Η πρώτης γενιάς ΜΤ-09 της Yamaha, που αποκαλύφθηκε πριν από μια δεκαετία έθεσε νέα στάνταρ στις naked μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού δημιουργώντας την σειρά μοντέλων Hyper Naked που συνδυάζουν τις επιδόσεις της κατηγορίας Super Sport με την ευχρηστία και την απέριττη εμφάνιση.

Τώρα η Yamaha παρουσίασε τη νέα ΜΤ-09 Υ-ΑΜΤ, που είναι το πρώτο μοντέλο με το καινοτόμο αυτόματο – σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων της Yamaha.

Η τεχνολογία Υ-ΑΜΤ επιτρέπει στους αναβάτες να εστιάζουν πλήρως στην απόδοση και την οδήγηση της μοτοσυκλέτας , αλλάζοντας ταχύτητες είτε με την άκρη των δαχτύλων τους, είτε με πλήρως αυτόματο τρόπο.

Η Yamaha MT-09 Y-AMT έχει βασιστεί στην τελευταία έκδοση της υψηλών επιδόσεων ΜΤ-09 που είναι εφοδιασμένη με τον 3-κύλινδρο κινητήρα CP3 890 κ.εκ. σε συνδυασμό με το εντελώς νέο αυτόματο-σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων της Yamaha.

Ο συμπλέκτης και η λειτουργία αλλαγής ταχυτήτων ενεργοποιούνται από έναν ηλεκτροκινητήρα, καταργώντας την μανέτα συμπλέκτη και το λεβιέ αλλαγής ταχυτήτων, ώστε να μπορεί ο αναβάτης να εστιάζει καλύτερα στη ροή οδήγησης.

Η αλλαγή ταχυτήτων με το χέρι και μόνο, σε αντίθεση με το συνδυασμό ποδιών και χεριών, δεν είναι μόνο ταχύτερη, αλλά απαιτεί λιγότερο χρόνο σκέψης.

Στόχος να μπορεί ο αναβάτης να εστιάζει ιδιαίτερα στο χειρισμό του γκαζιού, του φρένου, τη θέση του σώματος στις και στα επίπεδα πρόσφυσης των ελαστικών, ώστε να επικεντρώνει την προσοχή του στην οδήγηση, ειδικά στις στροφές.

Η Yamaha MT-09 Y-AMT έχει αναπτυχθεί με γνώμονα τη σπορ οδήγηση και για αυτό το λόγο επιτρέπει πιο γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων, δίνοντας τη δυνατότητα στον αναβάτη, να αξιοποιεί στο έπακρο την απόδοση της μοτοσυκλέτας του.

Οι αλλαγές ταχυτήτων ενεργοποιούνται μέσω ενός διακόπτη, ο οποίος είναι τοποθετημένος στο αριστερό χειριστήριο του τιμονιού και ο χειρισμός του γίνεται με τα δάκτυλα του χεριού.

Οι αναβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν τον αντίχειρα και τον δείκτη τους για να ανεβάσουν ταχύτητα με το διακόπτη (συν) και για να κατεβάσουν με το διακόπτη (μείον).

Επίσης, μπορούν να επιλέξουν τον χειρισμό με ένα δάχτυλο που επιτρέπει να ανεβάσουν σχέση τραβώντας τον μοχλό (συν) και να κατεβάσουν σχέση πιέζοντάς τον, μόνο τον δείκτη του χεριού τους.

Εφόσον δεν χρειάζεται να χρησιμοποιεί την μανέτα του συμπλέκτη ο αναβάτης, μπορεί να υπολογίσει τις αλλαγές ταχυτήτων ευκολότερα, και έτσι να εστιάσει στη γραμμή οδήγησης και στον υπόλοιπο χειρισμό της μοτοσυκλέτας.

Επίσης, ο αναβάτης μπορεί να τοποθετήσει καλύτερα το κάτω μέρος του σώματος του στις στροφές, καθώς δεν υπάρχει ο κλασικός μοχλός αλλαγής ταχυτήτων.

Κάτι που προσφέρει μοναδική αίσθηση σταθερότητας και ευστάθειας στις στροφές και κάνει την οδήγηση ασφαλέστερη

Σε στάση και σε χαμηλές ταχύτητες, το σύστημα Y-AMT ελέγχει τη λειτουργία του συμπλέκτη και του κιβωτίου ταχυτήτων, καθιστώντας ευκολότερο τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας κατά την εκκίνηση, την εκτέλεση ελιγμών και την οδήγηση σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας.

Το σύστημα αναλαμβάνει πλήρως τις λειτουργίες αλλαγής ταχυτήτων όταν βρίσκεται σε μία από τις δύο λειτουργίες AT, αλλά μπορεί να παρακαμφθεί με τη χρήση του μοχλού see-saw.

Το πρόγραμμα D+ απελευθερώνει τον δυναμικό χαρακτήρα του κινητήρα CP3, διατηρώντας τις στροφές για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, κατά τα ανεβάσματα και κατεβάσματα σχέσεων μέσω του κιβωτίου ταχυτήτων των έξι σχέσεων.

Εναλλακτικά, το πρόγραμμα D προσφέρει πιο ομαλές και στρωτές, πλήρως αυτοματοποιημένες, αλλαγές ταχυτήτων για να βοηθήσει στην οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα.

Αυτή η λειτουργία είναι ιδανική για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη, αλλά και για τα ταξίδια επιτρέποντας στον αναβάτη να απολαμβάνει μια πιο ξεκούραστη διαδρομή.

Η εναλλαγή μεταξύ των λειτουργιών MT και AT είναι εύκολη και μπορεί να γίνει εν κινήσει με την ενεργοποίηση του κουμπιού στο δεξί χειριστήριο, γεγονός που επιτρέπει στον αναβάτη, να μεταμορφώνει ακαριαία τη φύση της MT-09 Y-AMT.

Ενώ η Yamaha MT-09 Y-AMT του 2024 κάνει την πρεμιέρα της νέας τεχνολογίας Y-AMT, το νέο μοντέλο διατηρεί όλα όσα έχουν κάνει την MT-09 σημείο αναφοράς στην κατηγορία sport naked.

Ενσωματώνοντας τη φιλοσοφία της “Σκοτεινής Πλευράς” της Ιαπωνίας και ενισχύοντας τις επιδόσεις της MT-09, η MT-09 Y-AMT προσφέρει στους αναβάτες μια εξαιρετικά απολαυστική εμπειρία οδήγησης, αλλά και ακόμα καλύτερη σύνδεση με τη μοτοσυκλέτα τους.

Εφοδιασμένη με τον πολύ καλό 3-κύλινδρο crossplane κινητήρα CP3 890 κ.εκ., η MT-09 Y-AMT αποδίδει 87,5 kW στις 10.000 σ.α.λ.

Το πλαίσιο είναι η πιο πρόσφατη εξέλιξη του εμβληματικού πλαισίου Deltabox της Yamaha και έχει ρυθμιστεί ώστε να παρέχει υψηλό επίπεδο ακαμψίας, εξαιρετική ανατροφοδότηση και εκπληκτική ευελιξία.

Οι αναρτήσεις και τα φρένα είναι στο επίπεδο που αναμένουν οι σύγχρονοι αναβάτες από μια σπορ μοτοσυκλέτα.

Το πιρούνι των 41 χιλ. είναι πλήρως ρυθμιζόμενο και είναι ρυθμισμένο για να ταιριάζει σε όλα τα στυλ οδήγησης.

Η πίσω ανάρτηση είναι επίσης ρυθμιζόμενη και διαθέτει πολλαπλές ρυθμίσεις, ενώ το σύστημα πέδησης της MT-09 Y-AMT περιλαμβάνει ακτινική αντλία της Brembo και δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων εμπρός για δυνατό και ελεγχόμενο φρενάρισμα.

Η Yamaha MT-09 Y-AMT είναι εξοπλισμένη με σύστημα Smart Key που επιτρέπει στον αναβάτη να ενεργοποιεί τη μοτοσυκλέτα του με το πάτημα ενός κουμπιού το οποίο διαθέτει και λειτουργία κλειδώματος/ξεκλειδώματος της τάπας του ρεζερβουάρ καυσίμου.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει: Σύστημα «ride-by-wire», σύστημα Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T) και μονάδα IMU έξι αξόνων, η οποία ελέγχει το πακέτο ηλεκτρονικών που προέρχεται από την R1.

Αυτό το κορυφαίο πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων περιλαμβάνει τα συστήματα: Ελέγχου Πρόσφυσης τριών επιπέδων (TCS), Ελέγχου Ολίσθησης (SCS), Ελέγχου Ανύψωσης Μπροστινού Τροχού (LIF), Ελέγχου Φρένων (BC) και Ρύθμισης της Ολίσθησης του Πίσω τροχού (BSR).

Τα προσαρμόσιμα προγράμματα οδήγησης επιτρέπουν στον αναβάτη να ρυθμίζει περαιτέρω την απόδοση και τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας του, με όλες τις πληροφορίες να εμφανίζονται στην έγχρωμη και εύχρηστη οθόνη TFT, ενώ υπάρχει επίσης δυνατότητα συνδεσιμότητας smartphone και λειτουργίας πλοήγησης.

 

Yamaha MT-09 Y-AMT 2024: ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

  • Χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων μέσω διακόπτη «see-saw’», του οποίου ο χειρισμός γίνεται με τα δάχτυλα
  • Αυτόματος συμπλέκτης και αλλαγή ταχυτήτων που ενεργοποιείται από ηλεκτροκινητήρα
  • Δύο προγράμματα αυτόματης αλλαγής ταχυτήτων: D+ και D
  • Σύστημα Smart Key

Yamaha MT-09 & Yamaha MT-09 Y-AMT 2024: ΚΟΙΝΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

  • Δυναμική εμφάνιση και μικρότερες διαστάσεις. Περιλαμβάνεται ο νέας σχεδίασης προβολέας LED δύο λειτουργιών
  • Έγχρωμη οθόνη TFT 5″ με συνδεσιμότητα smartphone και σύστημα πλοήγησης.
  • Προσαρμοζόμενη εμπειρία οδήγησης μέσω των ρυθμίσεων Yamaha Ride Control (YRC)
  • Τροποποίηση ρυθμίσεων YRC από smartphone μέσω της εφαρμογής MyRide
  • Εργονομική θέση οδήγησης
  • Ξεχωριστή σέλα για τον συνεπιβάτη
  • Ειδικά μορφοποιημένο ρεζερβουάρ καυσίμου
  • Γρίλια ενίσχυσης ήχου
  • Νέος 3-κύλινδρος 4-βάλβιδος, υγρόψυκτος κινητήρας EU5+ CP3 890 κ.εκ. με 2ΕΕΚ.
  • Μονάδα IMU έξι αξόνων με πλήρη κάλυψη ευαίσθητων ως προς την κλίση βοηθημάτων για τον αναβάτη
  • Cruise control
  • Ακτινική αντλία Brembo
  • Ελαφρύ πλαίσιο από χυτό αλουμίνιο CF
  • Ελαστικά Bridgestone Battlax Hypersport S23 M
  • Τροχοί SpinForged της Yamaha για ευέλικτο χειρισμό
  • Ρυθμιζόμενη ανάρτηση για βελτιωμένη σπορ οδήγηση
  • Ρυθμιζόμενη μανέτα φρένου