ικανή να αντιμετωπίσει διαφορετικές οδηγικές συνθήκες, από ορεινά περάσματα, πολλά χιλιόμετρα σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους μέχρι καθημερινές μετακινήσεις.

Σειρά 2025 Yamaha TRACER 9 – Βασικά χαρακτηριστικά του μοντέλου

Όλες οι εκδόσεις του 2025 TRACER 9 διαθέτουν σύστημα cornering προβολέων.

Παγκοσμίως πρώτη, η Yamaha φέρνει την εξελιγμένη προσαρμοζόμενη τεχνολογία προβολέων Matrix LED στις μοτοσυκλέτες της στα μοντέλα TRACER 9 GT και TRACER 9 GT+.

Αποτελούμενη από μια μήτρα πολλαπλών λυχνιών LED μεσαίας και μεγάλης σκάλας συνδεδεμένων με μια κάμερα που είναι ενσωματωμένη στο επάνω μέρος του συγκροτήματος προβολέων, η τεχνολογία ανιχνεύει αυτόματα τα άλλα οχήματα, τις φυσικές πηγές φωτός και τις καιρικές συνθήκες.

Βάσει των παραπάνω, η φωτεινότητα και η κατανομή του φωτός ρυθμίζεται αυτόματα, ώστε να παρέχεται η βέλτιστη ορατότητα ανά πάσα στιγμή.

Το σύστημα κατανέμει το φως με τέτοιον τρόπο ώστε ότι οι άλλοι χρήστες του δρόμου δεν θαμπώνονται, ενώ προσαρμόζει τη φωτισμένη περιοχή αυξάνοντας την ορατότητα του αναβάτη κατά την οδήγηση τη νύχτα.

Η διάταξη προβολέων LED Matrix συνεργάζεται με την IMU έξι αξόνων για την αυτόματη ρύθμιση της δέσμης φωτός όταν εντοπίζεται γωνία κλίσης επτά μοιρών ή περισσότερο.

Ενώ οι προσαρμοζόμενοι προβολείς είναι πλήρως αυτοματοποιημένοι, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει από τρία επίπεδα ευαισθησίας, ενώ έχει επίσης τη δυνατότητα χειροκίνητης παράκαμψης ανά πάσα στιγμή κατά την οδήγηση.

Κινητήρας CP3

Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά για τον διάσημο τρικύλινδρο κινητήρα CP3 και για τα χαρακτηριστικά άφθονης ροπής, η πιο πρόσφατη έκδοση του προδιαγραφών EU5 έχει απόδοση ισχύος 119 σ.α.λ. στις 10.000 σ.α.λ., με ροπή 93Nm στις 7.000 σ.α.λ.

Φυσικά, οι αριθμοί δεν μπορούν να μεταφέρουν την εμπειρία οδήγησης που έχει κάνει την TRACER 9 μια από τις Sport Touring μοτοσυκλέτες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο.

Με βελτιστοποιημένες σχέσεις μετάδοσης και το χαρακτηριστικό “γρύλισμα” από την εξάτμιση και εισαγωγή, η TRACER 9 προσφέρει μια εθιστική εμπειρία οδήγησης.

Η απόδοση του κινητήρα CP3 σε συνδυασμό με τις ρυθμιζόμενες λειτουργίες οδήγησης της και τον συμπλέκτη (slipper) με υποβοήθηση, η TRACER 9 είναι μια εξαιρετικά ομαλή και ευέλικτη μοτοσυκλέτα που προσαρμόζεται στις προσωπικές ανάγκες του αναβάτη.

Πλαίσιο από χυτό αλουμίνιο CF

Το αλουμινένιο πλαίσιο Deltabox της Yamaha προσφέρει την κατάλληλη ακαμψία για ευχάριστη και σπορ οδήγηση.

Κατασκευάζεται με την αποκλειστική διαδικασία χύτευσης CF (ελεγχόμενης πλήρωσης) της Yamaha, η οποία επιτρέπει την κατασκευή ενός εξαιρετικά ελαφριού και ισχυρού πλαισίου με διαφορετικά πάχη τοιχώματος,

Μια ολιστική σχεδιαστική προσέγγιση συνδυάζει το πλαίσιο Deltabox με ένα ψαλίδι από αλουμίνιο και ένα ατσάλινο υποπλαίσιο, μακρύτερο αλλά ελαφρύτερο από πριν, για να παρέχει περισσότερο χώρο για αναβάτη και επιβάτη.

Τα παραπάνω συμβάλλουν στην σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες και στην άνεση στα ταξίδια καθώς υπάρχει άφθονος χώρος για 2 άτομα και τις αποσκευές τους.

