του Δημήτρη Διατσίδη

Η τελευταία δοκιμαστική ενέργεια των WorldSBK στο Phillip Island της Αυστραλίας, πριν την έναρξη των Αγώνων του 2024 έχει πλέον τελειώσει με τους Razgatlioglu και BMW να πρωτοστατούν.
Οι κουβέντες σταματούν και σύντομα, την Παρασκευή τα χαράματα ώρα Ελλάδας, θα ξεκινήσει η δράση για τους διεκδικητές του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike MOTUL FIM, οι οποίοι θα πάνε για δόξα σε μια φρενήρη σεζόν. Η Επίσημη Δοκιμή ολοκληρώθηκε και πολλοί αναβάτες εργάζονται πλέον αποκλειστικά για το Σαββατοκύριακο, με τους πρώτους πόντους της σεζόν να είναι διαθέσιμοι προς αρπαγή. Με τη νέα άσφαλτο στο Phillip Island της Αυστραλίας, πολλοί αναβάτες πέρασαν τη μέρα τους δουλεύοντας για την απόσταση αγώνα και τη διαχείριση των ελαστικών, αν και η απόδειξη θα φανεί σε λίγες μέρες, για το αν η εργασία τους θα έχει αποδώσει ή όχι.

Nicolo Bulega – Ducati

RAZGATLIOGLU VS BULEGA: ανταλλάσσοντας προσπάθειες για ρεκόρ γύρου
Ήταν μια κουραστική μέρα για την BMW, η οποία συνέχισε να δοκιμάζει διάφορα ψαλίδια. Ο Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team), όπως και σε άλλες δοκιμές, ήταν σωστός στη διαμάχη. Δεν ήταν σίγουρος τι ακριβώς να περιμένει στο Phillip Island, αλλά ήταν γρήγορος, ιδιαίτερα στους μεσαίους τομείς. Ωστόσο, ο απόλυτος ρυθμός δεν ήταν ο στόχος της BMW, καθώς τόσο ο Toprak όσο και ο Michael van der Mark εργάστηκαν για την ισορροπία του πλαισίου, προκειμένου να διατηρήσουν όσο το δυνατόν καλύτερα τη διάρκεια ζωής των ελαστικών. Δοκιμάζονταν επίσης νέες στρατηγικές για το φρενάρισμα του κινητήρα, αν και το υλικό του πλαισίου και του μπροστινού μέρους είναι σταθερό. Η συνεχής εργασία για τη στρατηγική κινητήρα, τα ηλεκτρονικά και το ψαλίδι συνεχίστηκε όλη την ημέρα. Ο Toprak στο τέλος της ημέρας κατέρριψε το ρεκόρ γύρου, αρπάζοντάς το από τον Bulega για να το κάνει 1’28.511. Ο Van der Mark γλίστρησε προς τα κάτω στη σειρά, τερματίζοντας στην 14η θέση.

Alvaro Bautista – Ducati

Για άλλη μια φορά στην Ducati, η ημέρα ήταν δύο ημιχρόνων. Ο Nicolo Bulega ήταν απολύτως εντυπωσιακός στο FP1 και έγινε ο πρώτος αναβάτης WorldSBK που έκανε γύρο στην πίστα στο 1’28 με 1’28.890. Ωστόσο, έπεσε στη στροφή 4, αλλά δεν έπαθε τίποτα. Στη συνέχεια κατά τη διάρκεια των τελευταίων δέκα λεπτών δοκιμών, έσπασε το ρεκόρ γύρου για να σημειώσει 1’28.585, αν και θα τερμάτιζε συνολικά στη 2η θέση. Από την πλευρά του ο Alvaro Bautista είχε μια πτώση στη στροφή 6 και εξακολουθεί να μην αισθάνεται άνετα στη μοτοσυκλέτα του, στο δρόμο του προς την 7η θέση. Χωρίς σταθερή απειλή καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας μέσα στην πρώτη δεκάδα, το αφεντικό της ομάδας Serafino Foti δήλωσε ότι ήταν περισσότερο μια περίπτωση αναμονής για τον διπλό Παγκόσμιο Πρωταθλητή όσον αφορά το πώς αισθάνεται με τον ενοχλητικό τραυματισμό του. Το σχέδιο σε όλο το γκαράζ της Ducati ήταν να συνηθίσει τη νέα άσφαλτο στο Phillip Island και να καταλάβει πώς αντιδρά το ελαστικό, αν και ο Foti δήλωσε ότι δεν ανησυχεί για το ρυθμό του αγώνα. Ο Bautista έχει κερδίσει οκτώ από τους εννέα αγώνες στους οποίους συμμετείχε για την Ducati στο Phillip Island, ο Bulega ήταν νικητής για αυτούς στο WorldSSP πέρυσι.

