Επιμέλεια Δημήτρης Διατσίδης
Οι μοτοσυκλέτες Triumph Speed 400 και Scrambler 400 X έχουν κάνει μια στροφή για την μάρκα από τότε που παρουσιάστηκαν. Να το πώς φτάσαμε εδώ: Οι μοτοσυκλέτες σπάνια κατασκευάζονται μέσα σε ένα κλειστό εργοστάσιο. Ενώ μάλλον όλοι έχουμε συνηθίσει στην ιδέα ειδικών στα φρένα όπως η Brembo ή ειδικών στην ανάρτηση όπως η Showa ή η Öhlins να διαθέτουν τα εξαρτήματά τους σε ένα ευρύ φάσμα κατασκευαστών μοτοσυκλετών, υπάρχουν επίσης βαθύτερες συνεργασίες.
Αυτό το γεγονός δεν είναι καθόλου νέο, ή ακόμη και ιδιαίτερα μοναδικό. Στην πραγματικότητα, στην ιστορία της μοτοσυκλέτας, είναι μια παράδοση που τιμάται στο χρόνο.
Πηγαίνοντας πίσω στις αρχές του 20ου αιώνα, οι ειδικοί του πλαισίου και των κινητήρων συνεργάζονταν για να δημιουργήσουν μαζί μία ενιαία μοτοσυκλέτα, με ασφάλεια γνωρίζοντας ότι κάθε συνεργαζόμενη εταιρεία έκανε αυτό που ήταν καλύτερο να κάνει.
Τώρα που βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα, οι συνεργασίες κατασκευής μοτοσυκλετών εμφανίζονται σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα – αλλά και το πνεύμα της αξιοποίησης πολλαπλών σημείων τεχνογνωσίας για τη δημιουργία νέων μοτοσυκλετών που θα πουληθούν στους αναβάτες παραμένει.
Όπως θυμόμαστε, η Triumph παρουσίασε επίσημα τις Speed 400 και Scrambler 400 X νωρίτερα το καλοκαίρι του 2023. Πρώτον, υπήρξε μια επίσημη εκδήλωση αποκάλυψης στο εργοστάσιο της Triumph στο Hinckley στα τέλη Ιουνίου. Στη συνέχεια, στις αρχές Ιουλίου, η εκδήλωση για την πλήρη κυκλοφορία έλαβε χώρα στην Ινδία, με τη διευκόλυνση του συνεργάτη κατασκευής της Triumph 400 Bajaj.
Οι μοτοσυκλέτες κέντρισαν εύκολα το εθνικό και διεθνές ενδιαφέρον. Οι προπαραγγελίες στην Bajaj για τις μοτοσυκλέτες ξεπέρασαν σύντομα τις προσδοκίες της εταιρείας. Τον Νοέμβριο του 2023, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Bajaj, Rajiv Bajaj, είπε μάλιστα σε μια συνέντευξη ότι η συντριπτική ανταπόκριση προκάλεσε έκπληξη, αλλά ότι η εταιρεία ενίσχυσε τη δυναμική της για να καλύψει τόσο την υπάρχουσα όσο και τη μελλοντική ζήτηση για αυτές τις μοτοσυκλέτες.
Όπως τόσα πολλά μοντέλα μοτοσικλετών που έχουν προγραμματιστεί να κυκλοφορήσουν σε πολλές αγορές, η Triumph και η Bajaj σχεδίασαν να φέρουν αυτές τις μοτοσυκλέτες σε διαφορετικές αγορές σε διαφορετικές φάσεις. Πρώτον, πολύ φυσικά, έγιναν διαθέσιμες για παραγγελία στην Ινδία.Από εκεί, θα κυκλοφορήσουν σε επιπλέον αγορές στο μέλλον. Τέσσερις από αυτές τις μοτοσυκλέτες (δύο Speed 400 και δύο Scrambler 400) πραγματοποιούν περιοδείες στις ΗΠΑ, κάνοντας τον γύρο των αντιπροσωπειών ώστε οι πιθανοί ιδιοκτήτες να μπορούν να τα δουν και να τα αγγίξουν προσωπικά. Ο σχεδιασμός δείχνει προσεγμένος και οι πρόσθετες πινελιές όπως οι ακτίνες των δισκοφρένων από ανοξείδωτο χάλυβα είναι ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα της Triumph, αλλά και κάτι που είναι πολύ ευπρόσδεκτο σε αυτήν την κατηγορία.
