του Δημήτρη Διατσίδη
Η Racing Electric Motorsports (REM), είναι η ερευνητική αγωνιστική ομάδα του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος (International University of Greece), με βάση το Πανεπιστήμιο Σερρών. Στόχος της είναι η σχεδίαση και κατασκευή ηλεκτρικής αγωνιστικής μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα στο πλαίσιο του παγκόσμιου διαγωνισμού MotoStudent.
Συναντηθήκαμε με τους φοιτητές της ομάδας στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας, που φιλοξένησε στο περίπτερο της BMW τη μοτοσυκλέτα της REM και είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε μαζί τους και στα πλαίσια συνέντευξης για την Cosmote TV.
Αρχικά να πούμε ότι σε παγκόσμιο επίπεδο το Moto Engineering Foundation και το TechnoPark MotorLand προωθούν τον Διεθνή Διαγωνισμό MotoStudent, μια πρόκληση μεταξύ ομάδων Πανεπιστημιακών Φοιτητών σε όλο τον κόσμο.
Στόχος για τους φοιτητές είναι να εφαρμόσουν όλες τις γνώσεις που απέκτησαν κατά τη διάρκεια των πανεπιστημιακών τους σπουδών σε ένα πραγματικό βιομηχανικό έργο, σχεδιάζοντας, αναπτύσσοντας και κατασκευάζοντας ένα πραγματικό πρωτότυπο αγωνιστικής μοτοσυκλέτας, το οποίο θα αξιολογηθεί και θα δοκιμαστεί στην πίστα Motorland Aragon FIM Circuit.
Υπάρχουν δύο κατηγορίες:
MotoStudent Petrol (κινητήρας εσωτερικής καύσης)
MotoStudent electric (100% ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης)
Το ίδιο το MotoStudent αντιπροσωπεύει μια πρόκληση για τους φοιτητές, οι οποίοι πρέπει να αποδείξουν τη δημιουργικότητα και τις καινοτομικές τους δεξιότητες για να εφαρμόσουν άμεσα τις μηχανικές τους ικανότητες ενάντια σε άλλες ομάδες από πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο κατά τη διάρκεια μιας περιόδου τριών εξαμήνων.
Η ομάδα REM, έχοντας πάθος για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό αλλά και επιθυμία να δημιουργήσει κάτι πρωτότυπο και καινοτόμο στη χώρα μας, αποφάσισε να λάβει μέρος σε αυτόν τον μεγαλύτερο μαθητικό διαγωνισμό αγώνων μοτοσυκλέτας που διοργανώνει η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μοτοσυκλέτας, η Federation Internationale Motocyclisme (FIM).
Από την αρχή της έρευνας και ανάπτυξης του πρώτου πρωτότυπου, η ομάδα έβαλε ψηλά τον πήχη θέλοντας να εφαρμόσει σύνθετα υλικά και τεχνολογίες που σπάνια χρησιμοποιούνται στον χώρο των μοτοσυκλετών.
Μιλήσαμε με τον Σάββα Ατματζίδη που είναι μηχανολόγος μηχανικός στο 4ο έτος των σπουδών του και είναι ο επικεφαλής (Team Leader) της ομάδας και με την Μαρία Μεξέδα Ασπανίζε που είναι στο 3ο έτος στη διοίκηση επιχειρήσεων και έχει αναλάβει το μάρκετινγκ της ομάδας.
Ακούστε και δείτε εδώ τι μας είπαν:
Η πρωτότυπη μοτοσυκλέτα της REM είναι σχεδιασμένη και κατασκευασμένη από τους 35 φοιτητές της ομάδας, με δεδομένο από τους οργανωτές του MotoStudent τον ηλεκτροκινητήρα. Όλα τα υπόλοιπα είναι από τη δουλειά τους και σίγουρα πρέπει να τους δώσουμε συγχαρητήρια, όπως συγχαρητήρια αξίζουν και στους χορηγούς και ιδιαίτερα στην BMW Motorrad Hellas που τους φιλοξένησε και στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας και στην πίστα των Σερρών που διευκολύνει τις δοκιμές τους. H τελική επόμενη παγκόσμια δοκιμασία και αγώνας θα γίνει σε 525 ημέρες στην Ισπανική πίστα της Αραγονίας.
Μερικά τεχνικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας:
Μέγιστη ταχύτητα
168 km/h
Μέγιστη Τάση
96 V
Υλικά κατασκευής:
Ανθρακονήματα
Ατσάλι
Αλουμίνιο
Fiber Glass
Βάρος: 143 kg
Ισχύς: 38Hp
Τύπος κιβωτίου ταχυτήτων: Direct Chaindrive
Σχέση μετάδοσης: 4:1
Μεταξόνιο: 1390 mm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 48.000 mAh