του Νεκτάριου Διατσίδη
Η Kymco παρουσιάζει ένα νέο σκούτερ που ονομάζεται CV-R5. Η εταιρεία το αποκαλεί adventure scooter, αλλά οι περισσότεροι που το παρατηρούν δεν μπορούν να αποφασίσουν αν εμπίπτει περισσότερο στην κατηγορία “scooter” ή “adventure motorbike”. Η πλήρης αποκάλυψή του αναμένεται στην EICMA του 2024.
Η ικανότητα μιας μοτοσυκλέτας περιπέτειας να πηγαίνει οπουδήποτε και να συνδυάζει την πρακτικότητα και την ευκολία στη χρήση όπως ένα σκούτερ, πρέπει οπωσδήποτε να έχει χαρακτηριστικά δύο σε ένα και αυτό δεν είναι πάντα εύκολο να γίνει από τους σχεδιαστές. Για να γίνει αυτό, χρειάζεται ένα σκούτερ να έχει όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά μιας μοτοσυκλέτας περιπέτειας, φυσικά. Τα σκούτερ όπως το Honda X-ADV γεννήθηκαν ξεκάθαρα από αυτή την ανάγκη.
Και ενώ η όλη ιδέα ενός σκούτερ περιπέτειας μπορεί να φαίνεται πολύ χρήσιμη, στην Ασία κυρίως, τα σκούτερ είναι, για όλες τις προθέσεις και τους σκοπούς, οι βασιλιάδες του δρόμου. Και έτσι τα σκούτερ έχουν φτάσει να παίρνουν κάθε είδους σχήματα και μεγέθη. Συγκεκριμένα, η Kymco έχει ένα νέο μοντέλο που φαίνεται να παίρνει όλη την περιπέτεια του σκούτερ και να την ανεβάζει σε κορυφαίο επίπεδο.
Ονομάζεται CV-R5, και μοιάζει με μοτοσυκλέτα περιπέτειας χωρίς να δείχνει ότι πρόκειται για σκούτερ. Αρχικά είναι το στυλ του. Μπροστά, έχει έντονες γωνίες και ανεβασμένο μπροστινό φέρινγκ. Αν το δει κανείς από μπροστά, μοιάζει πολύ με μοτοσυκλέτα περιπέτειας, με κάποιες γραμμές του να θυμίζουν τη Husqvarna Norden 901. Από το πλάι, γίνεται σαφές ότι όντως δεν είναι μοτοσυκλέτα περιπέτειας – αλλά δεν είναι ακριβώς ούτε ένα σκούτερ. Βέβαια, η γοητεία των σκούτερ βρίσκεται στην πρακτικότητά τους. Εκτός από το ότι έχουν τεράστιους αποθηκευτικούς χώρους κάτω από τη σέλα, τα σκούτερ γίνονται εξαιρετικά πρακτικά χάρη στο επίπεδο και χαμηλό δάπεδό τους, επιτρέποντας επίσης στους αναβάτες να αποθηκεύουν επιπλέον αποσκευές ανάμεσα στα πόδια τους. Το καλύτερο από όλα, το χαμηλό δάπεδο καθιστά το σκούτερ πολύ εύκολο, καθώς δεν χρειάζεται να σηκώσουμε το ένα πόδι πάνω από το πίσω μέρος για να ανεβούμε σε αυτό.
Στην περίπτωση του CV-R5, φαίνεται να υπάρχει ένα εξόγκωμα στο μπροστινό μέρος της σέλας και φαίνεται λίγο μεγαλύτερo από αυτά που θα βρείτε σε maxi-scooter όπως τα Yamaha TMAX και Honda X-ADV. Και έτσι ο πιο λογικός τρόπος για να ανεβεί ο αναβάτης σε αυτό το σκούτερ είναι να σηκώσει τελικά το ένα πόδι και να το περάσει από πάνω του όπως θα έκανε με μια κανονική μοτοσυκλέτα. Επιπλέον, χάνεται όλη η επιπλέον πρακτικότητα ενός επίπεδου δαπέδου.
Όλα αυτά μας κάνουν να έχουμε το ερώτημα σε ποιον ακριβώς απευθύνεται το Kymco CV-R5; Είναι προφανώς ένα πολύ μοναδικό δίτροχο, με πολύ λίγα άλλα σκούτερ στην αγορά σαν αυτό. Φαίνεται ότι θα μπορούσε να είναι για κάποιον που δεν είναι ακριβώς σίγουρος τι θέλει όταν πρόκειται να αγοράσει μια μοτοσυκλέτα περιπέτειας και αυτή να έχει λίγα χαρακτηριστικά από σκούτερ. Ίσως για κάποιον που θέλει ένα εύκολο στην οδήγηση όχημα, ενώ έχει αρκετή απόσταση από το έδαφος για τον χωματόδρομο ή το ταξίδι που θα πρέπει να συνδυάσει και εκτός δρόμου χρήση.
Η Kymco δεν υπεισέρχεται στις ιδιαιτερότητες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας-σκούτερ εκτός από το ότι τροφοδοτείται από έναν μονοκύλινδρο κινητήρα 427 κ.εκ.. Φαίνεται επίσης να έχει τελική μετάδοση αλυσίδας, επομένως είναι δύσκολο να πούμε αν κινείται είτε με σύστημα μετάδοσης CVT είτε με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αλλά η ονομασία CV-R5 ίσως παραπέμπει σε σύστημα μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης CVT. Με όλα αυτά να είναι άγνωστα μέχρι στιγμής, όλες οι εικασίες μας θα μπορούσαν σύντομα να επιβεβαιωθούν καθώς η Kymco αναμένεται να αποκαλύψει το περιπετειώδες σκούτερ CV-R5 σε όλο του το μεγαλείο στην EICMA 2024.