Επιμέλεια: Δημήτρης Διατσίδης
Η Triumph Motorcycles αποκάλυψε την εντελώς νέα Tiger Sport 800, με τρικύλινδρο κινητήρα και χαρακτήρα Triumph, σχεδιασμένη για να προσφέρει μια εξαιρετική ισορροπία σπορ επιδόσεων και τουριστικού χαρακτήρα.
Ο ολοκαίνουργιος τρικύλινδρος κινητήρας 800κ.εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 115 PS στις 10.750 σ.α.λ. και 84 Nm στις 8.500 σ.α.λ με το 90% της ροπής να είναι διαθέσιμο σε όλη τη μεσαία κλίμακα, κάτι που προσφέρει άμεση απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού.
Οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Showa, οι ακτινικές δαγκάνες φρένων και το βάρος στα μόλις 214 κιλά στο δρόμο, κάνουν την Tiger Sport 800 μια ευέλικτη και δυναμική μοτοσυκλέτα που εμπνέει εμπιστοσύνη.
Το αεροδυναμικό φέρινγκ και οι εκτροπείς αέρα, η εργονομία, η άνετη σέλα και οι ενσωματωμένες χειρολαβές συνεπιβάτη, συνδυάζονται για να προσφέρουν εξαιρετική άνεση, στον αναβάτη και τον συνεπιβάτη, στις μακρινές διαδρομές.
Τα τρία προγράμματα οδήγησης επιτρέπουν στον αναβάτη να προσαρμόσει την απόκριση της μοτοσυκλέτας ανάλογα με τις συνθήκες, και συνεργάζονται άψογα με το γκάζι ride by wire και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, που διαθέτει δυνατότητα απενεργοποίησης.
Η προσθήκη του Triumph Shift Assist και του cruise control προσφέρει άνεση στα μεγαλύτερα ταξίδια, ενώ το Βελτιστοποιημένο Γωνιακό ABS (cornering ABS) και το Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης εξασφαλίζουν βέλτιστη απόδοση και έλεγχο σε όλες τις συνθήκες.
Φώτα LED, πολυλειτουργικά όργανα LCD και TFT με πλοήγηση στροφή προς στροφή και συνδεσιμότητα τηλεφώνου Bluetooth περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό για να βελτιώσουν την εμπειρία του αναβάτη.
Τα περισσότερα από 40 αποκλειστικά αξεσουάρ, που περιλαμβάνουν από τελικό Akrapovič τιτανίου έως μια πλήρη σειρά βαλίτσες (πλαϊνές και κεντρική) επιτρέπουν σε κάθε αναβάτη να προσαρμόσει την Tiger Sport 800 στις δικές του ανάγκες.
Σημαντικό στοιχείο είναι επίσης το χαμηλό κόστος λειτουργίας αποτέλεσμα του διαστήματος σέρβις σε κάθε 16.000 χλμ.
Ο Chief Product Officer της Triumph Motorcycles, Steve Sargent, δήλωσε: «Στην καρδιά της Tiger Sport 800 βρίσκεται ένας νέος τρικύλινδρος κινητήρας που προσφέρει τη δύναμη και τον ενθουσιασμό που θέλουν οι αναβάτες, είτε κάνουν τις καθημερινές μετακινήσεις τους στους δρόμους της πόλης είτε απολαμβάνουν μια εξόρμηση το Σαββατοκύριακο σε έναν στριφτερό επαρχιακό δρόμο. Γνωρίζουμε ότι αυτός ο πελάτης είναι πολύ απαιτητικός και ψάχνει για μια μοτοσυκλέτα που να είναι συναρπαστική στην οδήγηση, αλλά και να παρέχει όλα τα πρακτικά κριτήρια που χρειάζονται. Γι’ αυτό έχουμε αναπτύξει ένα συναρπαστικό πακέτο που περιλαμβάνει ομαλή απόδοση ισχύος και τέλεια ισορροπία ευελιξίας και σταθερότητας, καθώς και προσβάσιμο ύψος σέλας, άνετη όρθια θέση οδήγησης και επιλογές ενσωματωμένων αποσκευών, που είναι απαραίτητες για τους πελάτες αυτής της κατηγορίας. Θέλαμε ο αναβάτης να αισθάνεται άμεσο έλεγχο και ακρίβεια σε κάθε στροφή, έτσι τεχνολογία όπως το γκάζι ride-by wire, το Βελτιστοποιημένο Γωνιακό ABS και το Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης, μαζί με τρία προγράμματα οδήγησης, προσφέρουν τη βέλτιστη απόδοση. Αυτό ενισχύεται περαιτέρω από το Triumph Shift Assist και το Cruise Control, διασφαλίζοντας ότι η Tiger Sport 800 έχει όλα όσα χρειάζεται για μια οδήγηση που ανταμείβει αλλά είναι και άνετη».