Σε συνδυασμό με ελαφρούς τροχούς και τις αναρτήσεις KYB υψηλών προδιαγραφών, η 2025 TRACER 9 προσφέρει μια ευέλικτη και ασφαλή εμπειρία οδήγησης.

Υποδομή για σετ τριών βαλιτσών

Η 2025 TRACER 9 έρχεται εξοπλισμένη και έτοιμη για αποσκευές, επιτρέποντας την εύκολη τοποθέτηση αποσπώμενων σκληρών βαλιτσών 30 λίτρων (βασικός εξοπλισμός στις TRACER 9 GT και GT+) ή/και μια επιλογή από βαλίτσα 34 ή 45 λίτρων από την σειρά αξεσουάρ της Yamaha.

Οι βαλίτσες της Yamaha, με τεχνολογία έξυπνων κλειδιών, έχουν σχεδιαστεί για να ενσωματώνονται πλήρως στη σειρά TRACER 9 GT και TRACER 9 GT+.

Έπίσης νέο για τα μοντέλα TRACER 9 του 2024 είναι ο ενσωματωμένος αποθηκευτικός χώρος, με θύρα USB, που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του ρεζερβουάρ και παρέχει μια εύκολα προσβάσιμη θήκη για πορτοφόλια, έγγραφα και άλλα μικροαντικείμενα.
Ενσωματωμένα προγράμματα οδήγησης

Όλα τα μοντέλα TRACER 9 έχουν πέντε λειτουργίες οδήγησης (τρεις στάνταρ και δύο προσαρμόσιμες) οι οποίες είναι πλήρως ενσωματωμένες με την μονάδα IMU έξι αξόνων, Cruise Control, ηλεκτρονική ανάρτηση και ανάλογα με την έκδοση, με το αυτόματο – σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων Y-AMT.

Οι λειτουργίες, «Sport», «Street», «Rain», «Custom 1» και «Custom 2» μπορούν να εναλλάσσονται εν κινήσει χρησιμοποιώντας χειριστήριο στον νέο δεξιό διακόπτη.

Οι εργοστασιακές λειτουργίες είναι προκαθορισμένες με διαφορετικά επίπεδα παρέμβασης για να ταιριάζουν στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης, ενώ οι επιλογές “Custom” επιτρέπουν στον αναβάτη να προσαρμόζει τις επιμέρους παραμέτρους.

Έγχρωμη οθόνη TFT 7″ υψηλής ευκρίνειας

Όλες οι εκδόσεις της TRACER 9 είναι εξοπλισμένες με την ίδια οθόνη TFT 7″ η οποία διαθέτει τρία θέματα για να ταιριάζει με τις προτιμήσεις και το στυλ του αναβάτη, με πρόσθετες διατάξεις για την πλοήγηση, τη μουσική και τις κλήσεις.

Η οθόνη ΤFT έχει αναπτυχθεί για να ενσωματώνει την εφαρμογή Motorize της Garmin, η οποία περιλαμβάνει συνδρομή για την πλήρη υπηρεσία πλοήγησης (TRACER 9 και GT TRACER 9 GT+), παρέχοντας οδηγίες οδήγησης με ζωντανό χάρτη.

Η οθόνη είναι επίσης πλήρως ενσωματωμένη με όλα τα στάνταρ χαρακτηριστικά και αξεσουάρ της TRACER 9, όπως οι λειτουργίες οδήγησης του YRC (Σύστημα ελέγχου πορείας της Yamaha), τα συστήματα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών και τα θερμαινόμενα αξεσουάρ.

Ελαφριές ζάντες SpinForged και ειδικά ελαστικά Bridgestone

Κατασκευασμένοι με την αποκλειστική τεχνολογία SpinForge της Yamaha, οι τροχοί του TRACER 9 είναι ελαφρύτεροι και ισχυρότεροι, με αντίστοιχη μείωση της αδράνειας για ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία και βελτιωμένη οικονομία καυσίμου.

Οι τροχοί συνδυάζονται με ελαστικά Bridgestone BATTLAX SPORT TOURING T32 που αναπτύχθηκαν ειδικά για την TRACER 9.

Η εσωτερική δομή των ελαστικών έχει σχεδιαστεί για να συμπληρώνει και να βελτιώνει τα χαρακτηριστικά χειρισμού της TRACER 9, μειώνοντας το βάρος του συγκροτήματος του μπροστινού τροχού κατά περίπου 200g, με εξοικονόμηση 300g στο πίσω μέρος.

Όλα τα παραπάνω συμβάλλουν σε χαμηλό βάρος 212kg πλήρες υγρών και βελτιστοποιημένο χειρισμό σε διάφορες συνθήκες.

Πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις ΚYB – ημιενεργή στα μοντέλα GT

Όλα τα μοντέλα της σειράς 2025 TRACER 9 είναι εξοπλισμένα με αναρτήσεις εμπρός και πίσω που επιτρέπουν στον αναβάτη να προσαρμόζει τις ρυθμίσεις και να βρίσκει την καλύτερη ρύθμιση ανάλογα με το στυλ οδηγησης του και το φορτίο.

Τα μοντέλα GT επωφελούνται επίσης από τις ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες μονάδες ανάρτησης, οι οποίες αναπτύχθηκαν ειδικά για την TRACER 9 σε συνεργασία με την KYB.

Το KADS (KYB Actimatic Damper System) και είναι το πιο προηγμένο σύστημα ανάρτησης που υπάρχει σε οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα παραγωγής της Yamaha.

Το «ημιενεργό» αυτό σύστημα ενσωματώνεται στα ηλεκτρονικά και προσαρμόζει δυναμικά την απόσβεση χρησιμοποιώντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο από τη μονάδα IMU έξι αξόνων, όπως η γωνία κλίσης, το φορτίο, η επιτάχυνση και η ταχύτητα της διαδρομής της ανάρτησης προσφέροντας σπορ συμπεριφορά χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση.

Η δυναμική καθορίζεται ακόμα περισσότερο από την επιλεγμένη, με το πάτημα ενός κουμπιού, λειτουργία οδήγησης YRC, παρέχοντας μια πιο σταθερή και σπορ ρύθμιση στη λειτουργία Sport και με μεγαλύτερη εστίαση στην άνεση στη λειτουργία Street και Rain.

Το KADS συνεργάζεται με τα υπόλοιπα προηγμένα συστήματα, όπως το σύστημα ελέγχου φρένων, το Adaptive Cruise Control και το Unified Brake System.

Το αποτέλεσμα είναι μια οδηγική εμπειρία που εμπνέει εμπιστοσύνη, η οποία προσαρμόζεται στο ευρύ φάσμα των συνθηκών για τα οποία έχει σχεδιαστεί αυτή η μοτοσυκλέτα.

Άνετη εργονομία

Εστιασμένη στην άνεση για ταξίδια είναι η αναθεωρημένη εργονομία, με τροποποιημένο τιμόνι, μαρσπιέ και τη διάταξη των καθισμάτων, που δημιουργούν μια πιο άνετη θέση τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη.

Παρά το γεγονός ότι είναι 150 γραμμάρια ελαφρύτερο, το νέο υποπλαίσιο είναι 50 χιλιοστά μακρύτερο από αυτό της προηγούμενης γενιάς, επιτρέποντας μεγαλύτερο χώρο για την σέλα.

Η σέλα έχει αναδιαμορφωθεί και είναι πλέον πιο επίπεδη, με περισσότερη επένδυση για μεγαλύτερη άνεση.

Παρά το γεγονός ότι το ελάχιστο ύψος σέλας έχει αυξηθεί λίγο στα 845mm, οι περισσότεροι αναβάτες θα βρουν την 2025 TRACER 9 πιο εύκολη, καθώς έχει μειωθεί το πλάτος στο εμπρός μέρος της σέλας.

Η σέλα είναι ρυθμιζόμενη, χωρίς εργαλεία, σε δύο θέσεις ύψους με διαφορά 15 mm, ενώ προαιρετικά διατίθεται και θερμαινόμενη σέλα.

Y-AMT Αυτόματο-σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων της Yamaha

Το καινοτόμο Y-AMT (Yamaha Automated Manual Transmission) της Yamaha (στάνταρ στην TRACER 9 GT+) προσφέρει μια εντελώς νέα εμπειρία οδήγησης, δίνοντας στον αναβάτη της TRACER 9 την επιλογή μεταξύ αυτόματης λειτουργίας και αλλαγής ταχυτήτων με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο συμπλέκτη.

Η επιλογή της χειροκίνητης λειτουργίας (ΜΤ) του Υ-ΑΜΤ επιτρέπει στον αναβάτη να εκμεταλλευθεί στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα Cp3 της Yamaha.

Η αλλαγή ταχυτήτων με το χέρι και μόνο, σε αντίθεση με το συνδυασμό ποδιών και χεριών, δεν είναι μόνο ταχύτερη, αλλά απαιτεί λιγότερο χρόνο σκέψης, ώστε να μπορεί ο αναβάτης να εστιάζει στον ελέγχο του γκαζιού, του φρένου, και της οδήγησης ειδικά στις στροφές.

Η επιλογή MT έχει αναπτυχθεί έχοντας στο μυαλό τη σπορ οδήγηση και για τις φορές που ο αναβάτης θέλει να έχει τον έλεγχο. Επιτρέπει πιο γρήγορες και πιο σταθερές αλλαγές καθώς ο αναβάτης προσπαθεί να εξαγάγει κάθε βαθμό απόδοσης.

