του Νεκτάριου Διατσίδη
Με τεράστιες αλλαγές να έρχονται στο grid, διαφορετικούς κανόνες και την εισαγωγή ενός νέου Πρωταθλήματος, το 2024 πρόκειται να είναι μια μεγάλη χρονιά στο WorldSBK.
Μια νέα εποχή πρόκειται να ξεκινήσει στα paddock του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MOTUL FIM Superbike 2024. Από μετακινήσεις «βόμβα» που θα προσφέρουν μια τεράστια ανατροπή του grid, νέους κανόνες που θα τεθούν σε ισχύ και πολλά άλλα, το 2024 θα είναι μια σεζόν με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς οι αναβάτες θα προσπαθούν να ξεπεράσουν νέες προκλήσεις και νέους αντιπάλους. Αυτή η σεζόν υπόσχεται να μείνει αξέχαστη για πολλούς λόγους και η προετοιμασία για το 2024 ξεκινά τώρα, με λίγες εβδομάδες να απομένουν πριν από την επίσημη δοκιμή του Phillip Island της Αυστραλίας και τον πρώτο Γύρο του 2024, στις 23-25 Φεβρουαρίου.
GRID: γιγαντιαίες αλλαγές μετά από τις μετακινήσεις αναβατών
Ο Jonathan Rea μετακόμισε στην Pata Yamaha Prometeon για να αντικαταστήσει τον Toprak Razgatlioglu που βρίσκεται στην ομάδα ROKiT BMW Motorrad WorldSBK, ενώ ο Axel Bassani έκανε τη μεταγραφή των ονείρων του σε μια εργοστασιακή ομάδα καθώς πήρε τη θέση του Rea στην Kawasaki Racing Team WorldSBK. Αν και η αλλαγή τους δεν ήταν μέρος του ντόμινο που ξεκίνησε ο Razgatlioglu, η Aruba.it Racing – Ducati έκανε τη δική της αλλαγή με τον Nicolo Bulega να παίρνει το νεύμα για να αγωνιστεί μαζί με τον δύο φορές Πρωταθλητή Alvaro Bautista. Στην πραγματικότητα, από τις πέντε εργοστασιακές ομάδες του 2023, μόνο η ομάδα HRC έχει διατηρήσει την ίδια σύνθεση με πέρυσι.
Οι υπόλοιπες ομάδες του GRID: μια νέα ομάδα εντάσσεται δίπλα σε μεγάλα ονόματα αναβατών
Με όλες τις αλλαγές στις προαναφερθείσες ομάδες, το αποτέλεσμα ήταν να υπάρχει μια νέα αλλαγή στο grid. Η Elf Marc VDS Racing εντάχθηκε στην κατηγορία με τον ισχυρό Sam Lowes της Moto2™, ο Andrea Iannone συνδέεται με την Team GoEleven, ο Tarran Mackenzie κάνει το βήμα προς τα πάνω με την Petronas MIE Racing Honda, όπως και ο Adam Norrodin, ενώ υπάρχουν και άλλες αλλαγές. Ο Michael Ruben Rinaldi είναι στη Motocorsa Racing και ο Scott Redding με την Bonovo Action BMW για να εξασφαλίσουν ότι οι νικητές των αγώνων θα βρίσκονται σε όλο το grid.
ΝΕΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ: κανόνες βάρους, μείωση καυσίμου και άλλα… τι αντίκτυπο θα έχουν;
Οι πολλοί νέοι κανόνες που έρχονται το 2024 περιλαμβάνουν μια αλλαγή στη μέτρηση του βάρους, με τους αναβάτες με μικρότερο βάρος να πρέπει να προσθέσουν έρμα στη μοτοσυκλέτα τους. Ωστόσο, δεν είναι η μόνη αλλαγή για το 2024, καθώς θα υπάρχει όριο χωρητικότητας καυσίμου στα 21 λίτρα, ενώ γίνονται μετρήσεις για τους κανονισμούς ροής καυσίμου που περιλαμβάνουν ορισμένες μοτοσυκλέτες και συλλέγουν δεδομένα αυτή τη σεζόν. Υπάρχουν επίσης αλλαγές στα όρια των μέγιστων στροφών του κινητήρα – κάθε κατασκευαστής έχει το όριο με το οποίο έκλεισε το 2023, εκτός από την Ducati, που ξεκινά το 2024 όπως ξεκίνησαν το 2023 – ενώ μπορούν να μειωθούν μόνο σε συγκεκριμένες συνθήκες.
ΔΥΟ ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΓΙΕΣ ΠΙΣΤΕΣ: Balaton Park και Cremona εντάσσονται στο ημερολόγιο
Ενώ οι κλασικές πίστες αποτελούν το ημερολόγιο του 2024, δύο νέες πίστες θα κάνουν το ντεμπούτο τους καθώς θέλουν να αφήσουν το στίγμα τους στο Πρωτάθλημα. Η πίστα Balaton Park, που βρίσκεται λίγο λιγότερο από 100 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα Βουδαπέστη, πρόκειται να φιλοξενήσει την επιστροφή του WorldSBK στην Ουγγαρία προς τα τέλη Αυγούστου, ενώ η πίστα στην Cremona έχει προγραμματιστεί για το ντεμπούτο ως ο τρίτος Γύρος πριν το τέλος του 2024. Η πίστα στη βόρεια Ιταλία προσχωρεί σε μια μακρά λίστα από εντυπωσιακές πίστες στη χώρα για να φιλοξενήσει έναν Γύρο WorldSBK και μαζί με της Ουγγαρίας θα ελπίζουν να γράψουν το όνομά τους στη σύγχρονη ιστορία όταν σβήσουν τα φώτα.
ΤΙ ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ? Πρεμιέρα στο WorldWCR, αλλαγές στο WorldSSP και στο WorldSSP300
Αφού ανακοινώθηκε το 2023, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αγώνων FIM Women’s Circuit Racing κάνει το ντεμπούτο του σε έξι διοργανώσεις του WorldSBK, για να βοηθήσει στην προώθηση των γυναικών στους αγώνες μοτοσυκλέτας. Ωστόσο, δεν είναι η μόνη αλλαγή, καθώς έγινε μια προσαρμογή στους κανόνες στις κατηγορίες WorldSSP, WorldSSP300 και WorldWCR – η σειρά στο grid για τον 2o Αγώνα θα βασίζονται πλέον στους ταχύτερους γύρους που έχουν οριστεί στον 1o Αγώνα για τους εννέα πρώτους. Επίσης υπάρχει και μια αλλαγή προγράμματος που σημαίνει ότι τα Tissot Superpole για όλα τα Πρωταθλήματα εκτός από το WorldSBK θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή, προσθέτοντας ενθουσιασμό και αρκετό δράμα στην πρώτη ημέρα κάθε Γύρου.