Νέος τρικύλινδρος κινητήρας
Ο τρικύλινδρος κινητήρας της Tiger Sport 800 αποδίδει μέγιστη ισχύ 115 PS και ροπή 84 Nm, παρέχοντας άμεση επιτάχυνση με ομαλή, γραμμική απόδοση ισχύος, συνοδευόμενη από το βαθύ, χαρακτηριστικό βρυχηθμό της ανοξείδωτης ατσάλινης στάνταρ εξάτμισης.
Το κιβώτιο έξι σχέσεων με το Triumph Shift Assist στάνταρ, διασφαλίζει ότι κάθε αλλαγή ταχύτητας είναι σίγουρη, ακριβής και χωρίς προσπάθεια.
Επίσης ο συμπλέκτης Ολίσθησης και Υποβοήθησης δίνει μια απίστευτα ελαφριά και ακριβή αίσθηση στη μανέτα, προσφέρει καλύτερο έλεγχο στις χαμηλές ταχύτητες, κάτι που είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στην κίνηση στην πόλη.
Οδική συμπεριφορά και ευελιξία
Οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Tiger Sport 800 είναι κορυφαίων προδιαγραφών, μπροστά έχει ανάποδο (USD) πιρούνι Showa 41 χιλιοστών με φυσίγγια ξεχωριστής λειτουργίας, με ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς και συμπίεσης.
Αυτό συμπληρώνεται από ένα μονοσόκ αμορτισέρ Showa που έχει δυνατότητα ρύθμισης απόσβεσης επαναφοράς και υδραυλική ρυθμιστή προφόρτισης ελατηρίου που επιτρέπει την εύκολη και γρήγορη ρύθμιση για μεταφορά αποσκευών ή/και συνοδηγού.
Οι ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες φρένων 4 εμβόλων με το logo Triumph και οι δύο μπροστινοί δίσκοι 310 χλστ, σε συνδυασμό με τον δίσκο 255 χλστ πίσω, εξασφαλίζουν προοδευτικό φρενάρισμα και εξαιρετική ισχύ ακόμη και με πλήρες φορτίο (αποσκευές και συνεπιβάτη).
Οι ελαφριές ζάντες από χυτό αλουμίνιο είναι εξοπλισμένες με ελαστικά σπορ τουρισμού Michelin’s Road 5, που προσφέρουν εξαιρετική πρόσφυση και εμπνέουν εμπιστοσύνη σε όλες τις συνθήκες οδήγησης.
Σημαντικό ρόλο στην άνεση της Tiger Sport 800 παίζουν η ευρύχωρη και όρθια θέση οδήγησης και η άνετη και εργονομικά σχεδιασμένη σέλα, που υποστηρίζει τόσο τον αναβάτη όσο και τον συνεπιβάτη.
Η θέση του συνεπιβάτη διαθέτει επίσης ενσωματωμένες λαβές για πρόσθετη ασφάλεια.
Το ύψος σέλας 835 χλστ και το μικρό πλάτος ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη εμπνέουν εμπιστοσύνη στους ελιγμούς με χαμηλές ταχύτητες και προσφέρουν ευελιξία, ευκολία και σιγουριά .
Η εύκολα ρυθμιζόμενη σέλα με λειτουργία ενός χεριού και οι ενσωματωμένοι εκτροπείς αέρα συνδυάζονται για να βελτιώσουν την άνεση του αναβάτη στις υψηλές ταχύτητες.
Το ρεζερβουάρ καυσίμου 18,6 λίτρων εξασφαλίζει την απαραίτητη αυτονομία για τις περιηγήσεις του Σαββατοκύριακου.