Οι αλλαγές ταχυτήτων ενεργοποιούνται μέσω ενός απτικού διακόπτη see-saw, ο οποίος είναι τοποθετημένος στο αριστερό χειριστήριο του τιμονιού και ο χειρισμός του γίνεται με τα δάκτυλα του χεριού.

Οι αναβάτες μπορούν είτε να χρησιμοποιήσουν τον αντίχειρα και τον δείκτη τους για να ανεβάσουν ταχύτητα με το μοχλό συν και να κατεβάσουν με το μοχλό μείον ή να επιλέξουν λειτουργία με ένα δάχτυλο για πιο σπορ οδήγηση.

Χωρίς έχει να χειριστεί συμπλέκτη, ο αναβάτης μπορεί πιο εύκολα να συντονίζει τις αλλαγές ταχυτήτων του, ενώ εστιάζει στις γραμμές του, στο φρενάρισμα και σε άλλα χειριστήρια.
Χωρίς μοχλό αλλαγής ταχυτήτων στο πόδι, ο αναβάτης μπορεί να τοποθετήσει καλύτερα το κάτω μέρος του σώματος του όταν στρίβει – παρέχοντας εξαιρετική σταθερότητα στις στροφές.

Σε στάση και σε χαμηλές ταχύτητες, το σύστημα Y-AMT ελέγχει αυτόματα τη λειτουργία του συμπλέκτη και του κιβωτίου ταχυτήτων, καθιστώντας ευκολότερο τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας κατά την εκκίνηση και την οδήγηση σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας.

Το σύστημα αναλαμβάνει πλήρως τις λειτουργίες αλλαγής ταχυτήτων όταν βρίσκεται σε μία από τις δύο λειτουργίες AT, αλλά μπορεί να παρακαμφθεί με τη χρήση του μοχλού – διακόπτη see-saw.

Σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό σύστημα γκαζιού (YCC-T) της Yamaha το Y-AMT προσφέρει μια εύκολη και διασκεδαστική συναρπαστική διαδρομή.

Η εναλλαγή μεταξύ των λειτουργιών MT και AT είναι εύκολη και μπορεί να γίνει εν κινήσει ενεργοποιώντας το κουμπί στον δεξιό διακόπτη, επιτρέποντας στον αναβάτη να μεταμορφώσει τη φύση της TRACER 9 του στη στιγμή.

Νέα δυνατότητα σύνδεσης με smartphone

Όλες οι εκδόσεις της TRACER 9 2025 είναι εξοπλισμένες με εξελιγμένη οθόνη TFT 7″, ενώ τα μοντέλα GT και GT+ διαθέτουν πλήρη συνδεσιμότητα smartphone στον βασικό τους εξοπλισμό.

Αναγνωρίζοντας τον αυξανόμενο αριθμό πελατών που χρησιμοποιούν τις συσκευές τους για να βελτιώσουν την εμπειρία οδήγησης, η TRACER 9 είναι πλέον εξοπλισμένη με θύρα φόρτισης USB που σημαίνει ότι η συσκευή μπορεί να συνδεθεί στην πρίζα ενώ οδηγείτε.

Οι αναβάτες μπορούν να συνδέσουν το smartphone τους με την μοτοσυκλέτα τους χρησιμοποιώντας τη δωρεάν εφαρμογή MyRide της Yamaha.

Η σύνδεση μπορεί να γίνει μέσω USB, Wi-Fi ή Bluetooth και μόλις συνδεθεί ο αναβάτης μπορεί να δει πληροφορίες για εισερχόμενες κλήσεις, email και μηνύματα, ενώ τόσο οι αναβάτες όσο και οι επιβάτες μπορούν επίσης να ακούν μουσική και να απαντούν σε κλήσεις με ακουστικό συνδεδεμένο με Bluetooth.

Το smartphone συνδέεται στην οθόνη και στον πίνακα διακοπτών της TRACER 9 και ο αναβάτης μπορεί να δει τα μενού και να ελέγξει τις λειτουργίες της συσκευής μέσω των χειριστηρίων στον αριστερό διακόπτη.

Επιπλέον, όταν συνδέονται με τη μοτοσυκλέτα, οι αναβάτες μπορούν να εξατομικεύσουν τις προσαρμοσμένες λειτουργίες του Yamaha Ride Control, ρυθμίζοντας την προτιμώμενη απόδοση ισχύος, το φρενάρισμα του κινητήρα και τα επίπεδα παρέμβασης των πολυάριθμων ηλεκτρονικών βοηθημάτων αναβάτη της TRACER 9.

Σχεδίαση και στυλ νέας γενιάς

Το νέο φέρινγκ διατηρεί τη συμπαγή εικόνα του στυλ της TRACER 9 της προηγούμενης γενιάς, αλλά είναι εξελιγμένο σε σήραγγα ανέμου για να βελτιστοποιημένη ροή του αέρα γύρω από τον αναβάτη και τον συνεπιβάτη.

Το στάνταρ μοντέλο διαθέτει χειροκίνητο ρυθμιζόμενο παρμπρίζ, το οποίο προσφέρει ρύθμιση 50 mm σε 10 βήματα, ενώ οι εκδόσεις GT και GT+ χρησιμοποιούν ηλεκτρονική οθόνη με συνολική ρύθμιση 100 mm.

Αλυσίδα χαμηλής συντήρησης

Η TRACER 9 GT+ έχει επίσης την πιο πρόσφατη αλυσίδα χαμηλής συντήρησης της DID με κυλίνδρους που έχουν επίστρωση DLC για εξαιρετική αντοχή και μειωμένη αντίσταση.

Ως αποτέλεσμα, η διάρκεια ζωής της αλυσίδας είναι αυξημένη και η ανάγκη ρύθμισης μειώθηκε.

Χιλιοστομετρικό ραντάρ

Εκτός από το Adaptive Cruise Control και το Unified Brake System και το Forward Collision Warning, που χρησιμοποιούν το μπροστινό ραντάρ, η TRACER 9 GT+ είναι εξοπλισμένη με πίσω ραντάρ που παρέχει ανίχνευση τυφλού σημείου.

Όλα αυτά τα συστήματα χρησιμοποιούν δεδομένα από τα ραντάρ με ηλεκτρομαγνητικά κύματα που ανιχνεύει την απόσταση και την παρουσία των οχημάτων γύρω από τη μοτοσυκλέτα.

Με βάρος μόνο 200 g, οι compact μονάδες ελέγχου βρίσκονται πίσω από ενσωματωμένα καλύμματα στο μπροστινό και πίσω μέρος της TRACER 9 GT+.

Adaptive Cruise Control (ACC)

Η TRACER 9 GT+ είναι εξοπλισμένη με το Adaptive Cruise Control (ACC) που σε συνεργασία με το cruise control προσφέρει δυνατότητα αυτόματης διατήρησης μιας σταθερής απόστασης από το προπορευόμενο όχημα και μειώνει σημαντικά την κούραση στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Το μπροστινό ραντάρ μετρά διαρκώς την απόσταση από το όχημα ακριβώς μπροστά από την TRACER 9 GT+ και στέλνει σήματα στο ACC, το οποίο ελέγχει αυτόματα την ταχύτητα, την επιβράδυνση και την επιτάχυνση, ανάλογα με την εξέλιξη της κατάστασης.

Το ACC είναι ρυθμιζόμενο και όταν η μοτοσυκλέτα κινείται ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει την απόσταση μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών επιλογών ανάλογα με τις προσωπικές του προτιμήσεις,

Το ACC προσφέρει πλεονεκτήματα, όπως είναι η μείωση της καταπόνησης καθώς και η βελτίωση της ποιότητας στην οδήγηση, η οποία οφείλεται στη διατήρηση σταθερής απόστασης, κάτι που συμβάλει και στην ομαλή ροή της κυκλοφορίας.

Το ACC λειτουργεί μεταξύ 30 km/h και 160 km/h η ταχύτητα μπορεί να αυξηθεί και να μειωθεί είτε σε βήματα του 1 χλμ./ώρα ή των 10 χλμ./ώρα, με το πάτημα ενός κουμπιού.

Το ACC απενεργοποιείται φρενάροντας ή γυρνώντας προς τα εμπρός το γκάζι, πέρα από το στοπ του γκαζιού.

Πρόσθετες λειτουργίες ACC

Η “υποβοήθηση προσπεράσματος” του ACC επιταχύνει την TRACER 9 GT+ πιο ομαλά από το φυσιολογικό, όταν ανιχνεύσει ότι τα φλας είναι ενεργοποιημένα και η μοτοσυκλέτα βρίσκεται σε διαδικασία προσπέρασης.

Το ACC είναι επίσης ενσωματωμένο με τον κινητήρα, το φρένο και την ηλεκτρονική ανάρτηση, και για να διατηρείται η προεπιλεγμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ενεργοποιούνται το φρενάρισμα του κινητήρα και τα φρένα –με αυτήν τη σειρά– για να επιβραδύνουν τη μηχανή.

Ταυτόχρονα, η δύναμη απόσβεσης της ηλεκτρονικής ανάρτησης προσαρμόζεται για να μειώσει την υπερβολική κλίση όταν εφαρμόζονται τα φρένα για να βοηθήσει στη διατήρηση της σταθερότητας του πλαισίου.