Ο όμιλος Bajaj, ο οποίος ιδρύθηκε το 1926, είναι τώρα ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές δίτροχων και τρίτροχων οχημάτων της Ινδίας. Η εταιρεία πουλάει επίσης τις μοτοσυκλέτες της σε μια μεγάλη ποικιλία χωρών σε όλη την Ασία, τη Λατινική Αμερική, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή. Με τις συνεργασίες της με την KTM, την Husqvarna και τώρα την Triumph, έχει μόνο να πουλήσει ακόμα περισσότερες μοτοσυκλέτες σε μια συνεχώς αυξανόμενη λίστα χωρών.
Πώς λειτουργεί λοιπόν η συνεργασία Triumph/Bajaj; Σύμφωνα με τη δημόσια ανακοίνωση των δύο εταιρειών, θα προσφέρει διαφορετικά οφέλη τόσο στην Triumph όσο και στην Bajaj, καθώς και θα επεκτείνει τις διαθέσιμες επιλογές μοτοσυκλετών σε διαφορετικές αγορές για τους αναβάτες. Η Bajaj θα ασκήσει τις δυνάμεις της στην παραγωγή και τη διανομή, τόσο στην Ινδία όσο και αλλού. Η Triumph, εν τω μεταξύ, θα αποκτήσει ισχυρή βάση στις κατηγορίες μοτοσυκλετών όπου δεν είχε μεγάλη παρουσία εδώ και δεκαετίες. Οι δυο τους θα σχεδιάσουν μοτοσυκλέτες μαζί, αξιοποιώντας επίσης την ισχυρή ιστορία, την εικόνα και την παρουσία της Triumph στον κόσμο της μοτοσικλέτας. Το σχέδιο που ανακοινώθηκε από την αρχή ήταν να επικεντρωθεί στη δημιουργία πολλών διαφορετικών μοτοσυκλετών από 200 έως 750cc.
Ένα άμεσο απόσπασμα από το αρχικό δελτίο τύπου χαρακτηρίζει αυτές τις μοτοσυκλέτες ως «πρόταση που θα είναι φιλόδοξη και προσιτή», και θα βοηθήσει επίσης να ενθαρρύνει τους αναβάτες που είναι νέοι στη μάρκα Triumph να οδηγήσουν μία. Δημιουργώντας τους τύπους μοτοσυκλετών που θέλουν οι αναβάτες σε πολλές μεγάλες αγορές, τόσο η Triumph όσο και η Bajaj βλέπουν απίστευτες δυνατότητες.
Το να κατασκευαστούν μοτοσυκλέτες για νεότερους αναβάτες, αποτελεί αντικείμενο πολλών άρθρων στα δυτικά μέσα ενημέρωσης μοτοσυκλετών εδώ και χρόνια. Η φιλοδοξία και η επιθυμία μίας εντυπωσιακής μοτοσυκλέτας, για τον νεότερο αναβάτη που απλά δεν μπορεί να αντέξει οικονομικά, είναι αυτό που έχει μεγάλη σημασία.
Σε πολλές ασιατικές αγορές, υπάρχει μια πληθώρα αναβατών, από όλες τις ηλικίες και τα κοινωνικά στρώματα. Μικροί και μεγάλοι κυκλοφορούν με μοτοσυκλέτες και σκούτερ στην καθημερινότητά τους. Έτσι, ενώ οι ανησυχίες για την προσέλκυση νέων αναβατών είναι πάντα στο μυαλό κάθε κατασκευαστή, οι αναβάτες που ξεφεύγουν λόγω αδιαφορίας για τις μοτοσυκλέτες, είναι γενικά λιγότερο πρόβλημα από ό,τι στις ΗΠΑ, για παράδειγμα.
Η Bajaj Auto ανέφερε μια εντυπωσιακή αύξηση 77% στις πωλήσεις μοτοσυκλετών από έτος σε έτος τον Νοέμβριο του 2023, αναφέροντας 218,597 πωλήσεις. Σε αυτό το γεγονός, αυτά τα στοιχεία περιλαμβάνουν τις νέες Triumph 400s. Αυτά τα μαθηματικά δεν καθιστούν καθόλου δύσκολο να δούμε γιατί οι συνεργάτες αυτών των μοτοσυκλετών ήταν πρόθυμοι να τις φέρουν στην αγορά.
Τι επιφυλάσσει το μέλλον; Περισσότερες μοτοσυκλέτες είναι σίγουρα στο δρόμο, με μία φημολογούμενη Thruxton-esque café racer 400 και πρόσθετα μοντέλα μικρού κυβισμού στα σκαριά, σε διάφορα στάδια ανάπτυξης. Τον Απρίλιο του 2023, ως μέρος της συμφωνίας τους, ο Bajaj ανέλαβε επίσημα τη διανομή της Triumph στην Ινδία, η οποία είναι μια συμφωνία που θα πρέπει να συνεχιστεί και στο μέλλον.