Τεχνολογία για τον αναβάτη
Η Tiger Sport 800 είναι εξοπλισμένη με τεχνολογικά στοιχεία που βοηθούν τους αναβάτες να αξιοποιούν στο μέγιστο την μοτοσυκλέτα τους σε όλες τις συνθήκες, χωρίς να θυσιάζεται η απόλαυση της οδήγησης.
Τρία προγράμματα οδήγησης, Σπορ, Δρόμου και Βροχής, είναι διαθέσιμα με το πάτημα ενός κουμπιού.
Σε σύγκριση με τη ρύθμιση «Βροχής», η λειτουργία «Σπορ» ξεκλειδώνει μια ακόμη πιο πρόθυμη απόκριση στο γκάζι, επιτρέποντας στους αναβάτες εκμεταλλευθούν στο μέγιστο την απόδοση του τρικύλινδρου των 800κ.εκ.
Αντίθετα, η λειτουργία «Βροχής» προσφέρει περισσότερη ασφάλεια και αίσθηση κατά την οδήγηση στο βρεγμένο, επιτρέποντας την πρώιμη παρέμβαση του ελέγχου πρόσφυσης, μαζί με μια πιο ήπια απόκριση του γκαζιού.
Το Βελτιστοποιημένο Γωνιακό ABS και ο Έλεγχος Πρόσφυσης προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη σιγουριά σε δύσκολες συνθήκες – ώστε οι αναβάτες να μπορούν να επικεντρωθούν στην διαδρομή.
Αυτή η προηγμένη τεχνολογία υπολογίζει τη γωνία κλίσης της μοτοσυκλέτας, μέσα από μια μονάδα μέτρησης αδράνειας 6 αξόνων (IMU) και προσαρμόζει αυτόματα το επίπεδο παρέμβασης για να προσφέρει τη βέλτιστη απόδοση και έλεγχο.
Για μεγαλύτερα ταξίδια, το cruise control προσθέτει άνεση και μειώνει την κούραση.
Η ευκρινής και “συμμαζεμένη” έγχρωμη οθόνη TFT πολλαπλών λειτουργιών, της Tiger Sport 800, με το επάνω μέρος LCD είναι εύκολη στην ανάγνωση με μια ματιά και στη χρήση με τους βολικούς διακόπτες.
Το Σύστημα Συνδεσιμότητας My Triumph είναι τοποθετημένο στάνταρ, διευκολύνοντας την πλοήγηση στροφή προς στροφή, τις πληροφορίες τηλεφώνου και μουσικής, όλα ελεγχόμενα μέσω Bluetooth.
Το πλήρως LED σύστημα φωτισμού, που διαθέτει χαρακτηριστικά Φώτα Ημέρας (DRL), εξασφαλίζει εξαιρετική ορατότητα, ενώ προσθέτει μια χαρακτηριστική και επιθετική εμφάνιση που τραβάει την προσοχή σε κάθε δρόμο.
Η καθημερινότητα της
Από τα θερμαινόμενα γκριπ μέχρι το τελικό Akrapovič, η Tiger Sport 800 μπορεί να προσαρμοστεί σε κάθε ανάγκη, γούστο και περιπέτεια.
Υπάρχει μια γκάμα αποσκευών που προσαρμόζονται στις ενσωματωμένες βάσεις στήριξης, και οι οποίες έχουν εξελιχθεί παράλληλα με τη μοτοσυκλέτα για να ταιριάζουν, να λειτουργούν και να συμπληρώνουν άριστα τη σχεδίασή της.
Τα κορυφαία, στην κατηγορία, διαστήματα σέρβις, οι χαμηλότερη χρόνοι παραμονής στο σέρβις σε σχέση με τον ανταγωνισμό και η παγκόσμια εγγύηση απεριόριστων χιλιομέτρων 2 ετών, η οποία καλύπτει και τα Γνήσια Αξεσουάρ Triumph, προσφέρουν στους ιδιοκτήτες της Tiger Sport 800 χαμηλό κόστος χρήσης.
Οι διαθέσιμοι χρωματικοί συνδυασμοί είναι: ο Sapphire Black και οι premium Graphite, Cosmic Yellow, και Caspian Blue όλοι με στοιχεία βαμμένα σε Sapphire Black για αντίθεση.
Οι μοτοσυκλέτες θα φτάνουν στα καταστήματα από τις αρχές Μαρτίου του 2025.