Το εύχρηστο σύστημα ACC μειώνει τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν από τον αναβάτη και προσφέρει βελτιωμένη άνεση και ευκολία που κάνουν την TRACER 9 GT+, την απόλυτη Sport Tourer της Yamaha.

Ενοποιημένο Σύστημα Πέδησης με υποβοήθηση ραντάρ

Ως η ναυαρχίδα στη σειρά Sport Touring της Yamaha, η TRACER 9 GT+ χρησιμοποιεί επίσης το Ενοποιημένο σύστημα πέδησης (UBS) το οποίο συνδέεται με το ραντάρ.

Το νέο σύστημα είναι μια ενεργή σχεδίαση που προσφέρει αυξημένη δυνατότητα ελέγχου χρησιμοποιώντας δεδομένα από το ραντάρ και τη μονάδα IMU (Αδρανειακή μονάδα μέτρησης) έξι αξόνων για την υποβοήθηση και ρύθμιση των δυνάμεων πέδησης εμπρός και πίσω, μέσω της υδραυλικής μονάδας της Bosch που βοηθά στον έλεγχο και την λειτουργία του συστήματος πέδησης.

Το Ενοποιημένο σύστημα πέδησης που συνδέεται με το ραντάρ λειτουργεί επιπρόσθετα με τη λειτουργία Έλεγχος πέδησης (BC) της TRACER 9.

Με το ραντάρ να ελέγχει συνεχώς το περιβάλλον, προσφέρει το πρόσθετο πλεονέκτημα ασφάλειας της παρέμβασης όταν το σύστημα ανιχνεύσει ότι η μοτοσυκλέτα βρίσκεται πολύ κοντά σε ένα προπορευόμενο όχημα.

Το ενοποιημένο σύστημα πέδησης αναλύει συνεχώς τα δεδομένα απόστασης που παρέχονται από το ραντάρ.

Εάν το σύστημα υπολογίσει ότι η ισχύς πέδησης που έχει εφαρμοστεί από τον αναβάτη είναι ανεπαρκής για την αποτροπή της σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα, θα αυξήσει την ισχύ πέδησης και στους δύο τροχούς, για να βοηθήσει στην επιβράδυνση της TRACER 9 GT+.

Όταν ενεργοποιηθεί, το σύστημα ACC θα επιβραδύνει επίσης αυτόματα την TRACER 9 GT+ και όταν επιτευχθεί η προεπιλεγμένη απόσταση ή ο αναβάτης πατήσει τα φρένα, το ACC απενεργοποιείται – άλλα θα παρέμβει πάλι αν διαπιστώσει ότι η πέδηση του αναβάτη φθάνει για να αποτρέψει την σύγκρουση.

Η δεύτερη λειτουργία αφορά στην κατανομή της ισχύος πέδησης εμπρός και πίσω από το Ενοποιημένο Σύστημα Πέδησης.

Όταν ο αναβάτης χρησιμοποιεί μόνο το μπροστινό φρένο, η υδραυλική μονάδα εφαρμόζει αυτόματα ισχύ πέδησης στον πίσω τροχό, με τον βαθμό παρέμβασης να υπολογίζεται με τη χρήση δεδομένων από τη μονάδα IMU.

Όταν χρησιμοποιείται μόνο το πίσω φρένο, το σύστημα (ορισμένες φορές, αλλά όχι πάντα) εφαρμόζει πρόσθετη ισχύ πέδησης στον μπροστινό τροχό μέσω της υδραυλικής μονάδας, ανάλογα με το επίπεδο πίεσης στο πεντάλ του φρένου και τα δεδομένα που έχουν συλλεγεί από τη μονάδα IMU, σχετικά με τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.

Η τρίτη λειτουργία είναι το σύστημα ελέγχου πέδησης όταν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται σε κλίση στρίβοντας.

Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα σύστημα που ελέγχει την πέδηση στις στροφές, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα της μονάδας IMU για τη λειτουργία της μοτοσυκλέτας και ρυθμίζοντας άμεσα στην ισχύ πέδησης, για να αποφευχθεί η ολίσθηση.

Το ενοποιημένο σύστημα πέδησης που συνδέεται με το ραντάρ είναι επίσης συνδεδεμένο με την ηλεκτρονική ανάρτηση και, εκτός από την υποβοήθηση και τη ρύθμιση των δυνάμεων μπροστινής και πίσω πέδησης, ρυθμίζει την απόσβεση της μπροστινής και πίσω ανάρτησης, ώστε το ABS να λειτουργεί πάντα είτε το BC είναι ενεργοποιημένο είτε είναι εκτός λειτουργίας.

Ανίχνευση νεκρής γωνίας

Χρησιμοποιώντας το οπίσθιο ραντάρ ο αναβάτης ειδοποιείται μέσω των ενδείξεων που είναι ενσωματωμένες στους καθρέφτες για το αν υπάρχει όχημα στην «νεκρή γωνία» της μοτοσικλέτας.

