του Δημήτρη Διατσίδη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Το έργο #RideOnColors του Misano World Circuit βραβεύτηκε από τον ADI (ASSOCIAZIONE PER IL DISEGNO INDUSTRIALE, ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ), που έχει εδώ και χρόνια θεσμοθετήσει τα βραβεία “Compasso d’Oro” στην κατηγορία «Research for Business». Το βραβείο απονεμήθηκε στους εκπροσώπους της πίστας και τον σχεδιαστή στο Μουσείο Σχεδιασμού ADI στο Μιλάνο.
Αυτή είναι μια εξαιρετική επιτυχία για τη διαίσθηση, που αναπτύχθηκε μαζί με τον Aldo Drudi, για να συνθέσει τα χρώματα της “Riders’ Land” (όπως λέγεται η περιοχή της Emilia-Romagna), στα πάνω από 20,000 τ.μ. των διαδρομών διαφυγής της πίστας που φέρει το όνομα Marco Simoncelli, σε σημείο να δώσει στην πίστα ταυτότητα και να τη συνδέσει με την επικράτεια.
Ένα έργο που έκανε το MWC και το Riders’ Land αναγνωρίσιμα σε όλο τον κόσμο και πρόσφερε απτή συμβολή στην προβολή της περιοχής στην καρδιά της Motor Valley (όπως είναι το άλλο όνομα της περιοχής).

Η βράβευση έγινε στο Μουσείο Σχεδιασμού ADI στο Μιλάνο

Η περίφημη αναγνώριση έγινε δεκτή με μεγάλη ικανοποίηση από τους διοργανωτές του Grand Prix της Rimini Riviera και της Δημοκρατίας του San Marino, όπου κυματίζει η σημαία της Riders’ Land.
Μαζί με την περιοχή Emilia-Romagna με το Visit Romagna και το APT Servizi, η ομάδα των διοργανωτών αποτελείται από τη Δημοκρατία του Αγίου Μαρίνου, την επαρχία του Ρίμινι με τους παράκτιους δήμους και το Misano World Circuit.
«Από το 2007 – σχολιάζουν ομόφωνα – αφοσιωθήκαμε στον καθορισμό μιας ακριβούς ταυτότητας για τη διοργάνωση για να προσθέσουμε, στην αδιαμφισβήτητη αθλητική αξία, και την πρόταση μιας περιοχής με τουριστική κλίση. Ο διπλασιασμός των θεατών σε σύγκριση με την πρώτη έκδοση και ο οικονομικός αντίκτυπος που πολλαπλασιάζει τον τζίρο της οργάνωσης, αποτελούν τη συγκεκριμένη βάση ενός έργου που εκτιμάται για την αναγνωρισιμότητά του, για το οποίο το έργο έγχρωμου μάρκετινγκ που αναπτύχθηκε μεταξύ 2017 και 2020 ήταν καθοριστικό, υπό τη διεύθυνση μιας δημιουργικής ιδιοφυΐας του διαμετρήματος του Aldo Drudi. Το Compasso d’Oro είναι ένα βραβείο που κάνει όλους μας περήφανους και συγκρατεί σταθερές αξίες για τις οποίες είμαστε περήφανοι».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για τον Aldo Drudi είναι το δεύτερο Compasso d’Oro της καριέρας του, το προηγούμενο ήταν το 2001 για ένα έργο μαζί με το Dainese Study Center και συνδέεται με τη δημιουργία της στολής μοτοσυκλέτας T-Age Suit.

Drudi, Albani, Colaiacovo στο χώρο του ADI

LUCA COLAIACOVO, ΠΡΟΕΔΡΟΣ SANTA MONICA SPA ΚΑΙ ANDREA ALBANI ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ MWC
«Το Compasso d’Oro μας κάνει περήφανους και ανταμείβει μια διαδρομή μεταμόρφωσης του Misano World Circuit, του Financo Group, που ξεκίνησε περιγράφοντας την πίστα με τα χρώματα της περιοχής, που συνοψίζεται από τον Aldo Drudi σε μια πραγματικά συναρπαστική μορφή που μας τοποθέτησε στην ελίτ των παγκόσμιων πιστών. Ακολούθησαν επενδύσεις, 10 εκατ. τα τελευταία χρόνια, στη δομή και την οικονομική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα της επιχείρησής της.
Αλλάξαμε το κλασικό παράδειγμα: όχι μια πίστα που κλείνει μαζί με γεγονότα, αλλά πάντα συνδεδεμένη με ό,τι την περιβάλλει, ένας στόλος κινητήρων που προκύπτει από τη διαίσθηση του έργου μάρκετινγκ χρώματος, που τροφοδοτείται από την ουσία ενός βιομηχανικού σχεδίου που το κατανοεί και το ενισχύει προς όφελος της κοινότητας».