Andrea Locatelli – Yamaha

Ο REA πέφτει, ο LOCATELLI λάμπει: δύο πλευρές σε αντίθεση από την Yamaha
Ήταν μια μέρα δύο πλευρών και για την ομάδα Pata Prometeon Yamaha. Ο τίτλος ήταν ότι ο Jonathan Rea υπέστη μια μεγάλη πτώση στη στροφή 11, με lowside. Ο Rea δεν φαινόταν άνετα όταν έφευγε από το ιατρικό κέντρο. Όσο για τις ΕΔ2, ήταν ένας από τους τελευταίους αναβάτες που βγήκαν, αρχικά κάνοντας μια σύντομη σειρά γύρων. Ήταν εκτός της πρώτης δεκάδας με περισσότερο από μία ώρα να απομείνει, με το σχέδιο στην αρχή της ημέρας να ήταν το να δοκιμάσει μερικά ακόμη νέα πράγματα και να ολοκληρώσει το πακέτο για το Σαββατοκύριακο. Ο συναθλητής του Andrea Locatelli ήταν σε καλή φόρμα σε μια πίστα που αγαπά, μια συνεχής απειλή στην πρώτη πεντάδα καθώς προσπαθούσε να δουλέψει σε προσομοιώσεις ζωής ελαστικών και αγώνα, με τη βάση του να έχει ήδη επιβεβαιωθεί από προηγούμενες δοκιμές. Ο Ιταλός τερμάτισε τρίτος στο Σαββατοκύριακο, ο Rea έμεινε στη 15η θέση.

FIM World Championship Grand Prix, Test, 19-20. February 2024, WorldSBK, Phillip Island, Australia, Andrea Iannone, Ducati

Ο “MANIAC” ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ: Ο Iannone εντυπωσιάζει στο «Νησί» καθώς πλησιάζει η αγωνιστική επιστροφή
Πάντα τα πήγαινε καλά στο Phillip Island, αλλά ακόμη και ο Andrea Iannone (Team GoEleven) μπορεί να είχε λόγους να εκπλαγεί με την Επίσημη Δοκιμαστική απόδοσή του. Ήταν υπέροχος στο «The Island» καθώς κατάλαβε τη νέα επιφάνεια της πίστας και πώς αντιδρούν τα ελαστικά, καθώς έκανε και κάποια δουλειά στα ηλεκτρονικά. Προηγείτο στα σημεία και μετά βίας έπεσε έξω από την πρώτη πεντάδα όλη την ημέρα, τερματίζοντας συνολικά στην 4η θέση. Οι άλλοι αστέρες της Ducati ήταν επίσης γρήγοροι, όπως το #21 του Michael Ruben Rinaldi (Team Motocorsa Racing) στην 6η θέση, το #14 του Sam Lowes (ELF Marc VDS Racing Team) στην 11η, καθώς αυτός και η ομάδα ήταν έτοιμοι για την πρώτη τους γεύση της δράσης του WorldSBK. Είχε μια πτώση στη στροφή 10, αλλά ήταν μια χαρά. Στη συνέχεια, ήταν ο Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team), ο οποίος ήταν επίσης στην κορυφή στα σημεία και ήταν στην πρώτη δεκάδα όλη την ημέρα πριν τερματίσει 12ος στο τέλος.

Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK)

ΠΡΑΣΙΝΑ ΣΗΜΑΔΙΑ: Ο Lowes και ο Bassani βρίσκουν τη φόρμα τους
Μια πολλά υποσχόμενη μέρα ολοκληρώθηκε για την Kawasaki, με τον Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) να βρίσκεται στην καρδιά της δράσης τόσο την πρωινή όσο και την απογευματινή “συνεδρία”. Όγδοος το πρωί, το #22 πήγε πραγματικά πιο γρήγορα το απόγευμα, μια στιγμή που τον έβαλε δεύτερο προσωρινά, δείχνοντας ότι η συνεργασία του με τον αρχηγό της ομάδας Pere Riba, καθώς και οι αναβαθμίσεις της Kawasaki – ιδιαίτερα με τα ηλεκτρονικά – αποδίδουν καρπούς. Αν και δεν ήταν τόσο ψηλά όσο θα ήθελε να είναι, ο συναθλητής του Axel Bassani σημείωσε επίσης κέρδη και ήταν πιο κοντά στους μπροστά από οποιοδήποτε άλλο σημείο κατά τη διάρκεια των δοκιμών και επίσης έκανε τον καλύτερο χρόνο του στην απογευματινή περίοδο. Και οι δύο είχαν στόχο να εργαστούν για τη διάρκεια αγώνα. Ο Lowes ήταν πέμπτος στο τέλος όλων με τον Bassani δέκατο, αν και και οι δύο ήταν για λίγο μέσα στην πρώτη πεντάδα την ίδια στιγμή κατά τη διάρκεια των απογευματινών ΕΔ2.

 

ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ LECUONA: Τα δεινά της Honda συνεχίζονται
Η μέρα της Honda δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει χειρότερα για τον Iker Lecuona (Team HRC). Ο Ισπανός ήλπιζε να αναπληρώσει τον χαμένο χρόνο δοκιμής από τo Portimao σε μια προσπάθεια να βρει μια βάση για τη νέα μοτοσυκλέτα, αλλά αντ’ αυτού, η μέρα του τελείωσε στην αμμοπαγίδα. Ένα highside στη στροφή 11 τον άφησε εκτός δράσης για το υπόλοιπο πρωί και ολόκληρο το απόγευμα, με το χέρι του σε νάρθηκα. Για τον Vierge ο ρυθμός του αγώνα του – όπως πάντα – φαινόταν πιο υποσχόμενος από τον ρυθμό του ενός γύρου. Το #97 ήταν 16ο, ενώ ο Lecuona βασίστηκε στον χρόνο των ΕΔ1 για να είναι 19ος στο σύνολο, αφήνοντας την Honda με αρκετή δουλειά μέχρι το Σαββατοκύριακο.

Scott Redding – BMW

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ: ο Redding ισχυρός καθώς ο Gardner δείχνει δυνατότητες
Στην ομάδα της Bonovo Action BMW, ο Scott Redding και ο Garrett Gerloff εργάζονταν επίσης για τη διαχείριση των ελαστικών και το ρυθμό του αγώνα. Ο Gerloff είχε ένα τεχνικό πρόβλημα στη στροφή 1 νωρίτερα στην ημέρα, αλλά επέστρεψε, αν και ήταν ένας από τους δύο αναβάτες που δεν βελτιώθηκαν το απόγευμα. Ο Scott Redding είπε ότι δεν ήξερε ότι υπήρχε μια νέα άσφαλτος μέχρι να φτάσει στην πίστα και ότι βγήκε εκτός σχεδίου, συμπιέζοντας την ημέρα των δοκιμών. Ωστόσο, πήγε καλά το απόγευμα και ήταν η δεύτερη καλύτερη BMW στην 7η θέση συνολικά. Ήταν μια θέση μπροστά από τον Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team), ενώ ο συναθλητής του Dominique Aegerter ήταν 13ος.
Ο Philipp Oettl (GMT94 Yamaha) αντιμετώπισε τεχνικά προβλήματα στις ΕΔ1 και ήταν 17ος στο σύνολο, ενώ ο Brad Ray (Yamaha Motoxracing WorldSBK Team) κατέλαβε την 19η θέση μπροστά από τον Tito Rabat (Kawasaki Puccetti Racing) και τον Tarran Mackenzie (PETRONASIE Honda).

Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team)

Οι έξι κορυφαίοι συνδυασμένοι χρόνοι:
1. Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) 1’28.511s
2. Nicolo Bulega (Aruba.it Racing – Ducati) +0,074s
3. Andrea Locatelli (Pata Prometeon Yamaha) +0,324s
4. Andrea Iannone (Team GoEleven) +0,490s
5. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +0.700s
6. Michael Ruben Rinaldi (Team Motocorsa Racing) +0,702s

Πλήρη αποτελέσματα εδώ:

WorldSBK_FP2