Το ραντάρ παρακολουθεί τα οχήματα που πλησιάζουν από το πίσω μέρος και προσδιορίζει εάν παραμένουν σε περιοχές που μπορεί να μην είναι καθαρά ορατές στον αναβάτη.

Εάν ναι, η ένδειξη στον καθρέφτη θα αναβοσβήνει ως προειδοποίηση.

Έξυπνο κλειδί και σύστημα κεντρικού κλειδώματος

Οι TRACER 9 GT/Y-AMT και GT είναι εξοπλισμένες με σύστημα Smart Key που επιτρέπει τη λειτουργία χωρίς κλειδί της ανάφλεξης, της τάπας καυσίμου και της κλειδαριάς του τιμονιού.

Τα μοντέλα της σειράς Tracer 9

TRACER 9

Η Sport Tourer μεσαίου κυβισμού αποκτά νέα οθόνη TFT 7″ και ανανεωμένους διακόπτες για το 2025, μαζί με τη νέα σχεδίαση της οικογένειας TRACER και άλλες αναβαθμίσεις προδιαγραφών.

Ο ενσωματωμένος αποθηκευτικός χώρος περιέχει θύρα φόρτισης USB, ενώ οι διπλοί προβολείς μεγάλης και μεσαίας σκάλας και οι προβολείς στροφών καθώς και το σύστημα σταματήματος έκτακτης ανάγκης, που ενεργοποιεί αυτόματα τα αλάρμ σε περίπτωση απότομου δυνατού φρεναρίσματος, είναι πρόσθετα.

Οι επιλογές αξεσουάρ περιλαμβάνουν σύστημα αποσκευών με τρεις βαλίτσες, σύστημα γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων τρίτης γενιάς της Yamaha και σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών.

Η έκδοση της TRACER 9 που είναι εξοπλισμένη με Y-AMT έχει σαν στάνταρ τα αυτοακυρούμενα φλας και τις θερμαινόμενες λαβές τιμονιού.

TRACER 9 GT

Διαθέτοντας υψηλότερο επίπεδο εξοπλισμού σε σχέση με την βασική TRACER 9, η έκδοση GT είναι η πρώτη που είναι εφοδιασμένη με την τεχνολογία προβολέων Matrix LED της Yamaha και από μια σειρά εξαρτημάτων υψηλής ποιότητας, όπως ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση KADS, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο παρμπρίζ, θερμαινόμενα γκριπ, έξυπνο κλειδί και συνδεσιμότητα.

Η TRACER 9 GT έχει επίσης στάνταρ το σύστημα γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων τρίτης γενιάς της Yamaha και φλας με αυτόματη ακύρωση στον βασικό εξοπλισμό, ενώ η έκδοση με την Y-AMT έχει επίσης το Σύστημα Ελέγχου Σταθεροποίησης Οχήματος και το ενοποιημένο σύστημα πέδησης.

TRACER 9 GT+

Η TRACER 9 GT+ είναι η ναυαρχίδα των σπορ μοντέλων touring της Yamaha. Εξοπλισμένη με την πλήρη σειρά τεχνολογιών, η TRACER 9 GT+ διαθέτει Y-AMT στον στάνταρ εξοπλισμό, μαζί με προσαρμοζόμενο cruise control, πλαϊνές βαλίτσες 30 λίτρων που κλειδώνουν κεντρικά, ανίχνευση τυφλού σημείου, διακόπτη με φωτισμό, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών και αλυσίδα μετάδοσης υψηλής αντοχής.

Χρώματα

• TRACER 9 και TRACER 9 Y-AMT: Redline και Midnight Black
• TRACER 9 GT και TRACER 9 GT Y-AMT: Ceramic Ice και Tech Black
• TRACER 9 GT+: Cobalt Blue και Icon Performance

 