O Aldo Drudi, πρώτος από αριστερά, είναι η ψυχή της ιδέας της μεταμόρφωσης της πίστας

ALDO DRUDI
«Υπερηφάνεια και έκπληξη. Το Compasso d’Oro επιβραβεύει τη δουλειά που η ομάδα μου και εγώ επιτελούμε καθημερινά με αφοσίωση και επαγγελματισμό. Η έκπληξη προέρχεται από το γεγονός ότι συνήθως αξιολογούμε αντικείμενα, είτε μικρά είτε μεγάλα. Αντίθετα, προτείναμε ένα «θέατρο», ένα στο οποίο δείγματα μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων εκφράζονται στο έπακρο.
Στην αρχή υπάρχει μια υγιής τρέλα: η δική μου είναι κατανοητή, ενώ αυτή της ιδιοκτησίας του MWC προκαλεί έκπληξη. Μου έδωσαν ένα λευκό φύλλο χαρτί. Ανακατέψαμε τα χρώματα της επικράτειας και αυτά της ταχύτητας, η υφή είναι μια πρωτότυπη απόκλιση σε πάνω από 20 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα σχεδιασμένη, διαφορετική σε κάθε περιοχή και όχι μια κυκλική ακολουθία όπως συχνά παρατηρείται σε άλλες πίστες.
Όλα μαζί, σιρκουί και εκδηλώσεις, επικοινωνούν μια κληρονομιά που υπό τη διεύθυνση του Motor Valley έχει γίνει τουριστικό προϊόν, γιατί πίσω από αυτό υπάρχει ένα σύστημα που αποτελείται από εταιρείες, ομάδες, οδηγούς, εκδηλώσεις και επίσης το MWC (Misano World Circuit) που γίνονται ένα επιπλέον συστατικό στην πρόταση του προορισμού.
Ο Marco Ponderi ήταν υπεύθυνος για την επικοινωνία της ουσίας αυτού του «πακέτου», γιατί μόνο ένα τόσο συναισθηματικό βίντεο θα μπορούσε να αναπαραστήσει πλήρως ένα έργο σαν αυτό».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

CLAUDIO DOMENICALI, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ MOTOR VALLEY
Η απονομή του βραβείου κύρους Compasso D’Oro στο έργο #RideOnColors-Misano World Circuit αποτελεί μεγάλη τιμή για ολόκληρη την Motor Valley. Αποδεικνύει πόσο το ντιζάιν και η ομορφιά είναι κεντρικά όχι μόνο για τις μεγάλες μάρκες αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, αλλά και για όλες τις άλλες οντότητες που αποτελούν μέρος αυτής της συναρπαστικής περιοχής, ικανές να ενισχύσουν τόσο τη βιομηχανική όσο και την τουριστική της κληρονομιά».

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΔΙΑΙΣΘΗΣΗ, Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ #RIDEONCOLORS
Η έναρξη του έργου #RideOnColors πραγματοποιήθηκε το 2017 με ένα τεράστιο γραφικό έργο που δημιουργήθηκε στους χώρους γύρω από την πίστα Misano World Circuit.

Το έργο ενοποιήθηκε με ένα άλλο θεμελιώδες στάδιο τον Ιούλιο του 2019, στο Boga Space στο Μιλάνο, όταν το έργο απορρίφθηκε λόγω της αναγνώρισης του Riders’ Land για να εμπλουτιστεί το Grand Prix του San Marino και της Riviera di Rimini με τα χρώματα μιας ταυτότητας επωνυμίας, της επικράτειας και του περιεχομένου μιας γης με άπειρο πάθος για τις μηχανές.

Το πρώτο βήμα επηρέασε στη συνέχεια τις γραφικές επιλογές σχετικά με την αφίσα της παρουσίασης και τη συμμετοχή των υποστηρικτών σε μια στρατηγική που ένωσε την παράσταση με την κουλτούρα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Καρδιά και διαχείριση μαζί, για να εγγυηθούν στον κλάδο της φιλοξενίας ένα όλο και πιο ελκυστικό προϊόν και επίσης στο όνομα της βιωσιμότητας. Ένα παράδειγμα αυτού είναι η δημιουργία του MWC Square, που αναπτύχθηκε στο paddock 3 για να αντιπροσωπεύει επώνυμες μάρκες που εμπλέκονται στον κλάδο και σήμερα αποτελεί θεμελιώδη χώρο στη συνολική προσφορά του MWC.