Τεχνικές Προδιαγραφές – Tiger Sport 800
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ & ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Τύπος | Υδρόψυκτος, 12-βάλβιδος, 2ΕΕΚ, τρικύλινδρος σε σειρά |
Χωρητικότητα | 798 κ.εκ. |
Διάμετρος | 78.0 χλστ |
Διαδρομή | 55.7 χλστ |
Συμπίεση | 13.2:1 |
Μέγιστη Ιπποδύναμη | 115 PS / @ 10,750 σαλ |
Μέγιστη Ροπή | 84 Nm @ 8,500 σαλ |
Σύστημα Τροφοδοσίας | Ηλεκτρονικός ψεκασμός Bosch πολλαπλών σημείων με ηλεκτρονικό έλεγχο γκαζιού. 3 προγράμματα οδήγησης (Βροχής, Δρόμου, Σπορ) |
Εξάτμιση | Ατσάλινοι ανοξείδωτοι λαιμοί 3 σε 1 με χαμηλό ατσάλινο ανοξείδωτο πλαϊνό τελικό |
Τελική Μετάδοση | Αλυσίδα X ring |
Συμπλέκτης | Υγρός, πολύδισκος, ολίσθησης με υποβοήθηση |
Κιβώτιο | 6 σχέσεων, Triumph Shift Assist |
ΠΛΑΙΣΙΟ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ | |
Πλαίσιο | Σωληνωτό ατσάλινο περιμετρικό |
Ψαλίδι | Διπλό πρεσαριστό ατσάλινο |
Εμπρός Τροχός | Χυτός αλουμινίου, 5 ακτίνων, 17” x 3.5” |
Πίσω Τροχός | Χυτός αλουμινίου, 5 ακτίνων, 17 x 5.5” |
Εμπρός Ελαστικό | 120/70 R 17 |
Πίσω Ελαστικό | 180/55 R 17 |
Εμπρός Ανάρτηση | Ανεστραμμένο πιρούνι Showa 41 χλστ, με χωριστές λειτουργίες στα καλάμια, ρυθμιζόμενη απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς, 150 χλστ διαδρομή τροχού |
Πίσω Ανάρτηση | Μονοσόκ αμορτισέρ Showa με ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς και απομακρυσμένη υδραυλική ρύθμιση προφόρτισης, 150 χλστ διαδρομή τροχού |
Εμπρός Φρένα | Διπλοί πλευστοί δίσκοι Ø310χλστ, τετραέμβολες ακτινικές δαγκάνες, Βελτιστοποιημένο Γωνιακό ABS |
Πίσω Φρένο | Μονός σταθερός δίσκος Ø255 χλστ, μονοέμβολη δαγκάνα με γλίστρα, Βελτιστοποιημένο Γωνιακό ABS |
Όργανα | Πολυλειτουργικά όργανα LCD με έγχρωμη οθόνη TFT |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ | |
Μήκος | 2073 χλστ |
Πλάτος (Τιμόνι) | 828 χλστ |
Ύψος Χωρίς Καθρέφτες | 1386 χλστ / 1303 χλστ (ψηλή / χαμηλή θέση ζελατίνας) |
Ύψος Σέλας | 835 χλστ |
Μεταξόνιο | 1422 χλστ |
Γωνία Κάστερ | 23.8 ° |
Ίχνος | 99 χλστ |
Υγρό Βάρος | 214 κιλά |
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ | 18.6 λίτρα |
ΣΕΡΒΙΣ | |
Διάστημα Σέρβις | 16,000 χλμ) / 12 μήνες (όποιο έρθει πρώτο) |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ (ΕΕ) | |
Κατανάλωση Καυσίμου | 4.7 λίτρα / 100 χλμ |
Εκπομπές | 109 γρ/χλμ
EURO 5+ Οι εκπομπές CO2 και τα δεδομένα κατανάλωσης καυσίμου μετρώνται σύμφωνα με τον κανονισμό 168/2013/ΕΚ. Τα στοιχεία για την κατανάλωση καυσίμου προέρχονται από συγκεκριμένες συνθήκες δοκιμής και είναι μόνο για συγκριτικούς σκοπούς. Μπορεί να μην αντικατοπτρίζουν πραγματικά αποτελέσματα οδήγησης. |