Τα κυριότερα σημεία της σειράς Yamaha TRACER 9 2025

√ Τρικύλινδρος κινητήρας CP3 890cc, απόδοσης 119ps με ροπή 93Nm στις 7.000 rpm για εξαιρετική επιτάχυνση από το χαμηλό έως το μεσαίο εύρος.
√ Το Yamaha Ride Control διαθέτει IMU έξι αξόνων και μερικά από τα πιο προηγμένα ηλεκτρονικά που έχουμε δει σε μια μοτοσυκλέτα μεσαίου κυβισμού, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων ελέγχου πρόσφυσης, slide control, wheelie control και συστήματος ελέγχου φρένων.
√ Το πλαίσιο Deltabox από χυτό αλουμίνιο CF συνδυάζει επίπεδα ευελιξίας sportsbike μοτοσυκλετών με τη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητας που απαιτείται από μια μοτοσυκλέτα sports touring.
√ Ελαφριές ζάντες και ελαστικά. Τα ειδικά ρυθμισμένα ελαστικά Bridgestone BATTLAX SPORT TOURING T32 συνδυάζονται με σφυρήλατους τροχούς για εξοικονόμηση βάρους και δημιουργία ελαφρού και ακριβούς χειρισμού, ενώ προσφέρουν σίγουρη και άνετη οδήγηση.
√ Προσφέρεται προ-εξοπλισμένη για να χωράει το προαιρετικό σύστημα αποσκευών τριών κουτιών, το οποίο είναι συμβατό με το σύστημα κλειδώματος χωρίς κλειδί των μοντέλων GT και GT+.
√ Premium οθόνη TFT 7″ με συνδεσιμότητα smartphone (στον βασικό εξοπλισμό για TRACER 9 GT και TRACER 9 GT+), ενσωματωμένη πλοήγηση Garmin (ως βασικός εξοπλισμός για τις TRACER 9 GT και TRACER 9 GT+), τρία θέματα οθόνης και πρόσθετες διατάξεις για μουσική, τηλεφωνικές κλήσεις και πλοήγηση.
√ Το αυτόματο- σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων Y-AMT προσφέρει επιλογή μεταξύ πλήρως αυτόματης ή χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων με αυτόματο συμπλέκτη, προσφέροντας περισσότερη διασκέδαση, άνεση και αυτοπεποίθηση στον αναβάτη.
√ Πλήρης φωτισμός LED σε όλα τα μοντέλα, με προσαρμοζόμενο προβολέα Matrix LED που ελέγχεται από κάμερα στα μοντέλα TRACER 9 GT και TRACER 9 GT+.
√ Νέος διακόπτης (φωτισμένος στις TRACER 9 GT και TRACER 9 GT+) σχεδιασμένος για διαισθητικό έλεγχο νέων χαρακτηριστικών.
√ Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση προσαρμόζει αυτόματα την απόσβεση με βάση τις ρυθμίσεις που ανιχνεύονται από την IMU. (TRACER 9 GT και TRACER 9 GT+).
√ Ρεζερβουάρ καυσίμου 18 λίτρων
√ Ανασχεδιασμένη θέση αναβάτη με μεγαλύτερη επένδυση και δύο ρυθμίσεις ύψους.
√ Νέα εργονομία με περισσότερο χώρο για αναβάτη και συνεπιβάτη.
√ Ρυθμιζόμενος ανεμοθώρακας (με ηλεκτρική λειτουργία στις TRACER 9 GT και TRACER 9 GT+)
√ Νέα αυτοακυρούμενα φλας με φλας δύο σταδίων και λειτουργία ESS (Emergency Stop Signal) για αυτόματη ενεργοποίηση των προειδοποιητικών φώτων κινδύνου όταν ανιχνεύεται δυνατό φρενάρισμα
√ Θερμαινόμενα γκριπ στο τιμόνι. 10 επίπεδα θερμότητας με τρεις προγραμματιζόμενες ρυθμίσεις χρήστη.
√ Σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS) στάνταρ στο TRACER 9 GT+
√ Η λειτουργία έξυπνου κλειδιού ξεκλειδώνει όλες τις λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της ανάφλεξης, της κλειδαριάς του τιμονιού, της τάπας καυσίμου και των αποσκευών (TRACER 9 GT και TRACER 9 GT+)
√ Έλεγχος συγκράτησης οχήματος Οι TRACER 9 GT και TRACER 9 GT+ είναι τα πρώτα μοντέλα της Yamaha που διαθέτουν λειτουργία ελέγχου συγκράτησης, η οποία με τη βοήθεια του φρένου διατηρεί σε μια κατάσταση ακινητοποίησης τη μοτοσυκλέτα ενώ βρίσκεται σε ανηφόρες και κατηφόρες.
√ Προσαρμόσιμες λειτουργίες οδήγησης. Τρεις εργοστασιακές ρυθμίσεις με δύο προσαρμοσμένους χάρτες με δυνατότητα ορισμού από το χρήστη.
√ Quickshifter τρίτης γενιάς για ανεβάσματα ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη και υποβοηθούμενη αλλαγή ταχυτήτων.
√ Προσαρμοζόμενο σύστημα Cruise Control (μόνο στην TRACER 9 GT+) ή σύστημα Cruise Control και περιοριστής ταχύτητας.
√ Ενσωματωμένο κουτί αποθήκευσης με ενσωματωμένη θύρα USB στο φέρινγκ
√ Μεγαλύτερο και πιο επενδυμένο κάθισμα για βελτιωμένη άνεση για αναβάτη και συνεπιβάτη.