Ως εκ τούτου, το #RideOnColors έχει γίνει ένα καινοτόμο ολοκληρωμένο έργο μάρκετινγκ, επίσης χρήσιμο για την επικοινωνία του τι παράγεται στην περιοχή του Σαν Μαρίνο και του Ρίμινι όσον αφορά τις εκδηλώσεις – The Riders’ Land Experience – στις οποίες συμμετέχουν 300 χιλιάδες επισκέπτες κατά τη διάρκεια της εβδομάδας του GP, επιπλέον των περίπου 160 χιλιάδων που παρακολουθούν το MWC το Σαββατοκύριακο της εκδήλωσης MotoGP.

ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟ RED BULL GRAND PRIX OF SAN MARINO ΚΑΙ RIMINI RIVIERA 2024
Επίσης στο επόμενο Γκραν Πρι Red Bull του Σαν Μαρίνο και της Ριβιέρα του Ρίμινι (6-8 Σεπτεμβρίου 2024) οι υφές του #RideOnColors θα χρωματίσουν τις εικόνες που διαδίδονται σε όλο τον κόσμο. Η απόκλιση καθιστά αναγνωρίσιμο ό,τι εκπέμπεται από την πίστα στις πέντε ηπείρους, συμπεριλαμβανομένης μιας σειράς εμπορευμάτων που αναπτύχθηκαν με την Terranova και διανέμονται στα καταστήματα της εταιρείας σε όλο τον κόσμο.
Το αποτέλεσμα είναι ένας οικονομικός αντίκτυπος που πιστοποιείται από έρευνα Trademark Italia: το Grand Prix του San Marino και της Riviera di Rimini το 2023 είχε αντίκτυπο 80,256 εκατομμυρίων ευρώ, αυξάνοντας την αξία του πολλαπλασιαστή σε σύγκριση με το οργανωτικό κόστος στο 9.1.

#RIDEONCOLORS ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Σε αυτά τα εβδομήντα χρόνια το ADI Design Museum έχει αξιοποιήσει την ιδέα της ποιότητας του έργου που πάντα ξεχώριζε το σημαντικότερο βραβείο στον Ιταλικό σχεδιασμό. Λίγο περισσότερα από 370 άτομα έχουν λάβει την αναγνώριση που δημιουργήθηκε από τον Giò Ponti που ακολούθησε την εξέλιξη του πολιτισμού και της κοινωνίας.
«Η κληρονομιά των αντικειμένων και των εγγράφων που φιλοξενεί – εξηγεί ο Umberto Cabini, πρόεδρος του Ιδρύματος ADI Collezione Compasso d’Oro – έχει ένα χαρακτηριστικό που δεν έχουν άλλα μουσεία: δεν είναι απλώς μια συλλογή βιομηχανικών προϊόντων, αλλά είναι το ανεξίτηλο ίχνος των μεταμορφώσεων της ποιότητας, από τη δεκαετία του 1950 έως σήμερα”. Μαζί με την απονομή των είκοσι βραβείων, ξεκίνησε χθες η έκθεση των προϊόντων που συμμετέχουν στην έκδοση και θα παραμείνει ανοιχτή έως τις 16 Σεπτεμβρίου 2024 στο Μουσείο Σχεδιασμού ADI στην Piazza del Compasso d’Oro στο Μιλάνο.

Ως εκ τούτου, το #RideOnColors θα γίνει μέρος της συλλογής ADI Compasso d’Oro, που εκτίθεται μόνιμα στο Μουσείο Σχεδίου ADI. Μια συλλογή που ανακηρύχθηκε το 2004 ως “εξαιρετικού καλλιτεχνικού και ιστορικού ενδιαφέροντος” από το Υπουργείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Δραστηριοτήτων, η οποία πραγματοποιείται με την αιγίδα και χάρη στη συμβολή της Περιφέρειας της Λομβαρδίας.

Η πίστα στη διάρκεια του πρόσφατου Αγώνα του WorldSBK

Στις 9 Σεπτεμβρίου του 2017, μόλις είχαν αρχίσει τα έργα στην πίστα, ο Aldo Drudi εξηγεί στον απεσταλμένο μας Δημήτρη Διατσίδη την φιλοσοφία του σχεδιασμού του εκεί!

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης